Alonso ke konci Velké ceny Spojených států přímo řádil. Pět kol před koncem agresivně předjel Massu, kdy došlo i na kontakt obou vozů a následně v posledním kole ještě stihl předjet španělského kolegu, díky čemuž si zajistil páté místo.
Felipe Massa z agresivní jízdy Fernanda Alonsa nebyl zrovna nadšený (více zde). Nejen že ztratil pozici, ale navíc po kontaktu s McLarenem píchl a musel absolvovat zastávku v boxech navíc.
Dvojnásobný mistr světa ale předjetím Massy pět kol před koncem neskončil. V posledním kole si ve dvanácté zatáčce drze podal i Carlose Sainze ze stáje Toro Rosso. Nedošlo sice ke kontaktu, ale stejně jako v případě předjetí Massy musel Alonso opustit trať. Mladší ze Španělů ale nic proti jízdě kolegy nenamítá.
"Prostě jsme si hráli a věděli jsme, že jeden z nás může vyjet mimo. Myslím si, že to byl férový souboj a docela jsem si to užil. Hned po závodě mi Alonso říkal, že jsem snad měl za vozem padák a že to předjetí nebylo vůbec těžké.
Já mu na oplátku pěkně zanadával, ale vše se neslo v dobrém duchu. Dokonce jsem se tomu smál, protože to byla fakt zábava. Fernando může být za páté místo s McLarenem spokojený a já jsem také. Jsem šťastný, že jsem mohl bojovat o pátou příčku a ne o desátou. Navíc jsem rád, že jsme oba jeli férově," okomentoval situaci Sainz.
Následně přišla řeč i na Massu. Carlos nepochyboval, že by vůz Williamsu za sebou udržel i v případě, že by nedošlo k jeho předjetí a následnému defektu.
"Mým cílem bylo udržet Massu za mnou. Sice má pohonnou jednotku Mercedes, ale já jsem měl lepší časy v prvním sektoru, dokonce lepší než Alonso. Věděl jsem, že Fernando by nebyl schopen čistě předjet Williams, protože by nedokázal jet tak rychle jako Massa se zapnutým DRS.
Tušil jsem, že se ale Alonso jen tak nevzdá a vyzkouší něco divokého, při čemž by mohlo dojít ke kolizi, což by mi pomohlo. Přesně tak se i stalo, ale dvě kola před koncem už jsem měl dost opotřebované gumy a prostě to nevyšlo," dodal jezdec stáje Toro Rosso.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.