Christian Horner věří, že se jeho týmu v průběhu víkendu podaří ztrátu na vozy Mercedesu stáhnout. V prvním tréninku byl rozdíl mezi druhým Rosbergem a třetím Versapenem zhruba půl druhé vteřiny. Porazit Ferrari ale hraje prim.
Po dnešním prvním tréninku (report zde) skončily vozy rakouského nápojového gigantu na třetím a sedmém místě. Úspěšnější byl dnes devatenáctiletý Holanďan. Mercedes si jel zase to svoje a Verstapen ve výsledku na druhého Rosberga ztratil necelé 1,5 sekundy.
Šéf týmu, Christian Horner, ale věří, že jeho svěřenci budou schopni ztrátu během víkendu stahovat.
"Bude to ještě zajímavé. Sektory jedna a tři jsou pouze o dobrém vyvážení vozu. Navíc by ještě měla stoupat teplota v průběhu celého víkendu. Snad se nám bude dařit odkrajovat z náskoku Mercedesu, ale hlavním cílem je pro tento víkend být rychlejší než Ferrari," prozradil Horner.
Dle Hornera prý plán pro první trénink nebyl ukázat co nejlepší výkon, jelikož oba jezdci mají nové motory, u kterých nějakou dobu trvá, než se "rozjezdí". Navíc oba piloti jezdili na středně měkké směsi na rozdíl od Mercedesu, který zvolil super měkkou sadu pneumatik.
"Jezdili jsme celkem s citem, abych byl upřímný. Využili jsme navíc středně-tvrdou směs, která toho tady vydrží celkem hodně a oba jezdci byli zatím celkově spokojení s vyvážením vozu," prozradil Horner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.