Sebastian Vettel si po závodě v Austinu postěžoval, že se jeho Ferrari stalo divoce ovladatelné poté, co kousky gumy na zadním křídle způsobily, že přestalo správně fungovat. Věří, že v USA mohl skončit na pódiu.
Jeho monopost SF16-H přišel kvůli odtržení proudění na zadním křídle během jeho posledním stintu o přítlak v rychlých esíčkách, což Němec po rychlé korekci sotva zvládl.
Ferrari se proto rozhodlo čtyři kola před koncem o dodatečnou zastávku na jistotu, aby křídlo vyčistil a nasadil super-měkké pneumatiky. Vettel jezdil osamocen - nikoho neměl v dosahu před sebou ani ho zezadu nikdo neohrožoval.
"Bylo to docela divoké. Měli jsme určité potíže, obzvlášť na konci závodu. Je to celkem překvapivé, když zcela náhle přijdete o přítlak. Není to tak, jako by na vás někdo sekundu či dvě před tím zaklepal a řekl, že vám to ujede. Z tohoto pohledu bylo tedy celkem štěstí, že to dokázal zachránit," říká Vettel.
"Docela dost to ustřelilo. Jezdíme vysokými rychlostmi, ale auto jsem dokázal zachránit. Měl jsem poté několik okamžiků v závodě, tak jsem zpomalil a jezdil klidněji, protože jsme neměli kam spěchat. Jezdili jsme 10 sekund za Danielem [Ricciardem] a za námi se nic nedělo," pokračuje Němec.
Věří, že mohl skončit na pódiu, nebýt virtuálního safety caru, který způsobil Max Verstappen. Tomu se porouchal Red Bull a odstavil jej vedle dráhy na dlouhé rovince.
"Zůstali jsme na dráze déle, lidé před námi zajeli do boxů dříve, takže to pro nás byla šance zkusit něco jinak. Pak jsme přešli brzy na středně-tvrdé pneumatiky, abychom si udrželi pozici před Maxem, jenže o kolo či dvě později byl nasazen VSC, což nebylo ideální. Jinak jsme mohli mít šanci na pódium," tvrdí Vettel.
"Celkově byl závod z pohledu konkurenceschopnosti mnohem lepší než kvalifikace, je ale škoda, že jsme to do cíle nedotáhli s oběma vozy," lituje pilot Ferrari, které v bitvě s Red Bullem ztratilo další tři body - celková ztráta na něj před posledními třemi podniky činí už 53 bodů.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.