V prvním tréninku byl nejrychlejší Lewis Hamilton, za ním však Ferrari. Dokáží rudí Stříbrné šípy během víkendu ohrozit? u Red Bullu řešili "požár" brzd na Verstappenově voze, Nasrovi se rozletělo přední přítlačné křídlo.
Loni se na okruh v Mexiku F1 vrátila po třiadvacetileté absenci. A domácí fanoušci byli nadšeni. Devatenáctý závod letošní sezóny týden po zisku 50. vítězství v F1 Lewise Hamiltona, to je na programu pro jezdce i fanoušky během pro někoho Halloweensky laděného víkendu. Aktuální teplota vzduchu je zde 11 °C. Trať má 19 °C.
Paddock, don't be spooked... It's just Daniel and Max ??? #MexicoGP #DiaDeMuertos @redbullMEX pic.twitter.com/bz4sM76F43
— Red Bull Racing (@redbullracing) October 27, 2016
Na konci boxové uličky se objevuje zelená, první trénink na Velkou cenu Mexika začíná. Williams opět v úvodu bude testovat systém ochrany kokpitu Hallo. Stejně tak Manor. Wehrlein si i vyzkoušel výjezd mimo trať. Najet první kilometry se hned v úvodu vydává více než desítka vozů - na programu jsou instalační kola. Okruh je hodně prašný a nezapomínejme, že svou roli zde může hrát i vysoká nadmořská výška.
Po deseti minutách je na trati klid, čilý ruch samozřejmě panuje v garážích. "Je zima a klouže to," okomentoval první výjezd Romain Grosjen. Po pár minutách přerušuje ticho Esteban Ocon v Manoru. Ten také zajíždí první měřený čas, hodnota 1:28,842 min. Přidává se k němu i Pascal Wehrlein a Fernando Alonso. McLaren je o 2,5 s rychlejší než Manor. V dalším kole se ještě zlepšil.
Na trať vyrazili i piloti Mercedesu a Renaultu, Magnussen také zkouší systém Hallo. Vyjíždějí i další a objevují se měřené časy. Nicméně od pilotů zní většinou následující: chladno, malá přilnavost a prašno... Hamilton navíc upozorňuje, že nevidí převodové stupně na obrazovce.
Aktuálně nejrychlejší čas zajel Valtteri Bottas s Williamsem - 1:24,337 min. Nico Rosberg však tento čas pokořil o 1,05 s. Lewis Hamilton po pár kolech tento čas překonává (oba Stříbrné šípy na měkké sadě pneumatik) a nejrychejší čas po půl hodině tréninku má tedy hodnotu 1:21,936 min.
Verstappen vyjel zeširoka v zatáčce č.1. Trať se však podle očekávání bude rapidně zlepšovat, tím pádem také čas a pořadí. Felie Nasr ztratil velkou část předního přítlačného křídla svého Sauberu po agresivním přejezdu obrubníku. Křídlo "explodovalo" na rovince a máme tu červenou vlajku kvůli úlomkům. Práce pro traťové komisaře.
Pořadí po polovině tréninku: Hamilton, Rosberg, Pérez, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Vettel, Sainz, Massa, Kvjat, Nasr, Grosjean, Hülkenberg, Magnussen, Button, Ericsson, Alonso, Gutiérrez, Palmer, Ocon.
Vše v pořádku, trénink opět může pokračovat. Mechanici Sauberu pracují na opravách Nasrova vozu. A ačkoliv podmínky na trati nejsou příliš reprezentativní, většina vozů míří na trať, aby pokračovali ve svém programu.
Měřený čas zatím nezajel Kimi Räikkönen a Pascal Wehrlein, ačkoliv už oba pár kol najeli. To však už neplatí - Räikkönen se řadí na sedmnácté místo. Red Bull hasí Verstappenovy brzdy, Nizozemec si chvíli počká, než řádně vychladnou, otázkou zůstává, zda v tomto tréninku ještě vyjede. Williams aktuálně druhým týmem za Mercedesy, Bottas i Massa na měkké sadě pneumatik.
Räikkönen se posouvá na sedmé místo, zatímco mechanici Red Bullu pracují na Verstappenově autě. Mercedes přezul na středně-tvrdou sadu pneumatik. Hamilton na nich dokonce zajíždí o desetinu rychlejší čas! Pirelli zde čekalo teplejší počasí, to však nahrává právě středně-tvrdé pneumatice a znevýhodňuje nyní měkkou sadu.
Zlepšuje se však i Rosberg, nicméně nakonec se mezi oba Mercedesy dostávají obě Force Indie, ovšem na superměkkých pneumatikách. Slušné kolo však zajel i Kvjat, ovšem o pár minut později dostal v první zatáčce hodiny. Hamilton stále v čele, nejrychlejší čas má hodnotu 1:20.914 min.
Vettel s Ferrari se na měkké sadě posouvá na třetí místo. V dalším kole další zlepšení a Hamilton tak vede před Vettelem o sedm setin sekundy. Na čele tedy Hamilton, Vettel, Pérez, Hülkenberg, Bottas, Rosberg, Ricciardo. Williams dnes zatím nejrychlejší na rovinkách, a to s náskokem 8 km/hod.
Mechanici Red Bullu odstranili v boxech pneumatiky a zatlačili Ricciardův vůz do garáže. Tentokrát bez kouře či plamenů, jako byl vidět v případě Verstappena. Rosberg trénuje start. Räikkönen se řadí za svého týmového kolegu na třetí místo. Většina se nyní ke konci tréninku zaměřuje na dlouhé jízdy.
Massovi se nezdá chování vozu při brzdění, Räikkönen si stěžuje na provoz. Nevypadá to, že by Mexiko vyhovovalo McLarenu, aktuálně jsou jeho piloti na 16. a 17. místě. Řada pilotů má potíže v zatáčce č. 4. Například Grosjean si stěžuje na nedotáčivost a podle některých se zde zvedl vítr. Nasr se ještě vrací na trať, další kola zajel i Ricciardo, nikoliv však Verstappen. Pár posledních minut je na trati velmi rušno, časy se však nezlepšují.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.