Daniel Ricciardo z Red Bullu očekává v Austinu tuhý souboj s Ferrari, které podle něj bude velmi silné.
Oba vozy Ferrari se kvalifikovaly do druhé řady před Red Bully už minule v Japonsku, jenže Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen byli kvůli penalizacím odsunuti dozadu - Němec za náraz do Nica Rosberga v Malajsii a Fin kvůli výměně převodovky, která musí vydržet 6 závodů po sobě.
"Myslím, že Ferrari bylo posledně extrémně rychlé. V Japonsku odvedli velmi dobrou práci, zřejmě byli rychlejší, než jsme čekali. Ale tak už to chodí: na některých místech, kde jsme to nečekali, jsme byli rychlejší my, ale jinde jako v Japonsku jsme si zase mysleli, že budeme rychlejší než oni, a nebylo tomu tak," komentuje Ricciardo.
"Je to pro všechny stále trochu matoucí vědět, kdo má lepší balík a která trať bude komu vyhovovat. Možná jim ten víkend vyšel a dali všechno dohromady. Seb ale neskončil na pódiu. Neviděl jsem celý závod, ale vypadalo to, že auto na to měl. Myslím, že zřejmě nedosáhli to, na co měli. Nicméně očekávám, že tady budou hodně rychlí," pokračuje jezdec Red Bullu.
Rychlé zatáčky v první sektoru podle něj budou Ferrari vyhovovat: "Myslím, že to bude těsné. Teď jen odhaduji. Rychlé věci v 1. sektoru jsou zřejmě podobné tomu, co jsme měli v 1. sektoru v Suzuce - a oni tam byli hodně silní. Podle mě budeme muset odvést prvotřídní práci, jestli před nimi budeme chtít skončit s oběma vozy - všechno musíme zvládnout na výbornou."
Proč v Suzuce ztrácel na Verstappena - s humorem i vážněPak se s úsměvem vrátil k tomu, proč v Japonsku na svého týmového kolegu Maxe Verstappena tolik ztrácel: "Měl jsem příliš mnoho žeber, trochu moc jsem vzadu vážil a auto pak sedělo moc nízko. Tým řekl: 'Musíte si hledět svou dietu, pane,' a já jsem řekl, že když mám jezdit rychle, tak budu jezdit rychle bez ohledu na to. Nakonec se mi to vrátilo, ale hej, chybami se člověk učí, jak se říká."
"Mám-li být upřímný, tak jsem měl odlišné nastavení - myslím u zadních pružin. Proto jsem musel jezdit s odlišnou světlou výškou, což mělo vliv," vysvětluje už vážněji Ricciardo.
Renault navíc při analýze jeho pohonné jednotky přišel na to, že standardizovaný průtokoměr nebyl přesný. "Na něco jsme pak přišli u průtokoměru. Stále jsou trochu nekonzistentní, jak můžete vidět mezi auty. Někdy je toho v nich více než v jezdcích. Jde o štěstí při výběru," dodává Australan.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.