Šéf týmu Red Bull, Christian Horner i pilot Daniel Ricciardo žádají o přitvrzení při porušování traťových limitů- zejména vyjíždění mimo trať. Ideální by prý bylo nahradit asfaltové plochy štěrkem.
Již při rádiové komunikaci Daniel narážel na téma zkracování trati v případě Hamiltona a jeho stájového kolegy Verstappena. Ricciardo dokonce řekl, že by tam měla být zeď. S podobným řešením souhlasil i Bernie Ecclstone, který věří, že vyvýšené obrubníky by situaci vyřešily a jezdci by si dávali větší pozor.
To, že jezdci občas netrefí šikanu a jsou nuceni vyjet, není ten největší problém. Trable začínají, když přijde na penalizace. Tři komisaři znamenají tři různé názory a zároveň se musí brát v potaz i okolnosti. Proto někteří "viníci" vyvzánou bez trestu a jiní pykají. Při znemožnění krácení trati by pak situace byla jednoznačná, zde ale do hry vstupuje zase faktor bezpečnosti.
Na tuto poměrně složitou otázku své názory vypověděli Christian Horner a Daniel Ricciardo. Oba se schodují, že větší asfaltové plochy nemají kolem okruhu v případě F1 co dělat.
"Líbí se mi využítí štěrku a podobných řešení. Jsou pro jezdce dost odstrašující a krom časové ztráty jejich projetím si zbytečně odděláte gumy a prostě je to pro vás dostatečný trest. Nelíbí se mi, že jezdci dnes mohou bránit a i při chybě prostě vyjedou a pokračují. Myslím si, že to, co udělal Lewis v první zatáčce, nebylo správné. Začátek závodu je zásadní moment a v podobných případech, kdy je kolem vás spousta aut, byste za chyby měli prostě platit," tvrdí Ricciardo.
Je pravdou, že Hamiltonův manévr byl mnohými kritizován, ale komisaři nakonec Lewise nepotrestali, jelikož při začátku závodu je třeba mít přimhouřené oči, když startuje najednou celé pole. Hamilton prý po výjezdu z T1 byl svého prohřešku vědom a nejel na maximum. Do toho se posléze ještě připletlo virtuální safety car.
Šéf rakouské stáje s Ricciardem souhlasí: "Všichni se zonám se štěrkem brání, jelikož v nich jezdec může ztratit příliš mnoho času nebo tam uvíznout, což znamená pak konec závodu. Mělo by se to ale zvážit. Například zatáčka číslo jedna v Mexiku je případem, kdy obrovské únikové plochy asfaltu nejsou úplně nejlepší volba. Je pak těžké cokoliv hodnotit. Proč by Maxovo vyjetí mělo být jiné od toho, co udělal Lewis v Mexiku nebo v Monte Carlu? Musí to řešit komisaři a je to složité. Kdyby tam byl štěrk, tak by tam jezdec ztartil a nebyl by žádný problém. Jak jednoduché."
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.