Ředitel Mercedesu Niki Lauda po závodě v Mexiku zkritizoval Maxe Verstappena za jeho hloupé manévry, které jsou podle něj nepřijatelné
Mladý Holanďan narazil do Nica Rosberga již v první zatáčce, ten poté musel zvolit únik přes travnatou zónu. Podle Laudy byl tento manévr nepřijatelný, protože jeho jezdec bojuje o titul - pokud by musel odstoupit, mělo by to hluboký dopad na jeho duel s Lewisem Hamiltonem.
"Nico byl jasně vpředu a Verstappen jej nárazem vystrčil z dráhy. Tohle mohlo stát Nica šampionát, je to nepřijatelné. Šlo o chybu Verstappena. Jezdí příliš agresivně. V určitou chvíli si to musí uvědomit," uvádí šéf Mercedesu.
Na otázku, co si myslí o penalizaci Maxe, se Lauda domnívá, že byla správná, protože se dopustil další chyby: "Šlo o včasné a správné rozhodnutí. Opakovaný hříšník, jako je on, musí být potrestaný. Helmut [Marko] by s ním měl promluvit."
"Kdyby Verstappen nejezdil tak agresivně, rozvíjel by se mnohem lépe. Jeho talent je neuvěřitelný, ale pak to všechny smaže těmito hloupými manévry. On si to neuvědomuje. Myslí si, že dělá vše správně, ale není tomu tak. Musí se zklidnit," domnívá se Lauda.
Na otázku ohledně Verstappenovy gestikulace směrem k Sebastianovi Vettelovi po projetí cílem, dodává: "Šlo o další nestoudnost. Nevím, kde se v něm ta arogance bere. Nechápu to. Tohle je ztracený případ. Vztek ostatních jezdců se jen zvětšuje a zvětšuje."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.