Williams dnes na tiskové konferenci oznámil Lance Strolla jakožto nového jezdce týmu. Osmnáctiletý Kanaďan nahradí Felipeho Massu, který letos v Itálii oznámil konec kariéry v F1. Novopečený Bottasův kolega se hned vyjádřil i o svých očekáváních pro premiérovou sezónu v královně motorsportu.
Žádná větší překvapení se nekonají, a Massu tak nahradí šampión letošní Evropské formule 3 - Lance Stroll. Kanaďan přichází do F1 v přelomové sezóně, čekají nás změny pravidel a málokdo zatím tuší, jaký vliv na pořadí to bude mít. Stroll se toho ale nebojí. Věří, že by to dokonce týmu mohlo i pomoci.
"Myslím si, že díky novým pravidlům bych mohl mít dobrou šanci na nějaký ten úspěch. Týmy teď mají spoustu prostoru pro práci na voze, a je tak možný velký posun vpřed - a to je rozhodně super. Mně to může navíc pomoci, jelikož všichni se vracíme na začátek. Samozřejmě zkušenosti hrají velkou roli a budu prostě oproti Bottasovi vypadat jako bažant - on už má něco naježděno.
Já se musím naučit spoustu nových věcí a pravděpodobně budu chybovat, ale to k tomu patří a já se na všechny novinky těším. Navíc mám za svými zády Williams a Valtteriho. Letos to bylo fantastické, doufám, že si z toho něco odnesu i do budoucna, ale jak jsem řekl: čeká na mě spousta novinek a začínám od úplné nuly," okomentoval své vyhlídky Stroll.
Strollovi se letos podařilo vyhrát čtrnáct z celkových třiceti závodů Evropské F3 a nabízí se tak srovnání s Maxem Verstappenem, který v roce 2014 skončil ve stejném seriálu třetí.
"Díky Maxovi mám dostatek sebedůvěry. Ale každý z nás má za sebou trošku jinou cestu a chci dělat věci vlastní hlavou. Nemám potřebu se s někým srovnávat," zakončil novopečený pilot Williamsu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.