Toro Rosso odjede zbývající závody sezóny 2016 po jistém váhání s novějším aerodynamickým balíkem poté, co v jeho návrhu nepřišlo na žádnou chybu.
Stáj z Faenzy nasadila vylepšený aerodynamický balík ve Velké ceně Německa před letní přestávkou, jenže její konkurenceschopnost se nezvýšila. Trápila se ale s pochopením toho, proč nefunguje dle představ, a v Singapuru měla na obou vozech pro srovnání staré a nové díly.
Tým se tam rozhodl, že v Japonsku bude pokračovat s novější verzí, protože přeci jen představuje pokrok. Příčinou propadu podle analýzy Toro Rosso nebyla chyba v návrhu vylepšené aerodynamiky, ale pokrok soupeřů, což je mátlo.
"Rozhodli jsme se pokračovat s novější verzí. Neviděli jsme velké rozdíly, šlo o desetinu víc nebo méně. Na tom opravdu nesejde. Žel pro nás nejde o chybu v aerodynamickém balíku. Dělá to, co má dělat, jen ostatní se zlepšili více a my nejsme tam, kde bychom chtěli být. Ostatní dosáhli velkého rozvoje se svými vylepšeními motorů a balíků," konstatuje Carlos Sainz.
Jeho týmu se podařilo od červencové Velké ceny Maďarska v posledních šesti závodech získat jen dva body (v Singapuru zásluhou Daniila Kvjata), proto se propadl za McLaren. Za svůj největší problém považuje rok starou pohonnou jednotku Ferrari, kterou její výrobce letos už vůbec nevyvíjí.
"Nemáme pohonnou jednotku, se kterou bychom mohli naplno využívat nový balík. Když nasadíte na auto více přítlaku, zvýšíte také odpor. Jenže když nemáte výkon, abyste ho kompenzovali, pak ho nemůžete naplno využívat," popisuje Sainz problém, s nímž se ale trápí i McLaren kvůli deficitu Hondy.
"Na počátku sezóny jsme při vyšších rychlostech byli očividně rychlejší než ostatní, ale nyní to stáhli. Víme tedy, že když ubereme kvůli odporu přítlak, tak při vyšších rychlostech už nejsme výjimečně rychlí," vysvětluje španělský jezdec Toro Rosso.
"Všechny ty drobné detaily, o nichž hovoříme, nás učinily zranitelnější vůči týmům jako je Renault, Haas - týmům, o kterých jsme na začátku sezóny ani nepřemýšleli. Moc se toho najít nedá, protože už tak jsme jedním z nejlepších aut, pokud jde o přítlak a efektivitu.
Je to těžké nalézt v našem balíku jednu nebo dvě desetiny. Pokud tedy ostatní přijdou díky motoru na čtyři desetiny, pak na tom opravdu nezáleží," dodává Sainz.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.