V prvním tréninku byl nejrychlejší Lewis Hamilton, za ním však Ferrari. Dokáží rudí Stříbrné šípy během víkendu ohrozit? u Red Bullu řešili "požár" brzd na Verstappenově voze, Nasrovi se rozletělo přední přítlačné křídlo.
Loni se na okruh v Mexiku F1 vrátila po třiadvacetileté absenci. A domácí fanoušci byli nadšeni. Devatenáctý závod letošní sezóny týden po zisku 50. vítězství v F1 Lewise Hamiltona, to je na programu pro jezdce i fanoušky během pro někoho Halloweensky laděného víkendu. Aktuální teplota vzduchu je zde 11 °C. Trať má 19 °C.
Paddock, don't be spooked... It's just Daniel and Max ??? #MexicoGP #DiaDeMuertos @redbullMEX pic.twitter.com/bz4sM76F43
— Red Bull Racing (@redbullracing) October 27, 2016
Na konci boxové uličky se objevuje zelená, první trénink na Velkou cenu Mexika začíná. Williams opět v úvodu bude testovat systém ochrany kokpitu Hallo. Stejně tak Manor. Wehrlein si i vyzkoušel výjezd mimo trať. Najet první kilometry se hned v úvodu vydává více než desítka vozů - na programu jsou instalační kola. Okruh je hodně prašný a nezapomínejme, že svou roli zde může hrát i vysoká nadmořská výška.
Po deseti minutách je na trati klid, čilý ruch samozřejmě panuje v garážích. "Je zima a klouže to," okomentoval první výjezd Romain Grosjen. Po pár minutách přerušuje ticho Esteban Ocon v Manoru. Ten také zajíždí první měřený čas, hodnota 1:28,842 min. Přidává se k němu i Pascal Wehrlein a Fernando Alonso. McLaren je o 2,5 s rychlejší než Manor. V dalším kole se ještě zlepšil.
Na trať vyrazili i piloti Mercedesu a Renaultu, Magnussen také zkouší systém Hallo. Vyjíždějí i další a objevují se měřené časy. Nicméně od pilotů zní většinou následující: chladno, malá přilnavost a prašno... Hamilton navíc upozorňuje, že nevidí převodové stupně na obrazovce.
Aktuálně nejrychlejší čas zajel Valtteri Bottas s Williamsem - 1:24,337 min. Nico Rosberg však tento čas pokořil o 1,05 s. Lewis Hamilton po pár kolech tento čas překonává (oba Stříbrné šípy na měkké sadě pneumatik) a nejrychejší čas po půl hodině tréninku má tedy hodnotu 1:21,936 min.
Verstappen vyjel zeširoka v zatáčce č.1. Trať se však podle očekávání bude rapidně zlepšovat, tím pádem také čas a pořadí. Felie Nasr ztratil velkou část předního přítlačného křídla svého Sauberu po agresivním přejezdu obrubníku. Křídlo "explodovalo" na rovince a máme tu červenou vlajku kvůli úlomkům. Práce pro traťové komisaře.
Pořadí po polovině tréninku: Hamilton, Rosberg, Pérez, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Vettel, Sainz, Massa, Kvjat, Nasr, Grosjean, Hülkenberg, Magnussen, Button, Ericsson, Alonso, Gutiérrez, Palmer, Ocon.
Vše v pořádku, trénink opět může pokračovat. Mechanici Sauberu pracují na opravách Nasrova vozu. A ačkoliv podmínky na trati nejsou příliš reprezentativní, většina vozů míří na trať, aby pokračovali ve svém programu.
Měřený čas zatím nezajel Kimi Räikkönen a Pascal Wehrlein, ačkoliv už oba pár kol najeli. To však už neplatí - Räikkönen se řadí na sedmnácté místo. Red Bull hasí Verstappenovy brzdy, Nizozemec si chvíli počká, než řádně vychladnou, otázkou zůstává, zda v tomto tréninku ještě vyjede. Williams aktuálně druhým týmem za Mercedesy, Bottas i Massa na měkké sadě pneumatik.
Räikkönen se posouvá na sedmé místo, zatímco mechanici Red Bullu pracují na Verstappenově autě. Mercedes přezul na středně-tvrdou sadu pneumatik. Hamilton na nich dokonce zajíždí o desetinu rychlejší čas! Pirelli zde čekalo teplejší počasí, to však nahrává právě středně-tvrdé pneumatice a znevýhodňuje nyní měkkou sadu.
Zlepšuje se však i Rosberg, nicméně nakonec se mezi oba Mercedesy dostávají obě Force Indie, ovšem na superměkkých pneumatikách. Slušné kolo však zajel i Kvjat, ovšem o pár minut později dostal v první zatáčce hodiny. Hamilton stále v čele, nejrychlejší čas má hodnotu 1:20.914 min.
Vettel s Ferrari se na měkké sadě posouvá na třetí místo. V dalším kole další zlepšení a Hamilton tak vede před Vettelem o sedm setin sekundy. Na čele tedy Hamilton, Vettel, Pérez, Hülkenberg, Bottas, Rosberg, Ricciardo. Williams dnes zatím nejrychlejší na rovinkách, a to s náskokem 8 km/hod.
Mechanici Red Bullu odstranili v boxech pneumatiky a zatlačili Ricciardův vůz do garáže. Tentokrát bez kouře či plamenů, jako byl vidět v případě Verstappena. Rosberg trénuje start. Räikkönen se řadí za svého týmového kolegu na třetí místo. Většina se nyní ke konci tréninku zaměřuje na dlouhé jízdy.
Massovi se nezdá chování vozu při brzdění, Räikkönen si stěžuje na provoz. Nevypadá to, že by Mexiko vyhovovalo McLarenu, aktuálně jsou jeho piloti na 16. a 17. místě. Řada pilotů má potíže v zatáčce č. 4. Například Grosjean si stěžuje na nedotáčivost a podle některých se zde zvedl vítr. Nasr se ještě vrací na trať, další kola zajel i Ricciardo, nikoliv však Verstappen. Pár posledních minut je na trati velmi rušno, časy se však nezlepšují.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.