Dnes je tomu přesně deset let od doby, kdy španělský pilot Fernando Alonso získal svůj druhý a zatím poslední titul mistra světa. Ve svých pětatřiceti letech ale Alonso neztrácí naděje a pro zisk titulu dělá maximum.
Poprvé se Alonso posadil na trůn v roce 2005 a titul se mu podařilo pro Renault obhájit i v následujícím roce. Při příležitosti desátého výročí se rodák z Ovieda pro španělská média rozpovídal o současné situaci a své budoucnosti.
"Deset let, pět let nebo dvanáct let. Jsou to jen čísla, nic to neznamená. Pořád se snažím přiblížiovat mému cíli- být tím nejlepším. Je jedno, jestli člověk závodí v F1, hraje tenis nebo cokoliv. Vždycky je snaha být ten nejlepší. Já závodím ve formuli 1 a snažím se být tím nejlepším. V současné chvíli od toho máme s týmem daleko, protože nejsme úplně konkurenceschopní. Snažně doufám, že se příští rok alespoň tomuto cíli přiblížíme," prozradil Alonso Movistaru.
Závodník McLarenu je tak zaneprázdněný přípravou na Velkou cenu USA, že ani nemá čas o tomto výročí moc přemýšlet. "Člověk je vždycky tak ponořený do závodního víkendu, že nemá čas myslet na nic jiného. Samozřejmě jsem viděl nějaké fotky z toho dne a a pamatuji si na ty časy a jsem na to náležitě hrdý. Teď se ze všeho nejvíce snažím, abych mohl podobný pocit zažít znovu," okomentoval situaci Španěl.
Následně řeč přešla na samotnou formu týmu v Austinu. "Plán jsme splnili, neměli jsme žádné potíže a byli jsme schopni odkroužit dostatek kol, takže to bylo docela dobré. V druhém tréninku jsme vyzkoušeli obě specifikace pneumatik a musíme si dát pozor, jelikož super měkká směs nevypadá, že by toho moc vydržela. Určitě to byl produktivní den a nyní se pokusíme ze všech dostupných informací vyvodit co nejlepší závěry pro zítřek," zakončil rodák z Asturie.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.