Romain Grosjean byl minulý rok prvním potvrzeným jezdcem amerického týmu Haas. Letos na půdě Spojených států oslaví již svůj 100. start ve velké ceně. Původně se tak mělo stát v Singaporu, ale Francouz kvůli problémům s autem do závodu vůbec nenastoupil.
Poprvé se Grosjean objevil ve Formuli 1 v roce 2008 v roli testovacího pilota Renaultu. V sezóně 2009 dostal po kontroverzní události zvané Crashgate, kdy Nelson Piquet na žádost týmu úmyslně naboural při Velké ceně Singapuru, aby musel vyjet safety car a získal tím výhodu pro týmového kolegu Alonsa, Grosjean konečně možnost vyzkoušet monopost formule 1 naostro. Stalo se tak při VC Evropy ve španělské Valencii, kdy Romain nahradil právě Piqueta a následně odjezdil zbytek sezóny.
Od roku 2012 byl Grosjean součástí týmu Lotus, kde vydržel celé čtyři sezóny. Pro letošní rok ale vystřídal barvy a s americkým nováčkem série bodoval hned ve třech z prvních čtyřech závodů. Jeho týmový kolega Esteban Gutieréz ale zažívá smolnou sezónu. Letos si totiž připsal již pět jedenáctých míst a je zatím bez bodu.
"Když jsem začínal ve Formuli 1, myslel jsem si, že budu jen závodit a uvidím, jak to půjde. A dneska tu stojím před svou 100. velkou cenou, mám za sebou deset pódiových umístění, pár bodů, spoustu skvělých vzpomínek a pár i těch horších. Dobré je, že vůbec nevím, kdy vlastně skončím. Samozřejmě těch sto velkých cen zabralo už spoustu času, ale pořád před sebou vidím dostatek prostoru pro mé další snažení při boji o vítězství," okomentoval své pocity Grosjean.
Zatím si Grosjean spolupráci s týmem Haas vychvaluje. Není se čemu divit. Přestože tým v současné době zažívá období plné technických potíží a ne zrovna nejlepších výsledků, tak začátek roku zvládl americký nováček na jedničku. Hned ve svém prvním závodě Grosjean urval krásnou šestou příčku v Austrálii. V Bahrajnu ale dokázal svůj předchozí výsledek ještě vylepšit, když skončil pátý.
"Jsem velmi pyšný, že mohu být součástí tohohle týmu. Jsem také pyšný na naše výsledky. Máme auta, s kterými jsme schopni být v Q3 při kvalifikacích a končit na bodech. Pracujeme tvrdě a každý z týmu do toho dává sto procent své energie. Pro nás to opravdu hodně znamená.
Chtěl bych se stát světovým šampiónem, ideálně dvakrát. Je to mým snem od samého začátku. Vždycky jsem chtěl jezdit ve formuli 1, ale ještě více jsem vždy chtěl být mistrem světa. Pro Haas bylo prvním úkolem brát nějaké body a následně skončit v první pětce. Oboje se nám povedlo.
Další cíl je dovést týmu pódiové umístění. To by bylo krásné. Rád bych také týmu přivezl své první vítězství, což by bylo neuvěřitelné. Navíc mít za zády Genea Haase pro mě moc znamená. Samozřejmě si také vážím Gunthera Steinera (šéf týmu) a všech lidí okolo. Chci být jezdcem, kterého si lidé budou spojovat s týmem Haas," zakončil Grosjean.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.