Daniel Ricciardo při druhém tréninku skončil mezi Rosbergem a Hamiltonem. Australan věří, že by Red Bull mohl ztrátu na Mercedes smazat, ne-li být rychlejší než Stříbrné šípy.
Oba Red Bully v druhém tréninku (report zde) nasadily super měkké směsi a jejich rychlost byla více než slibná. Ricciardo na mercedes Nika Rosberga ztratil pouze 0,194 vteřiny, a dostal se tak i před druhého muže celkového pořadí šampionátu Lewise Hamiltona.
"Dnešní dopoledne bylo solidní a dlouhodobě se nám dařilo držet tempo, což se povedlo i odpoledne, kdy jsme udělali pár změn a vypadá to zatím velmi dobře, snad to tak i zůstane. Tenhle pátek patřil k našim nejlepším a v neděli snad odjedeme slušný závod. Po delší chvíli na trati jsme schopni Mercedes dojet, ne-li být rychlejší, ale jak říkám pořád, je to jen pátek- na druhou stranu je vždycky lepší zažít úspěšný pátek. Je super, že jsme do závodního víkendu vykročili tou správnou nohou, a nebudeme tak muset trávit další hodiny a hodiny prací v noci. Samozřejmě budeme ještě ladit detaily, jako tomu bývá vždycky, ale nemusíme se zabývat něčím závažným," okomentoval výkon týmu Ricciardo.
Ricciardo ale přiznává, že Mercedes bude mít asi lepší výsledky v kvalifikaci, kdy jejich pohonná jednotka od Renaultu prostě nestíhá.
"Nevím, jak na tom jsou s motory a jak konzervativně dnes jeli, ale pro nás to vypadá zatím dobře. Uvidíme co se stane během následujících 48 hodin. Předjíždět se tu dá, takže je to dobré. Pokud se dostaneme do stejného tempa jako dnes, tak to určitě bude zábavný závod. věřím, že před sebou máme nějaké to předjíždění," zakončil Australan.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.