Šéf týmu Red Bull, Christian Horner i pilot Daniel Ricciardo žádají o přitvrzení při porušování traťových limitů- zejména vyjíždění mimo trať. Ideální by prý bylo nahradit asfaltové plochy štěrkem.
Již při rádiové komunikaci Daniel narážel na téma zkracování trati v případě Hamiltona a jeho stájového kolegy Verstappena. Ricciardo dokonce řekl, že by tam měla být zeď. S podobným řešením souhlasil i Bernie Ecclstone, který věří, že vyvýšené obrubníky by situaci vyřešily a jezdci by si dávali větší pozor.
To, že jezdci občas netrefí šikanu a jsou nuceni vyjet, není ten největší problém. Trable začínají, když přijde na penalizace. Tři komisaři znamenají tři různé názory a zároveň se musí brát v potaz i okolnosti. Proto někteří "viníci" vyvzánou bez trestu a jiní pykají. Při znemožnění krácení trati by pak situace byla jednoznačná, zde ale do hry vstupuje zase faktor bezpečnosti.
Na tuto poměrně složitou otázku své názory vypověděli Christian Horner a Daniel Ricciardo. Oba se schodují, že větší asfaltové plochy nemají kolem okruhu v případě F1 co dělat.
"Líbí se mi využítí štěrku a podobných řešení. Jsou pro jezdce dost odstrašující a krom časové ztráty jejich projetím si zbytečně odděláte gumy a prostě je to pro vás dostatečný trest. Nelíbí se mi, že jezdci dnes mohou bránit a i při chybě prostě vyjedou a pokračují. Myslím si, že to, co udělal Lewis v první zatáčce, nebylo správné. Začátek závodu je zásadní moment a v podobných případech, kdy je kolem vás spousta aut, byste za chyby měli prostě platit," tvrdí Ricciardo.
Je pravdou, že Hamiltonův manévr byl mnohými kritizován, ale komisaři nakonec Lewise nepotrestali, jelikož při začátku závodu je třeba mít přimhouřené oči, když startuje najednou celé pole. Hamilton prý po výjezdu z T1 byl svého prohřešku vědom a nejel na maximum. Do toho se posléze ještě připletlo virtuální safety car.
Šéf rakouské stáje s Ricciardem souhlasí: "Všichni se zonám se štěrkem brání, jelikož v nich jezdec může ztratit příliš mnoho času nebo tam uvíznout, což znamená pak konec závodu. Mělo by se to ale zvážit. Například zatáčka číslo jedna v Mexiku je případem, kdy obrovské únikové plochy asfaltu nejsou úplně nejlepší volba. Je pak těžké cokoliv hodnotit. Proč by Maxovo vyjetí mělo být jiné od toho, co udělal Lewis v Mexiku nebo v Monte Carlu? Musí to řešit komisaři a je to složité. Kdyby tam byl štěrk, tak by tam jezdec ztartil a nebyl by žádný problém. Jak jednoduché."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.