Felipeho Massu čekají poslední dvě velké ceny jeho kariéry. Jak ve svém sloupku hodnotí závod v Mexiku a jak se chystá na ten příští, který absolvuje doma před svými fanoušky a rodinou? Zmiňuje se rovněž o překonaném rychlostním rekordu na speed trapu a o tom, jaké to je jezdit přes 370 km/h.
Závod v Mexiku - vydařený start, předjetí Bottase i VettelaPro mě a tým Williams je nyní jakýkoliv dojezd do cíle na bodech cenný, protože bitva s Force Indií o 4. příčku v šampionátu konstruktérů se téměř jistě rozhodne až v cíli v Abú Zabí. Tyto dva týmy dělí jen devět bodů, a to znamená, že si v tomto závěru sezóny nemůžeme dovolit žádnou chybu.
Můj závod začal dobrým startem a během prvního kola jsem dokázal předjet Valtteriho Bottase na výjezdu ze zatáčky č. 1, pak Sebastiana Vettela při brzdění do zatáčky č. 5. Šlo o hodně povedený úvod, pak se ale objevily nějaké potíže.
Po 14 kolech jsem přešel ze super-měkkých pneumatik, na nichž jsem do závodu startoval, [na středně-tvrdé]. Když jsem se vrátil zpět na trať, tak jsem se opravdu trápil s přilnavostí. Po 10 kol to bylo těžké získat dobrou trakci.
Hned za mnou byl Sergio Pérez. Věděl jsem, že mě po sebemenší chybě předjede. Ale hodně jsem se soustředil a zhruba po 10 kolech se pneumatiky konečně zlepšili a já jsem situaci mohl situaci kontrolovat s menšími obtížemi. Bylo to velmi důležité se před Force Indií udržet a mě se to povedlo až do cíle.
Rychlostní rekordBěhem víkendu v Mexiku vzbudil velký zájem rychlostní rekord v závodě. Já jsem dosáhl 371,5 km/h, ale můj týmový kolega byl ještě o 0,8 km/h rychlejší [Massa jel ve skutečnosti 371,7 km/h - více v článku s maximálními rychlostmi].
Někteří fanoušci se ptají, jako to je být závodním pilotem, když dosahujete takové špičky. Pokud bych měl odpovědět pravdivě, tak by řekl, že si jezdec uvědomuje to, že jede velmi rychle, ale jestli to je 350 km/h nebo 370 km/h, tak to už takový rozdíl není.
Na vysoké rychlosti jsme zvyklí, a i když se nám to líbí jezdit rychle, tak zpráva o rekordu je něčím, co vzrušuje spíše milovníky statistik než ty, kdo jsou za volantem.
Poslední domácí závodPo Velké ceně Mexika jsem zamířil rovnou do Sao Paula. Přípravy na můj domácí závod jsou vždy velmi zvláštní, o to více to bude platit letos. Půjde o mou poslední Velkou cenu Brazílie a jsem si jistý tím, že půjde o ten nejvýjimečnější závod mé kariéry.
Právě v Interlagos jsem začal své první kroky s přilbou, a na tomto místě se mi splnil můj největší sen: vyhrát domácí závod. Každý jezdec si přeje doma vyhrát, jsem si však jistý tím, že to pro Brazilce znamená o něco více.
Zážitek z toho, když to dosáhnete, je neuvěřitelný. Já jsem měl tolik štěstí, že se mi to podařilo dvakrát [v roce 2006 a 2008]! Když si proto uvědomím, že za několik dní pojedu svou poslední domácí velkou cenu před výjimečnou návštěvou, tak to z ní dělá něco velmi zvláštního. Opravdu se těším na to, až vyjedu na trať!
Je tam přesto třeba odvést nějako práci, z tohoto pohledu si nemyslím, že by se v Interlagosu hodně promíchalo uprostřed pole pořadí oproti minulým závodům.
Musíme zabrat a dojet si pro ten nejlepší možný výsledek, protože jestli je nějaké místo, kde doufám, že dosáhneme něco více, pak je to Interlagos. Podpora fanoušků a snaha jim dát důvody k radosti znamenají, že se připravuji na víkend, na který určitě nikdy nezapomenu!
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.