AUSTIN - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas druhého tréninku v texaském Austinu předvedl Nico Rosberg s Mercedesem. Za ním ale neskončil jeho týmový kolega Lewis Hamilton, nýbrž Daniel Ricciardo s Red Bullem, který byl na super-měkkých pneumatikách velmi rychlý. Jak odpolední část probíhala?
Do vozu vrátili Sergio Pérez a Pascal Wehrlein, které v úvodním tréninku zastoupili Alfonso Celis, resp. Jordan King. Na dráhu se ve 21:00 hod našeho času vydal jako první Pascal Wehrlein s Manorem následovaný vozy Haasu. Slunce rozehřívalo trať na 36 °C, teplota vzduchu dosahovala 21 °C.
Po 4 min se na čele objevil Grosjean s časem 1:40,848 min na měkké směsi, když na rovince dosáhl 334 km/h. Pochopitelně tam nevydržel dlouho, o chvíli později ho překonali další jezdci, Vettel na stejné směsi dokonce o 2 sekundy: 1:38,892 min.
Po 11 min začaly úřadovat Mercedesy, o 3 desetiny byl tentokrát rychlejší Rosberg (1:38,082) než Hamilton (1:38,394). Lewis ovšem použil středně-tvrdé pneumatiky, zatímco Nico měl obuty ty měkké. Na rovince byl ale o 8 km/h pomalejší než Brit a stěžoval si na "podivnou ztrátu přítlaku na zádi," zatímco Ocon s Manorem skonči l na chvíli ve štěrku.
Inženýr Buttonovi radí, aby si nastavil na volantu "žlutou G10," po chvíli ale odpovídá, že ho to "hodně tlačí ve vrcholu zatáčky." Drží se na deváté příčce. McLaren věří, že se v Austinu jeho výpadek ze Suzuky i přes jisté podobné rysy okruhu nebude opakovat.
Räikkönen si stěžuje: "Auto je velmi špatné." Kolo se mu moc nepovedlo, na rovince to ale vytáhl na 335 km/h a zatím figuruje na 6. místě. Na druhého Vettela ale ztrácí téměř 8 desetin sekundy.
Po půlhodině přecházejí piloti na super-měkkou směs a tempo se zvyšuje. Rosberg ubírá skoro 7 desetin ze svého předchozího času: 1:37,358 min.
Před Hamiltona (1:37,649) se dostává Ricciardo (1:37,552), jehož dnes Alonso označil za nejlepšího pilota současné F1 - podle něj se s lehkostí vypořádával s Vettelem u Red Bullu a výjimečný je také při předjíždění. Týmu hlásí, že mu auto "při brzdění trochu ujíždí doprava, v podstatě všude."
V polovině tréninku do první desítky pronikají McLareny na super-měkkých pneumatikách: 8. Button (1:38,713) a 9. Alonso (1:38,801). Piloti se poté začali připravovat na závod - natankovali více paliva a jezdili delší stinty.
Zajímavé bylo, že Ricciardo (1:43,8) s Red Bullem byl během nich rychlejší než Rosberg (1:44,7). Vzájemné srovnávání konkurenceschopnosti nám ale po 55 min zmařily červené vlajky, které znamenaly přerušení tréninku - na dráze se totiž objevily čtyři úlomky z Gutiérrezova Haasu v rychlých zatáčkách č. 3 - 5. Traťoví komisaři je během 3 min vyklidili, jezdci tak mohli znovu na dráhu.
Vettel se hned pokoušel o předjetí Kvjata, ten to komentoval slovy: "On už závodí? Chlape, vždyť je pátek!"
Palmer se 18 min před koncem dostává do smyku a ocitá se mimo dráhu, dokáže však bez poškození pokračovat. Hamilton si stěžuje: "Stále mám na této sadě velké vibrace." Se svým Mercedesem se trochu trápí. Jeho týmový kolega v předposlední zatáčce také vyjel mimo trať.
Rosberg dostává na rozdíl od Hamiltona pro závod v USA nový spalovací motor (ICE), nové turbodmychadlo a motorgenerátory (MGU-H a MGU-K). Obě pohonné jednotky by ale měly být stejné specifikace. S novým motorem do tréninku nastoupili také Wehrlein, oba Williamsy, Red Bully a obě Force Indie.
Pneumatiky v závěrečných stintech pilotům rychle odcházejí. "Je po nich, kámo," shrnuje Verstappen po čtyřech kolech na měkké směsi. "Nemám nic v přední části, protože levá přední odešla," hlásí zase Räikkönen. Časy se už nezlepšily.
Mercedes byl odpoledne opět nejrychlejší, tentokrát už ale jeho piloty dokázal rozdělit Ricciardo. Rychlost Red Bullu na super-měkké směsi je velmi slibná - auto se zdá být lépe vyvážené, zatímco Stříbrné šípy se s pneumatikami trochu trápí. Ferrari je zatím až třetí nejrychlejší, ale Vettel si na rakouský tým věří: "Je pouze pátek. Ferrari, ktré jste dnes viděli, není to Ferrari, které uvidíte zítra." V sobotu nás tedy čeká zajímavá kvalifikace, dočkáme se v ní nějakého překvapení?
#F1 #USGP FP2 - Best Sectors vs Fastest laps: #Raikkonen could've stand in front of both #McLaren cars, #Rosberg behind #Hamilton in S1 pic.twitter.com/q79e5ckz2q
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 21, 2016Nejvyšší rychlosti: 1. Räikkönen 340 km/h; 2. Wehrlein 339 km/h; 3. Gutiérrez 338 km/h; 4. Pérez 337 km/h... 22. Kvjat 325 km/h.
Přehled všech měřených kol: PDF.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.