Christian Horner věří, že se jeho týmu v průběhu víkendu podaří ztrátu na vozy Mercedesu stáhnout. V prvním tréninku byl rozdíl mezi druhým Rosbergem a třetím Versapenem zhruba půl druhé vteřiny. Porazit Ferrari ale hraje prim.
Po dnešním prvním tréninku (report zde) skončily vozy rakouského nápojového gigantu na třetím a sedmém místě. Úspěšnější byl dnes devatenáctiletý Holanďan. Mercedes si jel zase to svoje a Verstapen ve výsledku na druhého Rosberga ztratil necelé 1,5 sekundy.
Šéf týmu, Christian Horner, ale věří, že jeho svěřenci budou schopni ztrátu během víkendu stahovat.
"Bude to ještě zajímavé. Sektory jedna a tři jsou pouze o dobrém vyvážení vozu. Navíc by ještě měla stoupat teplota v průběhu celého víkendu. Snad se nám bude dařit odkrajovat z náskoku Mercedesu, ale hlavním cílem je pro tento víkend být rychlejší než Ferrari," prozradil Horner.
Dle Hornera prý plán pro první trénink nebyl ukázat co nejlepší výkon, jelikož oba jezdci mají nové motory, u kterých nějakou dobu trvá, než se "rozjezdí". Navíc oba piloti jezdili na středně měkké směsi na rozdíl od Mercedesu, který zvolil super měkkou sadu pneumatik.
"Jezdili jsme celkem s citem, abych byl upřímný. Využili jsme navíc středně-tvrdou směs, která toho tady vydrží celkem hodně a oba jezdci byli zatím celkově spokojení s vyvážením vozu," prozradil Horner.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.