Podle Daniela Ricciarda je frustrace Sebastiana Vettela letos příliš, což je podle něj netypické. Naposledy se pilot Ferrari "vyřádil" během Velké ceny Mexika, což je teď častým námětem diskusí. Jezdci by se však ve své řeči měli i v zápalu boje umět ovládat.
"Seb se stává trochu frustrovaným, ale tohle pro něj letos nebylo moc charakteristické. Zřejmě toho je příliš. V minulosti ukázal, že dokáže věci prožívat, tento rok je toho ale ještě více. Je očividně frustrovaný z toho, jak se sezóna vyvíjí," uvádí Ricciardo po závodě v Mexiku na adresu Vettela.
Co podle něj může být příčinou? "Zřejmě si myslel, že Ferrari bude mít nejspíše šanci na boj s Mercedesem a ono to nevychází," odpovídá Australan, který letos s Red Bullem Scuderii poráží. Jeho samotného na třetím místě v šampionátu jezdců už nikdo nemůže ohrozit.
Podle Ricciarda je snadné během závodu dát průchod emocím, jezdec by se však měl trochu ovládat: "V zápalu boje toho bylo hodně a musíte být vůči tomu trochu shovívaví. V daném okamžiku to je jednoduché zmáčknout tlačítko rádia a říct celou řadu věcí. My však víme, že to může být odvysíláno."
"Věřte mi, že bych toho napovídal dvakrát tolik, ale častokrát čekám, možná si řeknu pár věcí pro sebe a pak zmáčknu tlačítko rádia. Pokud vám instinkty říkají, abyste ho zmáčkli a vyhrkli ze sebe spoustu věcí, pak musíte být citlivější. Nemusíte to vše vysílat - můžete si zanadávat pod přilbou a pak otevřeně hovořit o chvíli později a možná uvolněněji," dodává Ricciardo.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.