Daniel Ricciardo při druhém tréninku skončil mezi Rosbergem a Hamiltonem. Australan věří, že by Red Bull mohl ztrátu na Mercedes smazat, ne-li být rychlejší než Stříbrné šípy.
Oba Red Bully v druhém tréninku (report zde) nasadily super měkké směsi a jejich rychlost byla více než slibná. Ricciardo na mercedes Nika Rosberga ztratil pouze 0,194 vteřiny, a dostal se tak i před druhého muže celkového pořadí šampionátu Lewise Hamiltona.
"Dnešní dopoledne bylo solidní a dlouhodobě se nám dařilo držet tempo, což se povedlo i odpoledne, kdy jsme udělali pár změn a vypadá to zatím velmi dobře, snad to tak i zůstane. Tenhle pátek patřil k našim nejlepším a v neděli snad odjedeme slušný závod. Po delší chvíli na trati jsme schopni Mercedes dojet, ne-li být rychlejší, ale jak říkám pořád, je to jen pátek- na druhou stranu je vždycky lepší zažít úspěšný pátek. Je super, že jsme do závodního víkendu vykročili tou správnou nohou, a nebudeme tak muset trávit další hodiny a hodiny prací v noci. Samozřejmě budeme ještě ladit detaily, jako tomu bývá vždycky, ale nemusíme se zabývat něčím závažným," okomentoval výkon týmu Ricciardo.
Ricciardo ale přiznává, že Mercedes bude mít asi lepší výsledky v kvalifikaci, kdy jejich pohonná jednotka od Renaultu prostě nestíhá.
"Nevím, jak na tom jsou s motory a jak konzervativně dnes jeli, ale pro nás to vypadá zatím dobře. Uvidíme co se stane během následujících 48 hodin. Předjíždět se tu dá, takže je to dobré. Pokud se dostaneme do stejného tempa jako dnes, tak to určitě bude zábavný závod. věřím, že před sebou máme nějaké to předjíždění," zakončil Australan.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.