Romain Grosjean byl minulý rok prvním potvrzeným jezdcem amerického týmu Haas. Letos na půdě Spojených států oslaví již svůj 100. start ve velké ceně. Původně se tak mělo stát v Singaporu, ale Francouz kvůli problémům s autem do závodu vůbec nenastoupil.
Poprvé se Grosjean objevil ve Formuli 1 v roce 2008 v roli testovacího pilota Renaultu. V sezóně 2009 dostal po kontroverzní události zvané Crashgate, kdy Nelson Piquet na žádost týmu úmyslně naboural při Velké ceně Singapuru, aby musel vyjet safety car a získal tím výhodu pro týmového kolegu Alonsa, Grosjean konečně možnost vyzkoušet monopost formule 1 naostro. Stalo se tak při VC Evropy ve španělské Valencii, kdy Romain nahradil právě Piqueta a následně odjezdil zbytek sezóny.
Od roku 2012 byl Grosjean součástí týmu Lotus, kde vydržel celé čtyři sezóny. Pro letošní rok ale vystřídal barvy a s americkým nováčkem série bodoval hned ve třech z prvních čtyřech závodů. Jeho týmový kolega Esteban Gutieréz ale zažívá smolnou sezónu. Letos si totiž připsal již pět jedenáctých míst a je zatím bez bodu.
"Když jsem začínal ve Formuli 1, myslel jsem si, že budu jen závodit a uvidím, jak to půjde. A dneska tu stojím před svou 100. velkou cenou, mám za sebou deset pódiových umístění, pár bodů, spoustu skvělých vzpomínek a pár i těch horších. Dobré je, že vůbec nevím, kdy vlastně skončím. Samozřejmě těch sto velkých cen zabralo už spoustu času, ale pořád před sebou vidím dostatek prostoru pro mé další snažení při boji o vítězství," okomentoval své pocity Grosjean.
Zatím si Grosjean spolupráci s týmem Haas vychvaluje. Není se čemu divit. Přestože tým v současné době zažívá období plné technických potíží a ne zrovna nejlepších výsledků, tak začátek roku zvládl americký nováček na jedničku. Hned ve svém prvním závodě Grosjean urval krásnou šestou příčku v Austrálii. V Bahrajnu ale dokázal svůj předchozí výsledek ještě vylepšit, když skončil pátý.
"Jsem velmi pyšný, že mohu být součástí tohohle týmu. Jsem také pyšný na naše výsledky. Máme auta, s kterými jsme schopni být v Q3 při kvalifikacích a končit na bodech. Pracujeme tvrdě a každý z týmu do toho dává sto procent své energie. Pro nás to opravdu hodně znamená.
Chtěl bych se stát světovým šampiónem, ideálně dvakrát. Je to mým snem od samého začátku. Vždycky jsem chtěl jezdit ve formuli 1, ale ještě více jsem vždy chtěl být mistrem světa. Pro Haas bylo prvním úkolem brát nějaké body a následně skončit v první pětce. Oboje se nám povedlo.
Další cíl je dovést týmu pódiové umístění. To by bylo krásné. Rád bych také týmu přivezl své první vítězství, což by bylo neuvěřitelné. Navíc mít za zády Genea Haase pro mě moc znamená. Samozřejmě si také vážím Gunthera Steinera (šéf týmu) a všech lidí okolo. Chci být jezdcem, kterého si lidé budou spojovat s týmem Haas," zakončil Grosjean.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.