Podle Carlose Sainze jsou nejsnadnějším způsobem předjetí stížnosti do rádia, jak to podle něj v Mexiku předvedl Fernando Alonso, který byl po úvodní trojici zatáček po start za ním.
Sainz se za třetí zatáčkou začal přesouvat k levému okraji dráhy, kde se nacházel jeho krajan s McLarenem. Ten ale neubral a musel zvolit únik do trávy. Divoký manévr zvládl, poté si však Alonso na mladíka z Toro Rosso stěžoval.
"Víte, přes rádio si můžete stěžovat vždycky. Zřejmě bych udělal totéž, aktivoval rádio a žádal penalizaci - je to ten nejjednodušší a nejpřímočařejší způsob, jak někoho předjet. A děláme to všichni. Fakt mi to nevadí, všichni přes rádio reagujeme trochu přehnaně, takže ho za to nebudu obviňovat. Jen si myslím, že ta penalizace od komisařů byla trochu tvrdá," uvádí Sainz poté, co mu udělili pět trestných sekund.
Proč s ní nesouhlasí, když způsobil nebezpečnou situaci, kdy Alonso musel na trávě ve vysoké rychlosti ve smečce vozů krotit divoký smyk? "Protože po startu se nemůžete rozhlížet o 360 °, je to velmi těžké. Když jsem ho spatřil, bylo to už pozdě. Jenže ono to nebylo tak, že by byl se mnou bok po boku. A když jsem se podíval do zrcátka, hned jsem se stáhl."
VIDEO: Incident Sainze a Alonsa v Mexiku (zdroj: formula1.com)
"Slyšel jsem, že si stěžovala spousta lidí a trest nepřišel. Je to velmi těžké, když zvažují penalizaci jednu po druhé - je to tak trochu loterie, jestli ji dostanete nebo ne," poukazuje Sainz na nekonzistentní rozhodování komisařů.
"Viděl jsem, že někteří nebyli penalizování za mnohem horší věci. Samozřejmě, že pokud jsem Fernanda vystavil nebezpečné situaci, tak mě to mrzí, ale tohle je závodění, první kolo. Nedám nikomu svou pozici zadarmo, obzvlášť když jsem téměř o délku vozu před ním.
Překrytí bylo velmi malé a on prostě nesundal nohu z plynu. Dobře pro něj, bylo to odvážné, ale není to tak, že bych nechal dveře otevřené - obzvlášť proto, že jsem jej viděl pozdě," hájí Carlos svůj manévr z úvodu Velké ceny Mexika.
Kvůli nekonzistenci v rozhodování by podle něj F1 měla vytvořit fixní pravidla místo řešení každého incidentu individuálně: "Slyšel jsem, že došlo k velmi podobným situacím, jako byla ta moje s Fernandem, a obešly se bez trestu.
Tohle musí Formule 1 pochopit - jestli si prohlížet každou nehodu jednu po druhé nebo stanovit pevné pravidlo, jako je tomu u pohybu při brzdění. Nevím, dnes je to velmi těžké určit, co s vámi bude, když udělat určitý manévr, který je trochu na hraně. Pak se sami sebe ptáte, zda riskujete penalizaci nebo nic," přemýšlí Sainz.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.