Sebastian Vettel si po závodě v Austinu postěžoval, že se jeho Ferrari stalo divoce ovladatelné poté, co kousky gumy na zadním křídle způsobily, že přestalo správně fungovat. Věří, že v USA mohl skončit na pódiu.
Jeho monopost SF16-H přišel kvůli odtržení proudění na zadním křídle během jeho posledním stintu o přítlak v rychlých esíčkách, což Němec po rychlé korekci sotva zvládl.
Ferrari se proto rozhodlo čtyři kola před koncem o dodatečnou zastávku na jistotu, aby křídlo vyčistil a nasadil super-měkké pneumatiky. Vettel jezdil osamocen - nikoho neměl v dosahu před sebou ani ho zezadu nikdo neohrožoval.
"Bylo to docela divoké. Měli jsme určité potíže, obzvlášť na konci závodu. Je to celkem překvapivé, když zcela náhle přijdete o přítlak. Není to tak, jako by na vás někdo sekundu či dvě před tím zaklepal a řekl, že vám to ujede. Z tohoto pohledu bylo tedy celkem štěstí, že to dokázal zachránit," říká Vettel.
"Docela dost to ustřelilo. Jezdíme vysokými rychlostmi, ale auto jsem dokázal zachránit. Měl jsem poté několik okamžiků v závodě, tak jsem zpomalil a jezdil klidněji, protože jsme neměli kam spěchat. Jezdili jsme 10 sekund za Danielem [Ricciardem] a za námi se nic nedělo," pokračuje Němec.
Věří, že mohl skončit na pódiu, nebýt virtuálního safety caru, který způsobil Max Verstappen. Tomu se porouchal Red Bull a odstavil jej vedle dráhy na dlouhé rovince.
"Zůstali jsme na dráze déle, lidé před námi zajeli do boxů dříve, takže to pro nás byla šance zkusit něco jinak. Pak jsme přešli brzy na středně-tvrdé pneumatiky, abychom si udrželi pozici před Maxem, jenže o kolo či dvě později byl nasazen VSC, což nebylo ideální. Jinak jsme mohli mít šanci na pódium," tvrdí Vettel.
"Celkově byl závod z pohledu konkurenceschopnosti mnohem lepší než kvalifikace, je ale škoda, že jsme to do cíle nedotáhli s oběma vozy," lituje pilot Ferrari, které v bitvě s Red Bullem ztratilo další tři body - celková ztráta na něj před posledními třemi podniky činí už 53 bodů.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.