Toro Rosso dnes potvrdilo, že si pro příští rok ponechá Daniila Kvjata. Jejich sestava se tak nemění, i nadále bude závodit po boku již dříve ohlášeného Carlose Sainze.
O budoucnosti Rusa se po nevýrazných výkonech z úvodu sezóny a přeřazení z Red Bullu k Toro Rosso dost pochybovalo. O jeho služby projevila zájem i Force India, nakonec však Kvjat zůstává ve Faenze. To zároveň znamená, že na talentovaného Pierra Gaslyho místo nezbylo.
"Jsem moc rád, že můžu zůstat s týmem, ve kterém se cítím jako doma. Opravdu se těším na pokračování tvrdé práce v roce 2017 a opravdu mířím vysoko. Vždy budeme plně odhodláni, budu do toho dávat 200 % a tlačit co nejtvrději, to je jisté. Mám radost," říká Kvjat.
Franz Tost na adresu svých jezdců uvádí: "Je to změna oznámit naši jezdeckou sestavu relativně brzy. Do F1 obecně a obzvlášť do našeho týmu vstupuje tolik nových prvků, pokud jde o dodavatele pohonné jednotky. Proto mít dva stejné jezdce nám poskytuje stabilitu a měřítko, z něhož při práci můžeme vycházet. Carlos s námi bude již třetí rok, což hodně vypovídá o tom, jak moc si jej vážíme."
"V posledních závodech bylo jasné, že Daniil je zpět ve špičkové formě. Vždy jsem mu říkal, že má svou budoucnost ve svých rukou. Pokročil a předváděl výkony, které mu zajistili jeho místo v STR12. Nyní máme velmi talentovaný a silný jezdecký pár, s nímž se můžeme pustit do sezóny, ve které čekáme, že budeme velmi konkurenceschopní," dodává šéf týmu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.