Romain Grosjean byl minulý rok prvním potvrzeným jezdcem amerického týmu Haas. Letos na půdě Spojených států oslaví již svůj 100. start ve velké ceně. Původně se tak mělo stát v Singaporu, ale Francouz kvůli problémům s autem do závodu vůbec nenastoupil.
Poprvé se Grosjean objevil ve Formuli 1 v roce 2008 v roli testovacího pilota Renaultu. V sezóně 2009 dostal po kontroverzní události zvané Crashgate, kdy Nelson Piquet na žádost týmu úmyslně naboural při Velké ceně Singapuru, aby musel vyjet safety car a získal tím výhodu pro týmového kolegu Alonsa, Grosjean konečně možnost vyzkoušet monopost formule 1 naostro. Stalo se tak při VC Evropy ve španělské Valencii, kdy Romain nahradil právě Piqueta a následně odjezdil zbytek sezóny.
Od roku 2012 byl Grosjean součástí týmu Lotus, kde vydržel celé čtyři sezóny. Pro letošní rok ale vystřídal barvy a s americkým nováčkem série bodoval hned ve třech z prvních čtyřech závodů. Jeho týmový kolega Esteban Gutieréz ale zažívá smolnou sezónu. Letos si totiž připsal již pět jedenáctých míst a je zatím bez bodu.
"Když jsem začínal ve Formuli 1, myslel jsem si, že budu jen závodit a uvidím, jak to půjde. A dneska tu stojím před svou 100. velkou cenou, mám za sebou deset pódiových umístění, pár bodů, spoustu skvělých vzpomínek a pár i těch horších. Dobré je, že vůbec nevím, kdy vlastně skončím. Samozřejmě těch sto velkých cen zabralo už spoustu času, ale pořád před sebou vidím dostatek prostoru pro mé další snažení při boji o vítězství," okomentoval své pocity Grosjean.
Zatím si Grosjean spolupráci s týmem Haas vychvaluje. Není se čemu divit. Přestože tým v současné době zažívá období plné technických potíží a ne zrovna nejlepších výsledků, tak začátek roku zvládl americký nováček na jedničku. Hned ve svém prvním závodě Grosjean urval krásnou šestou příčku v Austrálii. V Bahrajnu ale dokázal svůj předchozí výsledek ještě vylepšit, když skončil pátý.
"Jsem velmi pyšný, že mohu být součástí tohohle týmu. Jsem také pyšný na naše výsledky. Máme auta, s kterými jsme schopni být v Q3 při kvalifikacích a končit na bodech. Pracujeme tvrdě a každý z týmu do toho dává sto procent své energie. Pro nás to opravdu hodně znamená.
Chtěl bych se stát světovým šampiónem, ideálně dvakrát. Je to mým snem od samého začátku. Vždycky jsem chtěl jezdit ve formuli 1, ale ještě více jsem vždy chtěl být mistrem světa. Pro Haas bylo prvním úkolem brát nějaké body a následně skončit v první pětce. Oboje se nám povedlo.
Další cíl je dovést týmu pódiové umístění. To by bylo krásné. Rád bych také týmu přivezl své první vítězství, což by bylo neuvěřitelné. Navíc mít za zády Genea Haase pro mě moc znamená. Samozřejmě si také vážím Gunthera Steinera (šéf týmu) a všech lidí okolo. Chci být jezdcem, kterého si lidé budou spojovat s týmem Haas," zakončil Grosjean.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.