Daniil Kvjat žádá po FIA objasnění pravidel poté, co ho dle jeho domnění neprávem komisaři potrestali za kolizi se Sergiem Pérezem krátce po startu Velké ceny Spojených států.
Kvjat zezadu narazil v 11. zatáčce prvního kola do Force Indie mexického soupeře, čímž jej roztočil. Naštvaný Pérez v rádiu hned po kontaktu sprostě nadával, Rusa označil za "zk*** idiota."
Komisaři se na celou situaci podívali a Kvjatovi udělili 10 trestných sekund, které si odpykal při své zastávce v boxech, a 2 trestné body (za posledních 12 měsíců ji má už 7).
Jenže pilot Toro Rosso si stěžuje, že podole nových pravidel, která byla po předchozích Verstappenových manévrech o víkendu přijata, je naopak vinný právě Pérez, protože se v brzdné zóně bránil příliš agresivně a změnil v ní směr.
"Změnili pravidla - nemůžete při brzdění měnit směr, a podle mě [Pérez] přesně to udělal. Ten přísný trest jsem nečekal. On se tvrdě bránil a my jsme za to zaplatili," tvrdí Kvjat.
"On se 10 metrů přede mnou pohnul a dostali jsme se do smyku. Zničilo to jeho i můj závod, ale nevytvářejme pravidla, která pak nevynucujeme. Chci nějaké objasnění, protože tohle pravidlo mi momentálně není jasné. Vypadalo to na velmi agresivní obranný manévr, ale podle starých pravidel by byl OK.
Budu si muset pečlivě prohlédnout videa, to je však můj prvotní pocit. Promluvím si s Charliem a možná svůj názor změním, protože Charlie má dobrá vysvětlení, takže uvidíme," pokračuje jezdec Toro Rosso, který v závodě na rozdíl od svého týmového kolegy na body nedosáhl.
Vůz měl po celou dobu pod kontrolou, s čímž Pérez nesouhlasil: "Při brzdění šlo o tvrdý náraz zezadu od Kvjata, který udělal chybu a který se přiřítil, aniž by měl auto pod kontrolou. Najednou jsem byl poslední a s hodně poškozeným vozem."
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.