Širší kontext k pár vytrženým úryvkům, které jsme mohli slyšet v televizi. Na následujících řádcích naleznete kompletní přepis týmové radiokomunikace Red Bullu a Ferrari od 68. kola až do konce Velké ceny Mexika.
L68 – RB Verstappenovi: Ok, přenech mu tu pozici. Myslím si, že mu ji stejně budeš muset nechat, Maxi.
L68 – Verstappen: Dejte mi pak vědět!
L68 – RB Verstappenovi: Dobrá, zůstaň tam!
+++
L68 – Vettel: Musí mě pustit před sebe, musí mě pustit.
L68 – FER Vettelovi: Ok, rozumíme. Zůstaň v klidu.
L68 – Vettel: Ne, tohle není v pořádku. Nebudu v klidu, protože on mě blokuje před Ricciardem.
L68 – FER Vettelovi: Rozumíme.
+++
L68 – FER Vettelovi: Mluvíme s Charliem.
L68 – FER Vettelovi: Ok, Verstappen ti musí nechat tu pozici. Hlídej si Ricciarda.
+++
L68 – RB Ricciardovi: Dobrá, chlape, drž to čistý. Využij jakékoliv příležitosti.
+++
L69 – FER Vettelovi: Tři kola do konce.
L69 – Vettel: Uhni se! Uhni se! Pane bože!
L69 – FER Vettelovi: Byl informován. Musí se uhnout
L69 – Vettel: To je přesně on. Je to bastard!
+++
L69 – RB Verstappenovi: Tak, chlape, bude se to vyšetřovat až po závodě. Dojeď to v klidu. Dvě kola do konce.
+++
L69 – RB Ricciardovi: Ok, dvě kola do konce. Baterie je plná. Jdem na to!
+++
L70 – Vettel: To se mi snad zdá! On mě prostě zpomaluje k Ricciardovi. K****!
L70 – FER Vettelovi: Musíš s ním závodit. Charlie...
L70 – Vettel: O čem to sakra mluvíte? Zkrátil si šikanu.
L70 – FER Vettelovi: Ok, rozumíme.
L70 – Vettel: A teď začal testovat mé brzdy.
L70 – Vettel: Myslím to naprosto vážně. Já někomu jednu fláknu. Myslím, že mám defekt. Levá zadní.
+++
L70 – Ricciardo: Tohle je zk******. On měnil směr při brždění. Už jsem ho měl. K****!
L70 – RB Ricciardovi: Ok, rozumíme. Vettel prý píchnul.
+++
L70 – FER Vettelovi: Pneumatiky jsou v pořádku. Pneumatiky jsou v pořádku.
L70 – FER Vettelovi: Auto je v pohodě, můžeš teď závodit. Auto je v pohodě, můžeš teď závodit.
L70 – Vettel: Musí mi přenechat pozici. Konec pohádky.
L70 – FER Vettelovi: Charlie řekl, že... Charlie řekl...
L70 – Vettel: Ano...Víte, co? Tady máte zprávu pro Charlieho: Běž do pi***! Upřímně, běž do p***!
L70 – Arrivabene Vettelovi: Sebastiane, Sebastiane... uklidni se! Vyšetřují to. Vím, že to není fér, ale buď v klidu. Skloň hlavu a jeď. Potom si promluvíme.
L70 – Vettel: Ok, rozumím, Maurizio.
+++
L71 – RB Verstappenovi: Ok, Maxi, poslední kolo. Na Vettela máš 1,7 vteřiny.
+++
L71 – RB Ricciardovi: Dobrá, chlape, tohle je poslední kolo. Tlak v pneumatikách je v pořádku. Poslední kolo.
L71 – Ricciardo: Cítím masivní vibrace. Jak to vypadá za mnou?
L71 – RB Ricciardovi: Ano, rozumíme. Máš asi třicet vteřin náskok na Raikkonena. Udržuj tempo pro případ, že by Vettel dostal penalizaci. Nic ti zezadu nehrozí. Zkus to udržet pod pět vteřin, pokud to tedy půjde.
+++
L71 – FER Vettelovi: Ricciardo ztrácí tempo. Je 2,7 vteřiny za tebou. Snaž se jet co nejlépe pro případ pětivteřinové penalizace. Tohle je poslední kolo.
+++Cílová vlajka
L71+1 – RB Verstappenovi: Ach, Maxi, co můžu říct, chlape? Skvělá práce. Skvělá práce. Opravdu super.
L71+1 – Verstappen: Bylo to těžké.
L71+1 – RB Verstappenovi: Padesát devět kol na té sadě. Fantazie.
L71+1 – Horner Verstappenovi: Super, Maxíku, perfektní jízda. Zatím nic ohledně první zatáčky. Ferrari něco namítá, ale měli jsme dostatečný náskok a rozhodně to byl menší prohřešek než u Rosberga na začátku závodu. Super jízda, zvládl jsi to na jedničku. Dobře jsi tlačil i na Rosberga.
L71+1 – Verstappen: To jo, díky moc, Christiane. Posledních deset kol bylo fakt o nervy. Ale i tak si myslím, že jsme zajeli dobrý výsledek.
L71+1 – RB Verstappenovi: Nech auto zchladit, Maxi. A jen pro připomenutí, budeš muset zastavit s Hamiltonem a Rosbergem u třinácté zatáčky, u tribuny. Užij si to!
+++
L71+1 – FER Vettelovi: Čtvrté místo, čtvrté místo. Zpomal a nech zchladit brzdy.
L71+1 – Vettel: Myslím, že jsem toho ukázal dost. Předjíždění není procházkou v růžovém sadě. To je poslední, co říkám.
L71+1 – Arrivabene Vettelovi: Sebastiane, chápeme tě. Pak si promluvíme a budeme také mluvit s FIA. Odjel jsi skvělý závod, jsem na tebe pyšný.
L71+1 – Vettel: Grazie ragazzi. Auto bylo skvělé, strategie fungovala taky dobře. Škoda včerejška, protože jsme měli na víc. Grazie.
+++
L71+1 – RB Ricciardovi: Skvělá práce, chlape.
L71+1 – Ricciardo: Jo, ale co bude s těmi, kteří si projeli první šikanou napřímo? Na začátku to udělal Lewis a před chvílí Max. Dejte tam podělanou zeď a oni to dělat nebudou. Je to fakt hovadina. Jako ve školce...
L71+1 – RB Ricciardovi: Ok, chlape, chápeme tě. Odvedl jsi fakt dobrou práci. Tempo bylo skvělé. Jak jsem řekl, budeme ještě mluvit s Charliem.
L71+1 – Horner Ricciardovi: Danieli, byla to jasná změna směru. Vše je naprosto jasné. Nemusíš se ničeho obávat. Dal jsi do toho všechno a zkusil jsi to. Mělo to vyjít.
L71+1 – RB Ricciardovi: Ok, Danieli, jeď teď rovnou sem do boxů. Až sem přijedeš, budeš si tu moct promluvit s Vettelem.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.