Nico Rosberg si je dobře vědom svého náskoku v šampionátu, pouze s druhými místy se ale v posledních čtyřech závodech nehodlá spokojit - byť by mu k titulu stačila.
Německý pilot Mercedesu má na Lewise Hamiltona náskok 33 bodů, což znamená, že jeho týmový kolega už nemá vše plně ve svých rukou. I kdyby vyhrával a Nico dojížděl hned za ním, na titul by mu to nestačilo.
"Samozřejmě, že jsem si toho vědom. Ale rozhodně na to vůbec nemyslím, protože jak jsem řekl, tento víkend tady chci vyhrát a nebudu se pokoušet dojíždět na druhých místech nebo něco podobného," uvádí v Austinu odhodlaně Rosberg.
A co když se v závodě ocitne za Hamiltonem? "Budu se snažit a po celou dobu 100% tlačit na to, abych vyhrál - až do cílové vlajky." Na svém přístupu postupovat od závodu k závodu dále nic nechce měnit.
"Zkrátka to vyšlo a já se takto cítím dobře. Budu se toho držet, protože to dobře funguje. A navíc to dává smysl. Kdybych svou energii využíval na něco, co je na míle vzdáleno nebo co se může a nemusí přihodit, jaký by to mělo smysl? Lepší je držet se daného okamžiku, vytěžit z něj co nejvíce - to mi pomůže podávat ty nejlepší výkony," pokračuje Rosberg.
Úspěchy Hamiltona v Austinu podle něj vůbec nejsou podstatné: "Jak jsme letos často vídávali, není to vůbec důležité. S autem, které mám, můžu proti Lewisovi vítězit na kterékoliv trati. Tento víkend zkrátka začínáme od nuly a půjde o dobrou bitvu. Proti němu to bude jako vždy těžké, je plně motivován a samozřejmě podá svůj nejlepší výkon. Bude to vzrušující, toť vše."
A co když mu letošní útok na mistrovský titul nevyjde? "Nepřemýšlel jsem o tom, protože momentálně plánuji další závodní vítězství, to je všechno. Mohl bych jen opakovat to, co už jsem řekl. A takovým negativním myšlenkám se snažím určitě zcela vyhýbat, protože to nemá smysl. Zrychlí mě to tento víkend, když budu myslet na to, jak bych se cítil, kdybych prohrál? Ne, tak to nefunguje."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.