Šéf týmu Red Bull, Christian Horner i pilot Daniel Ricciardo žádají o přitvrzení při porušování traťových limitů- zejména vyjíždění mimo trať. Ideální by prý bylo nahradit asfaltové plochy štěrkem.
Již při rádiové komunikaci Daniel narážel na téma zkracování trati v případě Hamiltona a jeho stájového kolegy Verstappena. Ricciardo dokonce řekl, že by tam měla být zeď. S podobným řešením souhlasil i Bernie Ecclstone, který věří, že vyvýšené obrubníky by situaci vyřešily a jezdci by si dávali větší pozor.
To, že jezdci občas netrefí šikanu a jsou nuceni vyjet, není ten největší problém. Trable začínají, když přijde na penalizace. Tři komisaři znamenají tři různé názory a zároveň se musí brát v potaz i okolnosti. Proto někteří "viníci" vyvzánou bez trestu a jiní pykají. Při znemožnění krácení trati by pak situace byla jednoznačná, zde ale do hry vstupuje zase faktor bezpečnosti.
Na tuto poměrně složitou otázku své názory vypověděli Christian Horner a Daniel Ricciardo. Oba se schodují, že větší asfaltové plochy nemají kolem okruhu v případě F1 co dělat.
"Líbí se mi využítí štěrku a podobných řešení. Jsou pro jezdce dost odstrašující a krom časové ztráty jejich projetím si zbytečně odděláte gumy a prostě je to pro vás dostatečný trest. Nelíbí se mi, že jezdci dnes mohou bránit a i při chybě prostě vyjedou a pokračují. Myslím si, že to, co udělal Lewis v první zatáčce, nebylo správné. Začátek závodu je zásadní moment a v podobných případech, kdy je kolem vás spousta aut, byste za chyby měli prostě platit," tvrdí Ricciardo.
Je pravdou, že Hamiltonův manévr byl mnohými kritizován, ale komisaři nakonec Lewise nepotrestali, jelikož při začátku závodu je třeba mít přimhouřené oči, když startuje najednou celé pole. Hamilton prý po výjezdu z T1 byl svého prohřešku vědom a nejel na maximum. Do toho se posléze ještě připletlo virtuální safety car.
Šéf rakouské stáje s Ricciardem souhlasí: "Všichni se zonám se štěrkem brání, jelikož v nich jezdec může ztratit příliš mnoho času nebo tam uvíznout, což znamená pak konec závodu. Mělo by se to ale zvážit. Například zatáčka číslo jedna v Mexiku je případem, kdy obrovské únikové plochy asfaltu nejsou úplně nejlepší volba. Je pak těžké cokoliv hodnotit. Proč by Maxovo vyjetí mělo být jiné od toho, co udělal Lewis v Mexiku nebo v Monte Carlu? Musí to řešit komisaři a je to složité. Kdyby tam byl štěrk, tak by tam jezdec ztartil a nebyl by žádný problém. Jak jednoduché."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.