Felipeho Massu čekají poslední dvě velké ceny jeho kariéry. Jak ve svém sloupku hodnotí závod v Mexiku a jak se chystá na ten příští, který absolvuje doma před svými fanoušky a rodinou? Zmiňuje se rovněž o překonaném rychlostním rekordu na speed trapu a o tom, jaké to je jezdit přes 370 km/h.
Závod v Mexiku - vydařený start, předjetí Bottase i VettelaPro mě a tým Williams je nyní jakýkoliv dojezd do cíle na bodech cenný, protože bitva s Force Indií o 4. příčku v šampionátu konstruktérů se téměř jistě rozhodne až v cíli v Abú Zabí. Tyto dva týmy dělí jen devět bodů, a to znamená, že si v tomto závěru sezóny nemůžeme dovolit žádnou chybu.
Můj závod začal dobrým startem a během prvního kola jsem dokázal předjet Valtteriho Bottase na výjezdu ze zatáčky č. 1, pak Sebastiana Vettela při brzdění do zatáčky č. 5. Šlo o hodně povedený úvod, pak se ale objevily nějaké potíže.
Po 14 kolech jsem přešel ze super-měkkých pneumatik, na nichž jsem do závodu startoval, [na středně-tvrdé]. Když jsem se vrátil zpět na trať, tak jsem se opravdu trápil s přilnavostí. Po 10 kol to bylo těžké získat dobrou trakci.
Hned za mnou byl Sergio Pérez. Věděl jsem, že mě po sebemenší chybě předjede. Ale hodně jsem se soustředil a zhruba po 10 kolech se pneumatiky konečně zlepšili a já jsem situaci mohl situaci kontrolovat s menšími obtížemi. Bylo to velmi důležité se před Force Indií udržet a mě se to povedlo až do cíle.
Rychlostní rekordBěhem víkendu v Mexiku vzbudil velký zájem rychlostní rekord v závodě. Já jsem dosáhl 371,5 km/h, ale můj týmový kolega byl ještě o 0,8 km/h rychlejší [Massa jel ve skutečnosti 371,7 km/h - více v článku s maximálními rychlostmi].
Někteří fanoušci se ptají, jako to je být závodním pilotem, když dosahujete takové špičky. Pokud bych měl odpovědět pravdivě, tak by řekl, že si jezdec uvědomuje to, že jede velmi rychle, ale jestli to je 350 km/h nebo 370 km/h, tak to už takový rozdíl není.
Na vysoké rychlosti jsme zvyklí, a i když se nám to líbí jezdit rychle, tak zpráva o rekordu je něčím, co vzrušuje spíše milovníky statistik než ty, kdo jsou za volantem.
Poslední domácí závodPo Velké ceně Mexika jsem zamířil rovnou do Sao Paula. Přípravy na můj domácí závod jsou vždy velmi zvláštní, o to více to bude platit letos. Půjde o mou poslední Velkou cenu Brazílie a jsem si jistý tím, že půjde o ten nejvýjimečnější závod mé kariéry.
Právě v Interlagos jsem začal své první kroky s přilbou, a na tomto místě se mi splnil můj největší sen: vyhrát domácí závod. Každý jezdec si přeje doma vyhrát, jsem si však jistý tím, že to pro Brazilce znamená o něco více.
Zážitek z toho, když to dosáhnete, je neuvěřitelný. Já jsem měl tolik štěstí, že se mi to podařilo dvakrát [v roce 2006 a 2008]! Když si proto uvědomím, že za několik dní pojedu svou poslední domácí velkou cenu před výjimečnou návštěvou, tak to z ní dělá něco velmi zvláštního. Opravdu se těším na to, až vyjedu na trať!
Je tam přesto třeba odvést nějako práci, z tohoto pohledu si nemyslím, že by se v Interlagosu hodně promíchalo uprostřed pole pořadí oproti minulým závodům.
Musíme zabrat a dojet si pro ten nejlepší možný výsledek, protože jestli je nějaké místo, kde doufám, že dosáhneme něco více, pak je to Interlagos. Podpora fanoušků a snaha jim dát důvody k radosti znamenají, že se připravuji na víkend, na který určitě nikdy nezapomenu!
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.