Poté, co si Max Verstappen zkrátil trať v první zatáčce, čtyřnásobný mistr světa Vettel neudržel nervy na uzdě a nebral si v rádiové komunikaci servítky ani s Charliem Whitingem. Po tiskové konferenci se Vettel sice osobně omluvil, ale za své chování může být ještě dodatečně potrestán.
Přestože si Sebastian Vettel užil oslavy na pódiu, tak se po závodě v Mexiku dočkal dodatečné penalizace deseti vteřin za měnění směru v brzdné zóně před čtvrtou zatáčkou v souboji s Ricciardem. Ta pro něj znamenala posun až na páté místo za třetího Ricciarda a čtvrtého Verstappena.
Krom tohoto závodního prohřešku se čtyřnásobný světový šampión v týmové komunikaci vyjádřil velmi nelichotivým způsobem i o Charliem Whitingovi, poté co nepřikázal Verstappenovi, aby ho pustil před sebe po zkrácení trati v první zatáčce, za které mladý Holanďan dostal nakonec pětivteřinovou penalizaci.
"Tady máte zprávu pro Charlieho: Nas*r si. Upřímně, nas*r si (f**k off)," řekl Vettel do rádia v průběhu závodu. Již v pozávodním prohlášení Vettel řekl, že v té chvíli v něm vřel adrenalin a bylo prý těžké udržet v průběhu soubojů na trati chladné nervy. Po tiskovce se tak německý závodník šel Whitingovi osobně za své chování omluvit, ačkoliv je jasné, že v té chvíli Charlie neměl k dispozici záznam z týmového rádia.
Zatím ale nevíme, zda FIA povede další kroky vůči Vettelovi. Pokud by se tak stalo, tak Seb neskončí pouze s pětivteřinovou sankcí za neregulérní manévry v brzdné zóně. Sám šéf týmu Ferrari, Maurizio Arrivabene, odmítá svého svěřence za jeho chování kritizovat: "Nemusím tu veřejně říkat, co se svým pilotem budu dělat. Omluvil se a jsem si jist, že se tu již nebude opakovat. A mimochodem, někdy by se člověk rád dočkal rychlejších reakcí ze strany Mezinárodní automobilové federace."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.