Alonso ke konci Velké ceny Spojených států přímo řádil. Pět kol před koncem agresivně předjel Massu, kdy došlo i na kontakt obou vozů a následně v posledním kole ještě stihl předjet španělského kolegu, díky čemuž si zajistil páté místo.
Felipe Massa z agresivní jízdy Fernanda Alonsa nebyl zrovna nadšený (více zde). Nejen že ztratil pozici, ale navíc po kontaktu s McLarenem píchl a musel absolvovat zastávku v boxech navíc.
Dvojnásobný mistr světa ale předjetím Massy pět kol před koncem neskončil. V posledním kole si ve dvanácté zatáčce drze podal i Carlose Sainze ze stáje Toro Rosso. Nedošlo sice ke kontaktu, ale stejně jako v případě předjetí Massy musel Alonso opustit trať. Mladší ze Španělů ale nic proti jízdě kolegy nenamítá.
"Prostě jsme si hráli a věděli jsme, že jeden z nás může vyjet mimo. Myslím si, že to byl férový souboj a docela jsem si to užil. Hned po závodě mi Alonso říkal, že jsem snad měl za vozem padák a že to předjetí nebylo vůbec těžké.
Já mu na oplátku pěkně zanadával, ale vše se neslo v dobrém duchu. Dokonce jsem se tomu smál, protože to byla fakt zábava. Fernando může být za páté místo s McLarenem spokojený a já jsem také. Jsem šťastný, že jsem mohl bojovat o pátou příčku a ne o desátou. Navíc jsem rád, že jsme oba jeli férově," okomentoval situaci Sainz.
Následně přišla řeč i na Massu. Carlos nepochyboval, že by vůz Williamsu za sebou udržel i v případě, že by nedošlo k jeho předjetí a následnému defektu.
"Mým cílem bylo udržet Massu za mnou. Sice má pohonnou jednotku Mercedes, ale já jsem měl lepší časy v prvním sektoru, dokonce lepší než Alonso. Věděl jsem, že Fernando by nebyl schopen čistě předjet Williams, protože by nedokázal jet tak rychle jako Massa se zapnutým DRS.
Tušil jsem, že se ale Alonso jen tak nevzdá a vyzkouší něco divokého, při čemž by mohlo dojít ke kolizi, což by mi pomohlo. Přesně tak se i stalo, ale dvě kola před koncem už jsem měl dost opotřebované gumy a prostě to nevyšlo," dodal jezdec stáje Toro Rosso.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.