AUSTIN - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas druhého tréninku v texaském Austinu předvedl Nico Rosberg s Mercedesem. Za ním ale neskončil jeho týmový kolega Lewis Hamilton, nýbrž Daniel Ricciardo s Red Bullem, který byl na super-měkkých pneumatikách velmi rychlý. Jak odpolední část probíhala?
Do vozu vrátili Sergio Pérez a Pascal Wehrlein, které v úvodním tréninku zastoupili Alfonso Celis, resp. Jordan King. Na dráhu se ve 21:00 hod našeho času vydal jako první Pascal Wehrlein s Manorem následovaný vozy Haasu. Slunce rozehřívalo trať na 36 °C, teplota vzduchu dosahovala 21 °C.
Po 4 min se na čele objevil Grosjean s časem 1:40,848 min na měkké směsi, když na rovince dosáhl 334 km/h. Pochopitelně tam nevydržel dlouho, o chvíli později ho překonali další jezdci, Vettel na stejné směsi dokonce o 2 sekundy: 1:38,892 min.
Po 11 min začaly úřadovat Mercedesy, o 3 desetiny byl tentokrát rychlejší Rosberg (1:38,082) než Hamilton (1:38,394). Lewis ovšem použil středně-tvrdé pneumatiky, zatímco Nico měl obuty ty měkké. Na rovince byl ale o 8 km/h pomalejší než Brit a stěžoval si na "podivnou ztrátu přítlaku na zádi," zatímco Ocon s Manorem skonči l na chvíli ve štěrku.
Inženýr Buttonovi radí, aby si nastavil na volantu "žlutou G10," po chvíli ale odpovídá, že ho to "hodně tlačí ve vrcholu zatáčky." Drží se na deváté příčce. McLaren věří, že se v Austinu jeho výpadek ze Suzuky i přes jisté podobné rysy okruhu nebude opakovat.
Räikkönen si stěžuje: "Auto je velmi špatné." Kolo se mu moc nepovedlo, na rovince to ale vytáhl na 335 km/h a zatím figuruje na 6. místě. Na druhého Vettela ale ztrácí téměř 8 desetin sekundy.
Po půlhodině přecházejí piloti na super-měkkou směs a tempo se zvyšuje. Rosberg ubírá skoro 7 desetin ze svého předchozího času: 1:37,358 min.
Před Hamiltona (1:37,649) se dostává Ricciardo (1:37,552), jehož dnes Alonso označil za nejlepšího pilota současné F1 - podle něj se s lehkostí vypořádával s Vettelem u Red Bullu a výjimečný je také při předjíždění. Týmu hlásí, že mu auto "při brzdění trochu ujíždí doprava, v podstatě všude."
V polovině tréninku do první desítky pronikají McLareny na super-měkkých pneumatikách: 8. Button (1:38,713) a 9. Alonso (1:38,801). Piloti se poté začali připravovat na závod - natankovali více paliva a jezdili delší stinty.
Zajímavé bylo, že Ricciardo (1:43,8) s Red Bullem byl během nich rychlejší než Rosberg (1:44,7). Vzájemné srovnávání konkurenceschopnosti nám ale po 55 min zmařily červené vlajky, které znamenaly přerušení tréninku - na dráze se totiž objevily čtyři úlomky z Gutiérrezova Haasu v rychlých zatáčkách č. 3 - 5. Traťoví komisaři je během 3 min vyklidili, jezdci tak mohli znovu na dráhu.
Vettel se hned pokoušel o předjetí Kvjata, ten to komentoval slovy: "On už závodí? Chlape, vždyť je pátek!"
Palmer se 18 min před koncem dostává do smyku a ocitá se mimo dráhu, dokáže však bez poškození pokračovat. Hamilton si stěžuje: "Stále mám na této sadě velké vibrace." Se svým Mercedesem se trochu trápí. Jeho týmový kolega v předposlední zatáčce také vyjel mimo trať.
Rosberg dostává na rozdíl od Hamiltona pro závod v USA nový spalovací motor (ICE), nové turbodmychadlo a motorgenerátory (MGU-H a MGU-K). Obě pohonné jednotky by ale měly být stejné specifikace. S novým motorem do tréninku nastoupili také Wehrlein, oba Williamsy, Red Bully a obě Force Indie.
Pneumatiky v závěrečných stintech pilotům rychle odcházejí. "Je po nich, kámo," shrnuje Verstappen po čtyřech kolech na měkké směsi. "Nemám nic v přední části, protože levá přední odešla," hlásí zase Räikkönen. Časy se už nezlepšily.
Mercedes byl odpoledne opět nejrychlejší, tentokrát už ale jeho piloty dokázal rozdělit Ricciardo. Rychlost Red Bullu na super-měkké směsi je velmi slibná - auto se zdá být lépe vyvážené, zatímco Stříbrné šípy se s pneumatikami trochu trápí. Ferrari je zatím až třetí nejrychlejší, ale Vettel si na rakouský tým věří: "Je pouze pátek. Ferrari, ktré jste dnes viděli, není to Ferrari, které uvidíte zítra." V sobotu nás tedy čeká zajímavá kvalifikace, dočkáme se v ní nějakého překvapení?
#F1 #USGP FP2 - Best Sectors vs Fastest laps: #Raikkonen could've stand in front of both #McLaren cars, #Rosberg behind #Hamilton in S1 pic.twitter.com/q79e5ckz2q
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 21, 2016Nejvyšší rychlosti: 1. Räikkönen 340 km/h; 2. Wehrlein 339 km/h; 3. Gutiérrez 338 km/h; 4. Pérez 337 km/h... 22. Kvjat 325 km/h.
Přehled všech měřených kol: PDF.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.