Toro Rosso dnes potvrdilo, že si pro příští rok ponechá Daniila Kvjata. Jejich sestava se tak nemění, i nadále bude závodit po boku již dříve ohlášeného Carlose Sainze.
O budoucnosti Rusa se po nevýrazných výkonech z úvodu sezóny a přeřazení z Red Bullu k Toro Rosso dost pochybovalo. O jeho služby projevila zájem i Force India, nakonec však Kvjat zůstává ve Faenze. To zároveň znamená, že na talentovaného Pierra Gaslyho místo nezbylo.
"Jsem moc rád, že můžu zůstat s týmem, ve kterém se cítím jako doma. Opravdu se těším na pokračování tvrdé práce v roce 2017 a opravdu mířím vysoko. Vždy budeme plně odhodláni, budu do toho dávat 200 % a tlačit co nejtvrději, to je jisté. Mám radost," říká Kvjat.
Franz Tost na adresu svých jezdců uvádí: "Je to změna oznámit naši jezdeckou sestavu relativně brzy. Do F1 obecně a obzvlášť do našeho týmu vstupuje tolik nových prvků, pokud jde o dodavatele pohonné jednotky. Proto mít dva stejné jezdce nám poskytuje stabilitu a měřítko, z něhož při práci můžeme vycházet. Carlos s námi bude již třetí rok, což hodně vypovídá o tom, jak moc si jej vážíme."
"V posledních závodech bylo jasné, že Daniil je zpět ve špičkové formě. Vždy jsem mu říkal, že má svou budoucnost ve svých rukou. Pokročil a předváděl výkony, které mu zajistili jeho místo v STR12. Nyní máme velmi talentovaný a silný jezdecký pár, s nímž se můžeme pustit do sezóny, ve které čekáme, že budeme velmi konkurenceschopní," dodává šéf týmu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.