Max Verstappen se rozhodl, že omezí své vyjadřování v týmové radiokomunikaci. Jeho slova často bývají vysílána při přenosech velké ceny a dle Holanďana jsou mnohdy vytržená z kontextu, a vyznívají tak arogantně.
"Nejsem tady, abych skončil čtvrtý," řekl Max do rádia během Velké ceny Spojených států. Následně bez oznámení zajel do boxů a nakonec závod vůbec nedokončil kvůli problémům s převodovkou. Nejen z téhle věty se stala minulý týden senzace a na sociálních sítí byl Max terčem hned několika vtipných obrázků.
Nyní se ale Verstappen rozhodl, že se bude při komunikaci s týmem více krotit, jelikož nechce, aby některá jeho tvrzení nebyla bez kontextu vysílána živě pro miliony diváků. Prý to někdy zní až zbytečně arogantně.
"Kdykoliv zmáčknu tlačítko pro radiovou komunikaci, jde to hned i do vysílání. Občas to zní dost arogantně, zvláště když jsem řekl, že tu nejsem, abych skončil čtvrtý. Prostě mě to v té chvíli napadlo. V rádiu to zní, jako bych byl arogantní a neposlouchal tým, ale to není to, co chci týmu sdělit. Radši teď budu říkat jen "ano" nebo "OK". Některým fanouškům se to dost líbí, jiným zase ne. Radši tak nebudu říkat nic a budu mít klid," řekl mladý Holanďan.
Následně byl Versappen dotázán i na své netrpělivé chování během víkendu v Austinu, kdy se snažil dojet Rosberga. Na otázku, zda ještě potřebuje získat větší cit pro vyváženou jízdu, Max odpověděl: "Myslím si, že mi to zatím jde docela dobře. Pořád se ale dá něco zlepšovat a pracuji na tom, ale zatím jezdím docela konzistentně. Vždycky si člověk zažije nějaké období, kdy je kritizován. Stávalo se mi to hodně s tátou. Vždycky se přes to snažím přenést. To jsem udělal i s Kimim, prostě jsem se přes to přenesl. U Nika to úplně nevyšlo."
Verstappenova neočekávaná zastávka v boxech prý byla způsobena nepozorností, kdy jel na autopilota a instinktivně si zajel pro nové gumy kolo po Ricciardovi.
"Po hodině jízdy se člověk dostane již do komfortní zóny a jedete už na autopilota. Daniel jel do boxů kolo přede mnou, tak jsem si myslel, že v dalším kole je řada na mně. Tam se to pak pokazilo, asi jsem byl moc zamyšlený. Stalo se to, ale už se to nebude opakovat," dodal Max.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.