Podle Daniela Ricciarda je frustrace Sebastiana Vettela letos příliš, což je podle něj netypické. Naposledy se pilot Ferrari "vyřádil" během Velké ceny Mexika, což je teď častým námětem diskusí. Jezdci by se však ve své řeči měli i v zápalu boje umět ovládat.
"Seb se stává trochu frustrovaným, ale tohle pro něj letos nebylo moc charakteristické. Zřejmě toho je příliš. V minulosti ukázal, že dokáže věci prožívat, tento rok je toho ale ještě více. Je očividně frustrovaný z toho, jak se sezóna vyvíjí," uvádí Ricciardo po závodě v Mexiku na adresu Vettela.
Co podle něj může být příčinou? "Zřejmě si myslel, že Ferrari bude mít nejspíše šanci na boj s Mercedesem a ono to nevychází," odpovídá Australan, který letos s Red Bullem Scuderii poráží. Jeho samotného na třetím místě v šampionátu jezdců už nikdo nemůže ohrozit.
Podle Ricciarda je snadné během závodu dát průchod emocím, jezdec by se však měl trochu ovládat: "V zápalu boje toho bylo hodně a musíte být vůči tomu trochu shovívaví. V daném okamžiku to je jednoduché zmáčknout tlačítko rádia a říct celou řadu věcí. My však víme, že to může být odvysíláno."
"Věřte mi, že bych toho napovídal dvakrát tolik, ale častokrát čekám, možná si řeknu pár věcí pro sebe a pak zmáčknu tlačítko rádia. Pokud vám instinkty říkají, abyste ho zmáčkli a vyhrkli ze sebe spoustu věcí, pak musíte být citlivější. Nemusíte to vše vysílat - můžete si zanadávat pod přilbou a pak otevřeně hovořit o chvíli později a možná uvolněněji," dodává Ricciardo.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.