Začátkem roku podepsal Španěl smlouvu s Toro Rosso i na sezónu 2017. Na přesun z juniorky Red Bullu do áčkové stáje ale nechce čekat navždy.
Vše nasvědčovalo tomu, že by se Carlos Sainz mohl stát dalším pilotem stáje Red Bull. Překvapení tak nastalo letos na jaře, kdy byl Kvjat vystřídán mladým Verstapenem, který dokázal hned svůj první závod ve Španělsku vyhrát. Na změny u seniorky Red Bullu to tak příští rok nevypadá, jelikož oba stávající jezdci mají smlouvu až do roku 2018, a navíc předvádějí velmi dobré výkony.
"Naneštěstí pro mě to vypadá, že jsou v Red Bullu se současnými jezdci spokojení," řekl Sainz.
"Pro ně je dobré mít v zásobě ještě třetího jezdce, jako jsem já, pro případ, že se něco stane. Ale já nemůžu strávit celý život v roli záložního jezdce Red Bullu," pokračoval Španěl.
"Jsme přesvědčen, že si toho jsou vědomi, a proto pro mě bude příští rok velmi důležítý k vytvoření dobrého základu pro posun do Red Bullu, když o mě projeví zájem. V opačném případě jistě pochopí, že nemůžu strávit celý život jako ten třetí," dodal Carlos.
Během roku 2017 bude mít Red Bull možnost rozhodnout se o další budoucnosti nadějného Španěla. Tomu totiž příštím rokem končí s italskou juniorkou smlouva.
"Samozřejmě to záleží hlavně na nich, jestli mě využijí. Na mně pak bude rozhodnutí, jestli bych chtěl pokračoval v Toro Rosso i v dalším roce. Oni velmi dobře rozumí tomu, že mám velké cíle pro rok 2018 a o všem budeme teprve diskutovat. Stejně tak jako v životě, tak i ve světě Formule 1 mají jezdci možnost říct ano i ne. Já samozřejmě taky hraji důležitou roli a nebude to jen o jejich rozhodnutí," okomentoval svou pozici Sainz.
Sainz také dodal, že Toro Rosso bude mít pro příští rok nové pohonné jednotky od Renaultu, díky kterým by tým mohl předvádět dobré výsledky.
"Snažím se tým popostrčit. Všichni se snažíme. Příští rok chci mít konkurenceschopné auto s dobrým motorem, abych mohl zajet dobré výsledky a ukázat se Red Bullu v dobrém světle, protože chci být první na jejich seznamu potencionálních jezdců."
Pokud by si Sainz v roce 2018 nepolepšil, tak očekává, že mu Red Bull nebude bránit v případném odchodu.
"V Red Bullo je to drsné, ale většinou většinou se chovají férově. Pokud mi řeknou, že mě budou opravdu potřebovat jakožto jezdce, což by mě velmi potěšilo, tak věřím, že najdeme společné řešení," zakončil Španěl.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.