Felipeho Massu čekají poslední dvě velké ceny jeho kariéry. Jak ve svém sloupku hodnotí závod v Mexiku a jak se chystá na ten příští, který absolvuje doma před svými fanoušky a rodinou? Zmiňuje se rovněž o překonaném rychlostním rekordu na speed trapu a o tom, jaké to je jezdit přes 370 km/h.
Závod v Mexiku - vydařený start, předjetí Bottase i VettelaPro mě a tým Williams je nyní jakýkoliv dojezd do cíle na bodech cenný, protože bitva s Force Indií o 4. příčku v šampionátu konstruktérů se téměř jistě rozhodne až v cíli v Abú Zabí. Tyto dva týmy dělí jen devět bodů, a to znamená, že si v tomto závěru sezóny nemůžeme dovolit žádnou chybu.
Můj závod začal dobrým startem a během prvního kola jsem dokázal předjet Valtteriho Bottase na výjezdu ze zatáčky č. 1, pak Sebastiana Vettela při brzdění do zatáčky č. 5. Šlo o hodně povedený úvod, pak se ale objevily nějaké potíže.
Po 14 kolech jsem přešel ze super-měkkých pneumatik, na nichž jsem do závodu startoval, [na středně-tvrdé]. Když jsem se vrátil zpět na trať, tak jsem se opravdu trápil s přilnavostí. Po 10 kol to bylo těžké získat dobrou trakci.
Hned za mnou byl Sergio Pérez. Věděl jsem, že mě po sebemenší chybě předjede. Ale hodně jsem se soustředil a zhruba po 10 kolech se pneumatiky konečně zlepšili a já jsem situaci mohl situaci kontrolovat s menšími obtížemi. Bylo to velmi důležité se před Force Indií udržet a mě se to povedlo až do cíle.
Rychlostní rekordBěhem víkendu v Mexiku vzbudil velký zájem rychlostní rekord v závodě. Já jsem dosáhl 371,5 km/h, ale můj týmový kolega byl ještě o 0,8 km/h rychlejší [Massa jel ve skutečnosti 371,7 km/h - více v článku s maximálními rychlostmi].
Někteří fanoušci se ptají, jako to je být závodním pilotem, když dosahujete takové špičky. Pokud bych měl odpovědět pravdivě, tak by řekl, že si jezdec uvědomuje to, že jede velmi rychle, ale jestli to je 350 km/h nebo 370 km/h, tak to už takový rozdíl není.
Na vysoké rychlosti jsme zvyklí, a i když se nám to líbí jezdit rychle, tak zpráva o rekordu je něčím, co vzrušuje spíše milovníky statistik než ty, kdo jsou za volantem.
Poslední domácí závodPo Velké ceně Mexika jsem zamířil rovnou do Sao Paula. Přípravy na můj domácí závod jsou vždy velmi zvláštní, o to více to bude platit letos. Půjde o mou poslední Velkou cenu Brazílie a jsem si jistý tím, že půjde o ten nejvýjimečnější závod mé kariéry.
Právě v Interlagos jsem začal své první kroky s přilbou, a na tomto místě se mi splnil můj největší sen: vyhrát domácí závod. Každý jezdec si přeje doma vyhrát, jsem si však jistý tím, že to pro Brazilce znamená o něco více.
Zážitek z toho, když to dosáhnete, je neuvěřitelný. Já jsem měl tolik štěstí, že se mi to podařilo dvakrát [v roce 2006 a 2008]! Když si proto uvědomím, že za několik dní pojedu svou poslední domácí velkou cenu před výjimečnou návštěvou, tak to z ní dělá něco velmi zvláštního. Opravdu se těším na to, až vyjedu na trať!
Je tam přesto třeba odvést nějako práci, z tohoto pohledu si nemyslím, že by se v Interlagosu hodně promíchalo uprostřed pole pořadí oproti minulým závodům.
Musíme zabrat a dojet si pro ten nejlepší možný výsledek, protože jestli je nějaké místo, kde doufám, že dosáhneme něco více, pak je to Interlagos. Podpora fanoušků a snaha jim dát důvody k radosti znamenají, že se připravuji na víkend, na který určitě nikdy nezapomenu!
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.