Šéf týmu Red Bull, Christian Horner i pilot Daniel Ricciardo žádají o přitvrzení při porušování traťových limitů- zejména vyjíždění mimo trať. Ideální by prý bylo nahradit asfaltové plochy štěrkem.
Již při rádiové komunikaci Daniel narážel na téma zkracování trati v případě Hamiltona a jeho stájového kolegy Verstappena. Ricciardo dokonce řekl, že by tam měla být zeď. S podobným řešením souhlasil i Bernie Ecclstone, který věří, že vyvýšené obrubníky by situaci vyřešily a jezdci by si dávali větší pozor.
To, že jezdci občas netrefí šikanu a jsou nuceni vyjet, není ten největší problém. Trable začínají, když přijde na penalizace. Tři komisaři znamenají tři různé názory a zároveň se musí brát v potaz i okolnosti. Proto někteří "viníci" vyvzánou bez trestu a jiní pykají. Při znemožnění krácení trati by pak situace byla jednoznačná, zde ale do hry vstupuje zase faktor bezpečnosti.
Na tuto poměrně složitou otázku své názory vypověděli Christian Horner a Daniel Ricciardo. Oba se schodují, že větší asfaltové plochy nemají kolem okruhu v případě F1 co dělat.
"Líbí se mi využítí štěrku a podobných řešení. Jsou pro jezdce dost odstrašující a krom časové ztráty jejich projetím si zbytečně odděláte gumy a prostě je to pro vás dostatečný trest. Nelíbí se mi, že jezdci dnes mohou bránit a i při chybě prostě vyjedou a pokračují. Myslím si, že to, co udělal Lewis v první zatáčce, nebylo správné. Začátek závodu je zásadní moment a v podobných případech, kdy je kolem vás spousta aut, byste za chyby měli prostě platit," tvrdí Ricciardo.
Je pravdou, že Hamiltonův manévr byl mnohými kritizován, ale komisaři nakonec Lewise nepotrestali, jelikož při začátku závodu je třeba mít přimhouřené oči, když startuje najednou celé pole. Hamilton prý po výjezdu z T1 byl svého prohřešku vědom a nejel na maximum. Do toho se posléze ještě připletlo virtuální safety car.
Šéf rakouské stáje s Ricciardem souhlasí: "Všichni se zonám se štěrkem brání, jelikož v nich jezdec může ztratit příliš mnoho času nebo tam uvíznout, což znamená pak konec závodu. Mělo by se to ale zvážit. Například zatáčka číslo jedna v Mexiku je případem, kdy obrovské únikové plochy asfaltu nejsou úplně nejlepší volba. Je pak těžké cokoliv hodnotit. Proč by Maxovo vyjetí mělo být jiné od toho, co udělal Lewis v Mexiku nebo v Monte Carlu? Musí to řešit komisaři a je to složité. Kdyby tam byl štěrk, tak by tam jezdec ztartil a nebyl by žádný problém. Jak jednoduché."
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.