Max Verstappen se rozhodl, že omezí své vyjadřování v týmové radiokomunikaci. Jeho slova často bývají vysílána při přenosech velké ceny a dle Holanďana jsou mnohdy vytržená z kontextu, a vyznívají tak arogantně.
"Nejsem tady, abych skončil čtvrtý," řekl Max do rádia během Velké ceny Spojených států. Následně bez oznámení zajel do boxů a nakonec závod vůbec nedokončil kvůli problémům s převodovkou. Nejen z téhle věty se stala minulý týden senzace a na sociálních sítí byl Max terčem hned několika vtipných obrázků.
Nyní se ale Verstappen rozhodl, že se bude při komunikaci s týmem více krotit, jelikož nechce, aby některá jeho tvrzení nebyla bez kontextu vysílána živě pro miliony diváků. Prý to někdy zní až zbytečně arogantně.
"Kdykoliv zmáčknu tlačítko pro radiovou komunikaci, jde to hned i do vysílání. Občas to zní dost arogantně, zvláště když jsem řekl, že tu nejsem, abych skončil čtvrtý. Prostě mě to v té chvíli napadlo. V rádiu to zní, jako bych byl arogantní a neposlouchal tým, ale to není to, co chci týmu sdělit. Radši teď budu říkat jen "ano" nebo "OK". Některým fanouškům se to dost líbí, jiným zase ne. Radši tak nebudu říkat nic a budu mít klid," řekl mladý Holanďan.
Následně byl Versappen dotázán i na své netrpělivé chování během víkendu v Austinu, kdy se snažil dojet Rosberga. Na otázku, zda ještě potřebuje získat větší cit pro vyváženou jízdu, Max odpověděl: "Myslím si, že mi to zatím jde docela dobře. Pořád se ale dá něco zlepšovat a pracuji na tom, ale zatím jezdím docela konzistentně. Vždycky si člověk zažije nějaké období, kdy je kritizován. Stávalo se mi to hodně s tátou. Vždycky se přes to snažím přenést. To jsem udělal i s Kimim, prostě jsem se přes to přenesl. U Nika to úplně nevyšlo."
Verstappenova neočekávaná zastávka v boxech prý byla způsobena nepozorností, kdy jel na autopilota a instinktivně si zajel pro nové gumy kolo po Ricciardovi.
"Po hodině jízdy se člověk dostane již do komfortní zóny a jedete už na autopilota. Daniel jel do boxů kolo přede mnou, tak jsem si myslel, že v dalším kole je řada na mně. Tam se to pak pokazilo, asi jsem byl moc zamyšlený. Stalo se to, ale už se to nebude opakovat," dodal Max.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.