Začátkem roku podepsal Španěl smlouvu s Toro Rosso i na sezónu 2017. Na přesun z juniorky Red Bullu do áčkové stáje ale nechce čekat navždy.
Vše nasvědčovalo tomu, že by se Carlos Sainz mohl stát dalším pilotem stáje Red Bull. Překvapení tak nastalo letos na jaře, kdy byl Kvjat vystřídán mladým Verstapenem, který dokázal hned svůj první závod ve Španělsku vyhrát. Na změny u seniorky Red Bullu to tak příští rok nevypadá, jelikož oba stávající jezdci mají smlouvu až do roku 2018, a navíc předvádějí velmi dobré výkony.
"Naneštěstí pro mě to vypadá, že jsou v Red Bullu se současnými jezdci spokojení," řekl Sainz.
"Pro ně je dobré mít v zásobě ještě třetího jezdce, jako jsem já, pro případ, že se něco stane. Ale já nemůžu strávit celý život v roli záložního jezdce Red Bullu," pokračoval Španěl.
"Jsme přesvědčen, že si toho jsou vědomi, a proto pro mě bude příští rok velmi důležítý k vytvoření dobrého základu pro posun do Red Bullu, když o mě projeví zájem. V opačném případě jistě pochopí, že nemůžu strávit celý život jako ten třetí," dodal Carlos.
Během roku 2017 bude mít Red Bull možnost rozhodnout se o další budoucnosti nadějného Španěla. Tomu totiž příštím rokem končí s italskou juniorkou smlouva.
"Samozřejmě to záleží hlavně na nich, jestli mě využijí. Na mně pak bude rozhodnutí, jestli bych chtěl pokračoval v Toro Rosso i v dalším roce. Oni velmi dobře rozumí tomu, že mám velké cíle pro rok 2018 a o všem budeme teprve diskutovat. Stejně tak jako v životě, tak i ve světě Formule 1 mají jezdci možnost říct ano i ne. Já samozřejmě taky hraji důležitou roli a nebude to jen o jejich rozhodnutí," okomentoval svou pozici Sainz.
Sainz také dodal, že Toro Rosso bude mít pro příští rok nové pohonné jednotky od Renaultu, díky kterým by tým mohl předvádět dobré výsledky.
"Snažím se tým popostrčit. Všichni se snažíme. Příští rok chci mít konkurenceschopné auto s dobrým motorem, abych mohl zajet dobré výsledky a ukázat se Red Bullu v dobrém světle, protože chci být první na jejich seznamu potencionálních jezdců."
Pokud by si Sainz v roce 2018 nepolepšil, tak očekává, že mu Red Bull nebude bránit v případném odchodu.
"V Red Bullo je to drsné, ale většinou většinou se chovají férově. Pokud mi řeknou, že mě budou opravdu potřebovat jakožto jezdce, což by mě velmi potěšilo, tak věřím, že najdeme společné řešení," zakončil Španěl.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.