Po faux pas, kdy Hamilton při tradiční čtvrteční tiskovce v rámci Velké ceny Japonska používal svůj telefon, ho FIA na ni za 14 dnů v Austinu zve znovu.
Jezdci mají omezené možnosti setkání se svými fanoušky během závodního víkendu, a proto jim nemohou poskytnout žádné zákulisní informace. Dlouhodobě proti tomu bojuje britský pilot Lewis Hamilton, který dokonce při poslední čtvrteční tiskovce před Velkou cenou Japonska vytáhl svůj telefon a fotil se s ostatními jezdci, což posléze zveřejňoval na Snapchatu.
To samozřejmě spustilo vlnu kritiky ze strany novinářů, na kterou Hamilton oponoval: "Je to jen zábava, dělám tu nějaké fotky s jezdci, nic víc. Víte, tohle je pořád to samé dokola, snažím se to nějak obměnit."
Na druhý den se na úvod tiskové konference pořádané Mercedesem s přítomnými hned rozloučil. "Nemám v úmyslu se na tyhle tiskovky někdy v budoucnu vracet," uvedl Hamilton těsně před svým odchodem.
Na oficiální tiskovou konferenci pořádanou FIA ale dorazit musí, jinak bude potrestán. Britský pilot tak bude určitě jedním z hlavních aktérů během setkání se zástupci médií, k němuž dojde dnes v 18:00 hod našeho času. Pozváni jsou také Valtteri Bottas (Williams), Romain Grosjean (Haas), Nico Hülkenberg (Force India), Kevin Magnussen (Renault) a Sebastian Vettel (Ferrari).
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.