Toro Rosso dnes potvrdilo, že si pro příští rok ponechá Daniila Kvjata. Jejich sestava se tak nemění, i nadále bude závodit po boku již dříve ohlášeného Carlose Sainze.
O budoucnosti Rusa se po nevýrazných výkonech z úvodu sezóny a přeřazení z Red Bullu k Toro Rosso dost pochybovalo. O jeho služby projevila zájem i Force India, nakonec však Kvjat zůstává ve Faenze. To zároveň znamená, že na talentovaného Pierra Gaslyho místo nezbylo.
"Jsem moc rád, že můžu zůstat s týmem, ve kterém se cítím jako doma. Opravdu se těším na pokračování tvrdé práce v roce 2017 a opravdu mířím vysoko. Vždy budeme plně odhodláni, budu do toho dávat 200 % a tlačit co nejtvrději, to je jisté. Mám radost," říká Kvjat.
Franz Tost na adresu svých jezdců uvádí: "Je to změna oznámit naši jezdeckou sestavu relativně brzy. Do F1 obecně a obzvlášť do našeho týmu vstupuje tolik nových prvků, pokud jde o dodavatele pohonné jednotky. Proto mít dva stejné jezdce nám poskytuje stabilitu a měřítko, z něhož při práci můžeme vycházet. Carlos s námi bude již třetí rok, což hodně vypovídá o tom, jak moc si jej vážíme."
"V posledních závodech bylo jasné, že Daniil je zpět ve špičkové formě. Vždy jsem mu říkal, že má svou budoucnost ve svých rukou. Pokročil a předváděl výkony, které mu zajistili jeho místo v STR12. Nyní máme velmi talentovaný a silný jezdecký pár, s nímž se můžeme pustit do sezóny, ve které čekáme, že budeme velmi konkurenceschopní," dodává šéf týmu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.