Alonso ke konci Velké ceny Spojených států přímo řádil. Pět kol před koncem agresivně předjel Massu, kdy došlo i na kontakt obou vozů a následně v posledním kole ještě stihl předjet španělského kolegu, díky čemuž si zajistil páté místo.
Felipe Massa z agresivní jízdy Fernanda Alonsa nebyl zrovna nadšený (více zde). Nejen že ztratil pozici, ale navíc po kontaktu s McLarenem píchl a musel absolvovat zastávku v boxech navíc.
Dvojnásobný mistr světa ale předjetím Massy pět kol před koncem neskončil. V posledním kole si ve dvanácté zatáčce drze podal i Carlose Sainze ze stáje Toro Rosso. Nedošlo sice ke kontaktu, ale stejně jako v případě předjetí Massy musel Alonso opustit trať. Mladší ze Španělů ale nic proti jízdě kolegy nenamítá.
"Prostě jsme si hráli a věděli jsme, že jeden z nás může vyjet mimo. Myslím si, že to byl férový souboj a docela jsem si to užil. Hned po závodě mi Alonso říkal, že jsem snad měl za vozem padák a že to předjetí nebylo vůbec těžké.
Já mu na oplátku pěkně zanadával, ale vše se neslo v dobrém duchu. Dokonce jsem se tomu smál, protože to byla fakt zábava. Fernando může být za páté místo s McLarenem spokojený a já jsem také. Jsem šťastný, že jsem mohl bojovat o pátou příčku a ne o desátou. Navíc jsem rád, že jsme oba jeli férově," okomentoval situaci Sainz.
Následně přišla řeč i na Massu. Carlos nepochyboval, že by vůz Williamsu za sebou udržel i v případě, že by nedošlo k jeho předjetí a následnému defektu.
"Mým cílem bylo udržet Massu za mnou. Sice má pohonnou jednotku Mercedes, ale já jsem měl lepší časy v prvním sektoru, dokonce lepší než Alonso. Věděl jsem, že Fernando by nebyl schopen čistě předjet Williams, protože by nedokázal jet tak rychle jako Massa se zapnutým DRS.
Tušil jsem, že se ale Alonso jen tak nevzdá a vyzkouší něco divokého, při čemž by mohlo dojít ke kolizi, což by mi pomohlo. Přesně tak se i stalo, ale dvě kola před koncem už jsem měl dost opotřebované gumy a prostě to nevyšlo," dodal jezdec stáje Toro Rosso.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.