Christian Horner věří, že se jeho týmu v průběhu víkendu podaří ztrátu na vozy Mercedesu stáhnout. V prvním tréninku byl rozdíl mezi druhým Rosbergem a třetím Versapenem zhruba půl druhé vteřiny. Porazit Ferrari ale hraje prim.
Po dnešním prvním tréninku (report zde) skončily vozy rakouského nápojového gigantu na třetím a sedmém místě. Úspěšnější byl dnes devatenáctiletý Holanďan. Mercedes si jel zase to svoje a Verstapen ve výsledku na druhého Rosberga ztratil necelé 1,5 sekundy.
Šéf týmu, Christian Horner, ale věří, že jeho svěřenci budou schopni ztrátu během víkendu stahovat.
"Bude to ještě zajímavé. Sektory jedna a tři jsou pouze o dobrém vyvážení vozu. Navíc by ještě měla stoupat teplota v průběhu celého víkendu. Snad se nám bude dařit odkrajovat z náskoku Mercedesu, ale hlavním cílem je pro tento víkend být rychlejší než Ferrari," prozradil Horner.
Dle Hornera prý plán pro první trénink nebyl ukázat co nejlepší výkon, jelikož oba jezdci mají nové motory, u kterých nějakou dobu trvá, než se "rozjezdí". Navíc oba piloti jezdili na středně měkké směsi na rozdíl od Mercedesu, který zvolil super měkkou sadu pneumatik.
"Jezdili jsme celkem s citem, abych byl upřímný. Využili jsme navíc středně-tvrdou směs, která toho tady vydrží celkem hodně a oba jezdci byli zatím celkově spokojení s vyvážením vozu," prozradil Horner.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.