AUSTIN - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas druhého tréninku v texaském Austinu předvedl Nico Rosberg s Mercedesem. Za ním ale neskončil jeho týmový kolega Lewis Hamilton, nýbrž Daniel Ricciardo s Red Bullem, který byl na super-měkkých pneumatikách velmi rychlý. Jak odpolední část probíhala?
Do vozu vrátili Sergio Pérez a Pascal Wehrlein, které v úvodním tréninku zastoupili Alfonso Celis, resp. Jordan King. Na dráhu se ve 21:00 hod našeho času vydal jako první Pascal Wehrlein s Manorem následovaný vozy Haasu. Slunce rozehřívalo trať na 36 °C, teplota vzduchu dosahovala 21 °C.
Po 4 min se na čele objevil Grosjean s časem 1:40,848 min na měkké směsi, když na rovince dosáhl 334 km/h. Pochopitelně tam nevydržel dlouho, o chvíli později ho překonali další jezdci, Vettel na stejné směsi dokonce o 2 sekundy: 1:38,892 min.
Po 11 min začaly úřadovat Mercedesy, o 3 desetiny byl tentokrát rychlejší Rosberg (1:38,082) než Hamilton (1:38,394). Lewis ovšem použil středně-tvrdé pneumatiky, zatímco Nico měl obuty ty měkké. Na rovince byl ale o 8 km/h pomalejší než Brit a stěžoval si na "podivnou ztrátu přítlaku na zádi," zatímco Ocon s Manorem skonči l na chvíli ve štěrku.
Inženýr Buttonovi radí, aby si nastavil na volantu "žlutou G10," po chvíli ale odpovídá, že ho to "hodně tlačí ve vrcholu zatáčky." Drží se na deváté příčce. McLaren věří, že se v Austinu jeho výpadek ze Suzuky i přes jisté podobné rysy okruhu nebude opakovat.
Räikkönen si stěžuje: "Auto je velmi špatné." Kolo se mu moc nepovedlo, na rovince to ale vytáhl na 335 km/h a zatím figuruje na 6. místě. Na druhého Vettela ale ztrácí téměř 8 desetin sekundy.
Po půlhodině přecházejí piloti na super-měkkou směs a tempo se zvyšuje. Rosberg ubírá skoro 7 desetin ze svého předchozího času: 1:37,358 min.
Před Hamiltona (1:37,649) se dostává Ricciardo (1:37,552), jehož dnes Alonso označil za nejlepšího pilota současné F1 - podle něj se s lehkostí vypořádával s Vettelem u Red Bullu a výjimečný je také při předjíždění. Týmu hlásí, že mu auto "při brzdění trochu ujíždí doprava, v podstatě všude."
V polovině tréninku do první desítky pronikají McLareny na super-měkkých pneumatikách: 8. Button (1:38,713) a 9. Alonso (1:38,801). Piloti se poté začali připravovat na závod - natankovali více paliva a jezdili delší stinty.
Zajímavé bylo, že Ricciardo (1:43,8) s Red Bullem byl během nich rychlejší než Rosberg (1:44,7). Vzájemné srovnávání konkurenceschopnosti nám ale po 55 min zmařily červené vlajky, které znamenaly přerušení tréninku - na dráze se totiž objevily čtyři úlomky z Gutiérrezova Haasu v rychlých zatáčkách č. 3 - 5. Traťoví komisaři je během 3 min vyklidili, jezdci tak mohli znovu na dráhu.
Vettel se hned pokoušel o předjetí Kvjata, ten to komentoval slovy: "On už závodí? Chlape, vždyť je pátek!"
Palmer se 18 min před koncem dostává do smyku a ocitá se mimo dráhu, dokáže však bez poškození pokračovat. Hamilton si stěžuje: "Stále mám na této sadě velké vibrace." Se svým Mercedesem se trochu trápí. Jeho týmový kolega v předposlední zatáčce také vyjel mimo trať.
Rosberg dostává na rozdíl od Hamiltona pro závod v USA nový spalovací motor (ICE), nové turbodmychadlo a motorgenerátory (MGU-H a MGU-K). Obě pohonné jednotky by ale měly být stejné specifikace. S novým motorem do tréninku nastoupili také Wehrlein, oba Williamsy, Red Bully a obě Force Indie.
Pneumatiky v závěrečných stintech pilotům rychle odcházejí. "Je po nich, kámo," shrnuje Verstappen po čtyřech kolech na měkké směsi. "Nemám nic v přední části, protože levá přední odešla," hlásí zase Räikkönen. Časy se už nezlepšily.
Mercedes byl odpoledne opět nejrychlejší, tentokrát už ale jeho piloty dokázal rozdělit Ricciardo. Rychlost Red Bullu na super-měkké směsi je velmi slibná - auto se zdá být lépe vyvážené, zatímco Stříbrné šípy se s pneumatikami trochu trápí. Ferrari je zatím až třetí nejrychlejší, ale Vettel si na rakouský tým věří: "Je pouze pátek. Ferrari, ktré jste dnes viděli, není to Ferrari, které uvidíte zítra." V sobotu nás tedy čeká zajímavá kvalifikace, dočkáme se v ní nějakého překvapení?
#F1 #USGP FP2 - Best Sectors vs Fastest laps: #Raikkonen could've stand in front of both #McLaren cars, #Rosberg behind #Hamilton in S1 pic.twitter.com/q79e5ckz2q
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) October 21, 2016Nejvyšší rychlosti: 1. Räikkönen 340 km/h; 2. Wehrlein 339 km/h; 3. Gutiérrez 338 km/h; 4. Pérez 337 km/h... 22. Kvjat 325 km/h.
Přehled všech měřených kol: PDF.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.