Lewis Hamilton v čele prvního tréninku, Nico Rosberg ztratil tři desetiny. Podaří se Red Bullu zabojovat a jak na tom bude Ferrari? Více napoví první trénink na závod v americkém Austinu.
Kdo si pamatuje loňskou dešťovou smršť loni v Austinu? Dnes je v Texasu krásně modrá obloha.
A na konci boxové uličky se objevuje zelená - první trénink v hlavním městě Texasu začíná. Williams (konkrétně Valtteri Bottas) na středně-měkké sadě zkouší ochranu kokpitu s názvem Hallo a na trať vyráží jako první. Za ním Vettel a Ocon. A připojují se i další, například i Jordan King v Manoru, který pro tento trénink nahradil Pascala Wehrleina. Nezajezdí si ani Sergio Pérez, ten předal svůj vůz Alfonsovi Cellisovi.
Lewis Hamilton si zkouší start. Red Bull testuje aerodynamiku. Ani po deseti minutách nezajel nikdo měřený čas. Všichni piloti zajeli instalační kola a na trati je klid, zatímco mechanici mají plno práce.
Here's another look at the Williams version of the halo in our matt white finish. Thoughts on the look? #USGP #FP1 pic.twitter.com/XWkTrBxloO
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 21, 2016
Jako první si po čtvrt hodině připisuje měřený čas 1:47,836 min. King, jeho inženýr jej do rádia chválí. V dalším kole se ještě o sedm desetin zlepšuje. Postupně se přidávají další a do čela jde Kimi Räikkönen s časem 1:42,738 min.
To však platí než se objevují Mercedesy - nejprve Rosberg zajíždí čas 1:40,223 min. a chvíli po něm Hamilton tento čas poráží o sekundu (1:39,2 min). A to na superměkké sadě pneumatik. Palmer dostal hodiny v zatáčce č. 18. Daniel Ricciardo se řadí se svým pokusem na osmé místo a to znamená, že všichni piloti již během úvodni půl hodiny zajeli měřené kolo.
Zlepšují se i u Mercedesu. Hamiltonův nejlepší čas má hodnotu 1:38,7, Rosberg ztráci 3 desetiny. První desítka vypadá po půl hodině následovně: Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Hülkenberg, Massa, Bottas, Sainz, Verstappen, Ricciardo...
Zlepšuje se Hülkenberg, rozděluje Ferrari a řadí se na čtvrté místo, i přes pár divokých momentů v posledním sektoru se Ricciardo řadí na šesté místo na středně-měkké sadě.
Průběžné pořadí v polovině tréninku: Hamilton, Rosberg, Vettel, Hülkenberg, Räikkönen, Bottas, Ricciardo, Verstappen, Massa, Sainz, Grosjean, Nasr, Kvjat, Ericsson, Alonso, Magnussen, Button, Celis, Palmer, Gutiérrez, Ocon, King.
Red Bull i na tvrdší sadě pneumatik vypadá slibně a samozřejmě Mercedes na měkké sadě jen těžko hledá konkurenci. Teplota se však zvyšuje a jezdci hlásí, že se podmínky zlepšují.
Rosberg na super měkké sadě zajíždí téměř o sekundu rychleji než jeho týmový kolega, čas 1:37,743 min. Hamilton přezouvá na měkkou sadu. Nyní se časy budou zlepšovat téměř u všech, podmínky se značně zlepšily, méně to podkluzuje a zvýšily se teploty.
Force India chválí Celise, posunul se na dvanácté místo a na Hülkenberga ztrácí 1,7 s. Na třetí místo se na posouvá Verstappen, stále na středně-tvrdé sadě. Kvjat komentuje chování svého vozu jako nedotáčivé. Po chvíli se dostává do hodin. "Jsem v pohodě," hlásí týmu rádiem a míří do boxů. Do čela jde opět Hamilton s časem 1:37,428 min.
Ericsson jede velmi pomalu - převodovka jeho Sauberu se zasekla na prvním stupni. Objevuje se virtuální safety car. Vettel přejel obrubník a ztratil zrcátko a zřejmě i další menší části vozu. Komisaři během pár minut vše vyřešili a opět se jezdí. Do konce zbývá něco přes čtvrt hodiny.
Verstappen si stěžuje na nedotáčivost a chce do boxů, tým jej přesvědčil k dalšímu kolu s tím, že pneumatiky nejsou zahřáty. Většina se nyní soustředí na delší jízdy a simulaci závodu.
Verstappen je varován, že je před ním pomalejší Grosjean. "Co tam dělá?" ptá se Nizozemec. Francous si jej všiml a uvolnil mu místo se slovy, že nemůže stíhat vše. Byl zaneprázdněn instrukcemi týmu. Nakonec míří jeho vůz z boxové uličky do garáže a s problémy se potýká i jeho týmový kolega Gutiérrez. Nic dalšího podstatného se však již během úvodního tréninku nestalo.
// // // //Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.