Podle Carlose Sainze jsou nejsnadnějším způsobem předjetí stížnosti do rádia, jak to podle něj v Mexiku předvedl Fernando Alonso, který byl po úvodní trojici zatáček po start za ním.
Sainz se za třetí zatáčkou začal přesouvat k levému okraji dráhy, kde se nacházel jeho krajan s McLarenem. Ten ale neubral a musel zvolit únik do trávy. Divoký manévr zvládl, poté si však Alonso na mladíka z Toro Rosso stěžoval.
"Víte, přes rádio si můžete stěžovat vždycky. Zřejmě bych udělal totéž, aktivoval rádio a žádal penalizaci - je to ten nejjednodušší a nejpřímočařejší způsob, jak někoho předjet. A děláme to všichni. Fakt mi to nevadí, všichni přes rádio reagujeme trochu přehnaně, takže ho za to nebudu obviňovat. Jen si myslím, že ta penalizace od komisařů byla trochu tvrdá," uvádí Sainz poté, co mu udělili pět trestných sekund.
Proč s ní nesouhlasí, když způsobil nebezpečnou situaci, kdy Alonso musel na trávě ve vysoké rychlosti ve smečce vozů krotit divoký smyk? "Protože po startu se nemůžete rozhlížet o 360 °, je to velmi těžké. Když jsem ho spatřil, bylo to už pozdě. Jenže ono to nebylo tak, že by byl se mnou bok po boku. A když jsem se podíval do zrcátka, hned jsem se stáhl."
VIDEO: Incident Sainze a Alonsa v Mexiku (zdroj: formula1.com)
"Slyšel jsem, že si stěžovala spousta lidí a trest nepřišel. Je to velmi těžké, když zvažují penalizaci jednu po druhé - je to tak trochu loterie, jestli ji dostanete nebo ne," poukazuje Sainz na nekonzistentní rozhodování komisařů.
"Viděl jsem, že někteří nebyli penalizování za mnohem horší věci. Samozřejmě, že pokud jsem Fernanda vystavil nebezpečné situaci, tak mě to mrzí, ale tohle je závodění, první kolo. Nedám nikomu svou pozici zadarmo, obzvlášť když jsem téměř o délku vozu před ním.
Překrytí bylo velmi malé a on prostě nesundal nohu z plynu. Dobře pro něj, bylo to odvážné, ale není to tak, že bych nechal dveře otevřené - obzvlášť proto, že jsem jej viděl pozdě," hájí Carlos svůj manévr z úvodu Velké ceny Mexika.
Kvůli nekonzistenci v rozhodování by podle něj F1 měla vytvořit fixní pravidla místo řešení každého incidentu individuálně: "Slyšel jsem, že došlo k velmi podobným situacím, jako byla ta moje s Fernandem, a obešly se bez trestu.
Tohle musí Formule 1 pochopit - jestli si prohlížet každou nehodu jednu po druhé nebo stanovit pevné pravidlo, jako je tomu u pohybu při brzdění. Nevím, dnes je to velmi těžké určit, co s vámi bude, když udělat určitý manévr, který je trochu na hraně. Pak se sami sebe ptáte, zda riskujete penalizaci nebo nic," přemýšlí Sainz.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.