Daniil Kvjat žádá po FIA objasnění pravidel poté, co ho dle jeho domnění neprávem komisaři potrestali za kolizi se Sergiem Pérezem krátce po startu Velké ceny Spojených států.
Kvjat zezadu narazil v 11. zatáčce prvního kola do Force Indie mexického soupeře, čímž jej roztočil. Naštvaný Pérez v rádiu hned po kontaktu sprostě nadával, Rusa označil za "zk*** idiota."
Komisaři se na celou situaci podívali a Kvjatovi udělili 10 trestných sekund, které si odpykal při své zastávce v boxech, a 2 trestné body (za posledních 12 měsíců ji má už 7).
Jenže pilot Toro Rosso si stěžuje, že podole nových pravidel, která byla po předchozích Verstappenových manévrech o víkendu přijata, je naopak vinný právě Pérez, protože se v brzdné zóně bránil příliš agresivně a změnil v ní směr.
"Změnili pravidla - nemůžete při brzdění měnit směr, a podle mě [Pérez] přesně to udělal. Ten přísný trest jsem nečekal. On se tvrdě bránil a my jsme za to zaplatili," tvrdí Kvjat.
"On se 10 metrů přede mnou pohnul a dostali jsme se do smyku. Zničilo to jeho i můj závod, ale nevytvářejme pravidla, která pak nevynucujeme. Chci nějaké objasnění, protože tohle pravidlo mi momentálně není jasné. Vypadalo to na velmi agresivní obranný manévr, ale podle starých pravidel by byl OK.
Budu si muset pečlivě prohlédnout videa, to je však můj prvotní pocit. Promluvím si s Charliem a možná svůj názor změním, protože Charlie má dobrá vysvětlení, takže uvidíme," pokračuje jezdec Toro Rosso, který v závodě na rozdíl od svého týmového kolegy na body nedosáhl.
Vůz měl po celou dobu pod kontrolou, s čímž Pérez nesouhlasil: "Při brzdění šlo o tvrdý náraz zezadu od Kvjata, který udělal chybu a který se přiřítil, aniž by měl auto pod kontrolou. Najednou jsem byl poslední a s hodně poškozeným vozem."
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.