Nico Rosberg si je dobře vědom svého náskoku v šampionátu, pouze s druhými místy se ale v posledních čtyřech závodech nehodlá spokojit - byť by mu k titulu stačila.
Německý pilot Mercedesu má na Lewise Hamiltona náskok 33 bodů, což znamená, že jeho týmový kolega už nemá vše plně ve svých rukou. I kdyby vyhrával a Nico dojížděl hned za ním, na titul by mu to nestačilo.
"Samozřejmě, že jsem si toho vědom. Ale rozhodně na to vůbec nemyslím, protože jak jsem řekl, tento víkend tady chci vyhrát a nebudu se pokoušet dojíždět na druhých místech nebo něco podobného," uvádí v Austinu odhodlaně Rosberg.
A co když se v závodě ocitne za Hamiltonem? "Budu se snažit a po celou dobu 100% tlačit na to, abych vyhrál - až do cílové vlajky." Na svém přístupu postupovat od závodu k závodu dále nic nechce měnit.
"Zkrátka to vyšlo a já se takto cítím dobře. Budu se toho držet, protože to dobře funguje. A navíc to dává smysl. Kdybych svou energii využíval na něco, co je na míle vzdáleno nebo co se může a nemusí přihodit, jaký by to mělo smysl? Lepší je držet se daného okamžiku, vytěžit z něj co nejvíce - to mi pomůže podávat ty nejlepší výkony," pokračuje Rosberg.
Úspěchy Hamiltona v Austinu podle něj vůbec nejsou podstatné: "Jak jsme letos často vídávali, není to vůbec důležité. S autem, které mám, můžu proti Lewisovi vítězit na kterékoliv trati. Tento víkend zkrátka začínáme od nuly a půjde o dobrou bitvu. Proti němu to bude jako vždy těžké, je plně motivován a samozřejmě podá svůj nejlepší výkon. Bude to vzrušující, toť vše."
A co když mu letošní útok na mistrovský titul nevyjde? "Nepřemýšlel jsem o tom, protože momentálně plánuji další závodní vítězství, to je všechno. Mohl bych jen opakovat to, co už jsem řekl. A takovým negativním myšlenkám se snažím určitě zcela vyhýbat, protože to nemá smysl. Zrychlí mě to tento víkend, když budu myslet na to, jak bych se cítil, kdybych prohrál? Ne, tak to nefunguje."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.