Dnes je tomu přesně deset let od doby, kdy španělský pilot Fernando Alonso získal svůj druhý a zatím poslední titul mistra světa. Ve svých pětatřiceti letech ale Alonso neztrácí naděje a pro zisk titulu dělá maximum.
Poprvé se Alonso posadil na trůn v roce 2005 a titul se mu podařilo pro Renault obhájit i v následujícím roce. Při příležitosti desátého výročí se rodák z Ovieda pro španělská média rozpovídal o současné situaci a své budoucnosti.
"Deset let, pět let nebo dvanáct let. Jsou to jen čísla, nic to neznamená. Pořád se snažím přiblížiovat mému cíli- být tím nejlepším. Je jedno, jestli člověk závodí v F1, hraje tenis nebo cokoliv. Vždycky je snaha být ten nejlepší. Já závodím ve formuli 1 a snažím se být tím nejlepším. V současné chvíli od toho máme s týmem daleko, protože nejsme úplně konkurenceschopní. Snažně doufám, že se příští rok alespoň tomuto cíli přiblížíme," prozradil Alonso Movistaru.
Závodník McLarenu je tak zaneprázdněný přípravou na Velkou cenu USA, že ani nemá čas o tomto výročí moc přemýšlet. "Člověk je vždycky tak ponořený do závodního víkendu, že nemá čas myslet na nic jiného. Samozřejmě jsem viděl nějaké fotky z toho dne a a pamatuji si na ty časy a jsem na to náležitě hrdý. Teď se ze všeho nejvíce snažím, abych mohl podobný pocit zažít znovu," okomentoval situaci Španěl.
Následně řeč přešla na samotnou formu týmu v Austinu. "Plán jsme splnili, neměli jsme žádné potíže a byli jsme schopni odkroužit dostatek kol, takže to bylo docela dobré. V druhém tréninku jsme vyzkoušeli obě specifikace pneumatik a musíme si dát pozor, jelikož super měkká směs nevypadá, že by toho moc vydržela. Určitě to byl produktivní den a nyní se pokusíme ze všech dostupných informací vyvodit co nejlepší závěry pro zítřek," zakončil rodák z Asturie.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.