V prvním tréninku byl nejrychlejší Lewis Hamilton, za ním však Ferrari. Dokáží rudí Stříbrné šípy během víkendu ohrozit? u Red Bullu řešili "požár" brzd na Verstappenově voze, Nasrovi se rozletělo přední přítlačné křídlo.
Loni se na okruh v Mexiku F1 vrátila po třiadvacetileté absenci. A domácí fanoušci byli nadšeni. Devatenáctý závod letošní sezóny týden po zisku 50. vítězství v F1 Lewise Hamiltona, to je na programu pro jezdce i fanoušky během pro někoho Halloweensky laděného víkendu. Aktuální teplota vzduchu je zde 11 °C. Trať má 19 °C.
Paddock, don't be spooked... It's just Daniel and Max ??? #MexicoGP #DiaDeMuertos @redbullMEX pic.twitter.com/bz4sM76F43
— Red Bull Racing (@redbullracing) October 27, 2016
Na konci boxové uličky se objevuje zelená, první trénink na Velkou cenu Mexika začíná. Williams opět v úvodu bude testovat systém ochrany kokpitu Hallo. Stejně tak Manor. Wehrlein si i vyzkoušel výjezd mimo trať. Najet první kilometry se hned v úvodu vydává více než desítka vozů - na programu jsou instalační kola. Okruh je hodně prašný a nezapomínejme, že svou roli zde může hrát i vysoká nadmořská výška.
Po deseti minutách je na trati klid, čilý ruch samozřejmě panuje v garážích. "Je zima a klouže to," okomentoval první výjezd Romain Grosjen. Po pár minutách přerušuje ticho Esteban Ocon v Manoru. Ten také zajíždí první měřený čas, hodnota 1:28,842 min. Přidává se k němu i Pascal Wehrlein a Fernando Alonso. McLaren je o 2,5 s rychlejší než Manor. V dalším kole se ještě zlepšil.
Na trať vyrazili i piloti Mercedesu a Renaultu, Magnussen také zkouší systém Hallo. Vyjíždějí i další a objevují se měřené časy. Nicméně od pilotů zní většinou následující: chladno, malá přilnavost a prašno... Hamilton navíc upozorňuje, že nevidí převodové stupně na obrazovce.
Aktuálně nejrychlejší čas zajel Valtteri Bottas s Williamsem - 1:24,337 min. Nico Rosberg však tento čas pokořil o 1,05 s. Lewis Hamilton po pár kolech tento čas překonává (oba Stříbrné šípy na měkké sadě pneumatik) a nejrychejší čas po půl hodině tréninku má tedy hodnotu 1:21,936 min.
Verstappen vyjel zeširoka v zatáčce č.1. Trať se však podle očekávání bude rapidně zlepšovat, tím pádem také čas a pořadí. Felie Nasr ztratil velkou část předního přítlačného křídla svého Sauberu po agresivním přejezdu obrubníku. Křídlo "explodovalo" na rovince a máme tu červenou vlajku kvůli úlomkům. Práce pro traťové komisaře.
Pořadí po polovině tréninku: Hamilton, Rosberg, Pérez, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Vettel, Sainz, Massa, Kvjat, Nasr, Grosjean, Hülkenberg, Magnussen, Button, Ericsson, Alonso, Gutiérrez, Palmer, Ocon.
Vše v pořádku, trénink opět může pokračovat. Mechanici Sauberu pracují na opravách Nasrova vozu. A ačkoliv podmínky na trati nejsou příliš reprezentativní, většina vozů míří na trať, aby pokračovali ve svém programu.
Měřený čas zatím nezajel Kimi Räikkönen a Pascal Wehrlein, ačkoliv už oba pár kol najeli. To však už neplatí - Räikkönen se řadí na sedmnácté místo. Red Bull hasí Verstappenovy brzdy, Nizozemec si chvíli počká, než řádně vychladnou, otázkou zůstává, zda v tomto tréninku ještě vyjede. Williams aktuálně druhým týmem za Mercedesy, Bottas i Massa na měkké sadě pneumatik.
Räikkönen se posouvá na sedmé místo, zatímco mechanici Red Bullu pracují na Verstappenově autě. Mercedes přezul na středně-tvrdou sadu pneumatik. Hamilton na nich dokonce zajíždí o desetinu rychlejší čas! Pirelli zde čekalo teplejší počasí, to však nahrává právě středně-tvrdé pneumatice a znevýhodňuje nyní měkkou sadu.
Zlepšuje se však i Rosberg, nicméně nakonec se mezi oba Mercedesy dostávají obě Force Indie, ovšem na superměkkých pneumatikách. Slušné kolo však zajel i Kvjat, ovšem o pár minut později dostal v první zatáčce hodiny. Hamilton stále v čele, nejrychlejší čas má hodnotu 1:20.914 min.
Vettel s Ferrari se na měkké sadě posouvá na třetí místo. V dalším kole další zlepšení a Hamilton tak vede před Vettelem o sedm setin sekundy. Na čele tedy Hamilton, Vettel, Pérez, Hülkenberg, Bottas, Rosberg, Ricciardo. Williams dnes zatím nejrychlejší na rovinkách, a to s náskokem 8 km/hod.
Mechanici Red Bullu odstranili v boxech pneumatiky a zatlačili Ricciardův vůz do garáže. Tentokrát bez kouře či plamenů, jako byl vidět v případě Verstappena. Rosberg trénuje start. Räikkönen se řadí za svého týmového kolegu na třetí místo. Většina se nyní ke konci tréninku zaměřuje na dlouhé jízdy.
Massovi se nezdá chování vozu při brzdění, Räikkönen si stěžuje na provoz. Nevypadá to, že by Mexiko vyhovovalo McLarenu, aktuálně jsou jeho piloti na 16. a 17. místě. Řada pilotů má potíže v zatáčce č. 4. Například Grosjean si stěžuje na nedotáčivost a podle některých se zde zvedl vítr. Nasr se ještě vrací na trať, další kola zajel i Ricciardo, nikoliv však Verstappen. Pár posledních minut je na trati velmi rušno, časy se však nezlepšují.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.