Poté, co si Max Verstappen zkrátil trať v první zatáčce, čtyřnásobný mistr světa Vettel neudržel nervy na uzdě a nebral si v rádiové komunikaci servítky ani s Charliem Whitingem. Po tiskové konferenci se Vettel sice osobně omluvil, ale za své chování může být ještě dodatečně potrestán.
Přestože si Sebastian Vettel užil oslavy na pódiu, tak se po závodě v Mexiku dočkal dodatečné penalizace deseti vteřin za měnění směru v brzdné zóně před čtvrtou zatáčkou v souboji s Ricciardem. Ta pro něj znamenala posun až na páté místo za třetího Ricciarda a čtvrtého Verstappena.
Krom tohoto závodního prohřešku se čtyřnásobný světový šampión v týmové komunikaci vyjádřil velmi nelichotivým způsobem i o Charliem Whitingovi, poté co nepřikázal Verstappenovi, aby ho pustil před sebe po zkrácení trati v první zatáčce, za které mladý Holanďan dostal nakonec pětivteřinovou penalizaci.
"Tady máte zprávu pro Charlieho: Nas*r si. Upřímně, nas*r si (f**k off)," řekl Vettel do rádia v průběhu závodu. Již v pozávodním prohlášení Vettel řekl, že v té chvíli v něm vřel adrenalin a bylo prý těžké udržet v průběhu soubojů na trati chladné nervy. Po tiskovce se tak německý závodník šel Whitingovi osobně za své chování omluvit, ačkoliv je jasné, že v té chvíli Charlie neměl k dispozici záznam z týmového rádia.
Zatím ale nevíme, zda FIA povede další kroky vůči Vettelovi. Pokud by se tak stalo, tak Seb neskončí pouze s pětivteřinovou sankcí za neregulérní manévry v brzdné zóně. Sám šéf týmu Ferrari, Maurizio Arrivabene, odmítá svého svěřence za jeho chování kritizovat: "Nemusím tu veřejně říkat, co se svým pilotem budu dělat. Omluvil se a jsem si jist, že se tu již nebude opakovat. A mimochodem, někdy by se člověk rád dočkal rychlejších reakcí ze strany Mezinárodní automobilové federace."
Druhý den testů Formule 1 před novou sezonou je tu. Ten by mohl odhalit více z výkonnosti různých týmů, protože první den byl spíše instalační a prověřovala se technika. Nyní by se jezdci do toho mohli pořádně opřít a hledat limity vozu.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.