Lewis Hamilton v čele prvního tréninku, Nico Rosberg ztratil tři desetiny. Podaří se Red Bullu zabojovat a jak na tom bude Ferrari? Více napoví první trénink na závod v americkém Austinu.
Kdo si pamatuje loňskou dešťovou smršť loni v Austinu? Dnes je v Texasu krásně modrá obloha.
A na konci boxové uličky se objevuje zelená - první trénink v hlavním městě Texasu začíná. Williams (konkrétně Valtteri Bottas) na středně-měkké sadě zkouší ochranu kokpitu s názvem Hallo a na trať vyráží jako první. Za ním Vettel a Ocon. A připojují se i další, například i Jordan King v Manoru, který pro tento trénink nahradil Pascala Wehrleina. Nezajezdí si ani Sergio Pérez, ten předal svůj vůz Alfonsovi Cellisovi.
Lewis Hamilton si zkouší start. Red Bull testuje aerodynamiku. Ani po deseti minutách nezajel nikdo měřený čas. Všichni piloti zajeli instalační kola a na trati je klid, zatímco mechanici mají plno práce.
Here's another look at the Williams version of the halo in our matt white finish. Thoughts on the look? #USGP #FP1 pic.twitter.com/XWkTrBxloO
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 21, 2016
Jako první si po čtvrt hodině připisuje měřený čas 1:47,836 min. King, jeho inženýr jej do rádia chválí. V dalším kole se ještě o sedm desetin zlepšuje. Postupně se přidávají další a do čela jde Kimi Räikkönen s časem 1:42,738 min.
To však platí než se objevují Mercedesy - nejprve Rosberg zajíždí čas 1:40,223 min. a chvíli po něm Hamilton tento čas poráží o sekundu (1:39,2 min). A to na superměkké sadě pneumatik. Palmer dostal hodiny v zatáčce č. 18. Daniel Ricciardo se řadí se svým pokusem na osmé místo a to znamená, že všichni piloti již během úvodni půl hodiny zajeli měřené kolo.
Zlepšují se i u Mercedesu. Hamiltonův nejlepší čas má hodnotu 1:38,7, Rosberg ztráci 3 desetiny. První desítka vypadá po půl hodině následovně: Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Hülkenberg, Massa, Bottas, Sainz, Verstappen, Ricciardo...
Zlepšuje se Hülkenberg, rozděluje Ferrari a řadí se na čtvrté místo, i přes pár divokých momentů v posledním sektoru se Ricciardo řadí na šesté místo na středně-měkké sadě.
Průběžné pořadí v polovině tréninku: Hamilton, Rosberg, Vettel, Hülkenberg, Räikkönen, Bottas, Ricciardo, Verstappen, Massa, Sainz, Grosjean, Nasr, Kvjat, Ericsson, Alonso, Magnussen, Button, Celis, Palmer, Gutiérrez, Ocon, King.
Red Bull i na tvrdší sadě pneumatik vypadá slibně a samozřejmě Mercedes na měkké sadě jen těžko hledá konkurenci. Teplota se však zvyšuje a jezdci hlásí, že se podmínky zlepšují.
Rosberg na super měkké sadě zajíždí téměř o sekundu rychleji než jeho týmový kolega, čas 1:37,743 min. Hamilton přezouvá na měkkou sadu. Nyní se časy budou zlepšovat téměř u všech, podmínky se značně zlepšily, méně to podkluzuje a zvýšily se teploty.
Force India chválí Celise, posunul se na dvanácté místo a na Hülkenberga ztrácí 1,7 s. Na třetí místo se na posouvá Verstappen, stále na středně-tvrdé sadě. Kvjat komentuje chování svého vozu jako nedotáčivé. Po chvíli se dostává do hodin. "Jsem v pohodě," hlásí týmu rádiem a míří do boxů. Do čela jde opět Hamilton s časem 1:37,428 min.
Ericsson jede velmi pomalu - převodovka jeho Sauberu se zasekla na prvním stupni. Objevuje se virtuální safety car. Vettel přejel obrubník a ztratil zrcátko a zřejmě i další menší části vozu. Komisaři během pár minut vše vyřešili a opět se jezdí. Do konce zbývá něco přes čtvrt hodiny.
Verstappen si stěžuje na nedotáčivost a chce do boxů, tým jej přesvědčil k dalšímu kolu s tím, že pneumatiky nejsou zahřáty. Většina se nyní soustředí na delší jízdy a simulaci závodu.
Verstappen je varován, že je před ním pomalejší Grosjean. "Co tam dělá?" ptá se Nizozemec. Francous si jej všiml a uvolnil mu místo se slovy, že nemůže stíhat vše. Byl zaneprázdněn instrukcemi týmu. Nakonec míří jeho vůz z boxové uličky do garáže a s problémy se potýká i jeho týmový kolega Gutiérrez. Nic dalšího podstatného se však již během úvodního tréninku nestalo.
// // // //
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.