Sebastian Vettel si po závodě v Austinu postěžoval, že se jeho Ferrari stalo divoce ovladatelné poté, co kousky gumy na zadním křídle způsobily, že přestalo správně fungovat. Věří, že v USA mohl skončit na pódiu.
Jeho monopost SF16-H přišel kvůli odtržení proudění na zadním křídle během jeho posledním stintu o přítlak v rychlých esíčkách, což Němec po rychlé korekci sotva zvládl.
Ferrari se proto rozhodlo čtyři kola před koncem o dodatečnou zastávku na jistotu, aby křídlo vyčistil a nasadil super-měkké pneumatiky. Vettel jezdil osamocen - nikoho neměl v dosahu před sebou ani ho zezadu nikdo neohrožoval.
"Bylo to docela divoké. Měli jsme určité potíže, obzvlášť na konci závodu. Je to celkem překvapivé, když zcela náhle přijdete o přítlak. Není to tak, jako by na vás někdo sekundu či dvě před tím zaklepal a řekl, že vám to ujede. Z tohoto pohledu bylo tedy celkem štěstí, že to dokázal zachránit," říká Vettel.
"Docela dost to ustřelilo. Jezdíme vysokými rychlostmi, ale auto jsem dokázal zachránit. Měl jsem poté několik okamžiků v závodě, tak jsem zpomalil a jezdil klidněji, protože jsme neměli kam spěchat. Jezdili jsme 10 sekund za Danielem [Ricciardem] a za námi se nic nedělo," pokračuje Němec.
Věří, že mohl skončit na pódiu, nebýt virtuálního safety caru, který způsobil Max Verstappen. Tomu se porouchal Red Bull a odstavil jej vedle dráhy na dlouhé rovince.
"Zůstali jsme na dráze déle, lidé před námi zajeli do boxů dříve, takže to pro nás byla šance zkusit něco jinak. Pak jsme přešli brzy na středně-tvrdé pneumatiky, abychom si udrželi pozici před Maxem, jenže o kolo či dvě později byl nasazen VSC, což nebylo ideální. Jinak jsme mohli mít šanci na pódium," tvrdí Vettel.
"Celkově byl závod z pohledu konkurenceschopnosti mnohem lepší než kvalifikace, je ale škoda, že jsme to do cíle nedotáhli s oběma vozy," lituje pilot Ferrari, které v bitvě s Red Bullem ztratilo další tři body - celková ztráta na něj před posledními třemi podniky činí už 53 bodů.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.