V druhém tréninku australský jezdec předvedl, že je se svým vozem schopen konkurovat dominujícím mercedesů, když se dostal mez Rosberga a Hamiltona.
Daniel Ricciardo bude jediným jezdcem z prvních dvou řad, který odstartuje na super-měkké směsi na rozdíl od svého kolegy Verstappena, který sáhl po měkké specifikaci. Australan to považuje za výhodu.
Na otázku, zda považuje svou výchozí pozici za nevýhodnou, Australan odpověděl: "Vůbec si to nemyslím. Dalo se čekat, že to takhle dopadne. Max chtěl měkkou směs a já v tu chvíli byl šťastný, že mohu jet na super-měkké sadě. Více mi včera seděla a jsem s ní spokojený i při delších stintech. Doufám, že mi to přidá trochu na startu, ale uvidíme."
S výkonem v kvalifikaci byl Ricciardo spokojený, ale na Mercedes dle Australana tým ještě ztrácí. "Myslím si, že se nám dnes docela dařilo. Na Mercedes docela ztrácíme, ale dalo se čekat, že to nebude vůbec lehké. Na druhou stranu, náš náskok na Ferrari je docela dobrý. Řekl bych, že auta jsou v dobrém stavu, a máme tak pozitivní vyhlídky," dodal Australan.
Se svým týmovým parťákem souhlasí i Max, který dle svých slov nezajel úplně dobrý kvalifikační čas. "Docela se tu (mercedesy) rozparádily. Nečekal jsem to, myslel jsem si, že na ně tolik ztrácet nebudeme. Ale i tak čekám dobrý závod s rychlým tempem," prozradil Verstappen.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.