Dnes je tomu přesně deset let od doby, kdy španělský pilot Fernando Alonso získal svůj druhý a zatím poslední titul mistra světa. Ve svých pětatřiceti letech ale Alonso neztrácí naděje a pro zisk titulu dělá maximum.
Poprvé se Alonso posadil na trůn v roce 2005 a titul se mu podařilo pro Renault obhájit i v následujícím roce. Při příležitosti desátého výročí se rodák z Ovieda pro španělská média rozpovídal o současné situaci a své budoucnosti.
"Deset let, pět let nebo dvanáct let. Jsou to jen čísla, nic to neznamená. Pořád se snažím přiblížiovat mému cíli- být tím nejlepším. Je jedno, jestli člověk závodí v F1, hraje tenis nebo cokoliv. Vždycky je snaha být ten nejlepší. Já závodím ve formuli 1 a snažím se být tím nejlepším. V současné chvíli od toho máme s týmem daleko, protože nejsme úplně konkurenceschopní. Snažně doufám, že se příští rok alespoň tomuto cíli přiblížíme," prozradil Alonso Movistaru.
Závodník McLarenu je tak zaneprázdněný přípravou na Velkou cenu USA, že ani nemá čas o tomto výročí moc přemýšlet. "Člověk je vždycky tak ponořený do závodního víkendu, že nemá čas myslet na nic jiného. Samozřejmě jsem viděl nějaké fotky z toho dne a a pamatuji si na ty časy a jsem na to náležitě hrdý. Teď se ze všeho nejvíce snažím, abych mohl podobný pocit zažít znovu," okomentoval situaci Španěl.
Následně řeč přešla na samotnou formu týmu v Austinu. "Plán jsme splnili, neměli jsme žádné potíže a byli jsme schopni odkroužit dostatek kol, takže to bylo docela dobré. V druhém tréninku jsme vyzkoušeli obě specifikace pneumatik a musíme si dát pozor, jelikož super měkká směs nevypadá, že by toho moc vydržela. Určitě to byl produktivní den a nyní se pokusíme ze všech dostupných informací vyvodit co nejlepší závěry pro zítřek," zakončil rodák z Asturie.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.