Toro Rosso: Nový aerodynamický balík nemá chybu. Co stojí za poklesem jeho formy?

Carlos Sainz při pátečním tréninku v Japonsku
Carlos Sainz při pátečním tréninku v Japonsku, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 20. října 2016 6:20
Sdílej:

Toro Rosso odjede zbývající závody sezóny 2016 po jistém váhání s novějším aerodynamickým balíkem poté, co v jeho návrhu nepřišlo na žádnou chybu.

Stáj z Faenzy nasadila vylepšený aerodynamický balík ve Velké ceně Německa před letní přestávkou, jenže její konkurenceschopnost se nezvýšila. Trápila se ale s pochopením toho, proč nefunguje dle představ, a v Singapuru měla na obou vozech pro srovnání staré a nové díly.

Tým se tam rozhodl, že v Japonsku bude pokračovat s novější verzí, protože přeci jen představuje pokrok. Příčinou propadu podle analýzy Toro Rosso nebyla chyba v návrhu vylepšené aerodynamiky, ale pokrok soupeřů, což je mátlo.

"Rozhodli jsme se pokračovat s novější verzí. Neviděli jsme velké rozdíly, šlo o desetinu víc nebo méně. Na tom opravdu nesejde. Žel pro nás nejde o chybu v aerodynamickém balíku. Dělá to, co má dělat, jen ostatní se zlepšili více a my nejsme tam, kde bychom chtěli být. Ostatní dosáhli velkého rozvoje se svými vylepšeními motorů a balíků," konstatuje Carlos Sainz.

Jeho týmu se podařilo od červencové Velké ceny Maďarska v posledních šesti závodech získat jen dva body (v Singapuru zásluhou Daniila Kvjata), proto se propadl za McLaren. Za svůj největší problém považuje rok starou pohonnou jednotku Ferrari, kterou její výrobce letos už vůbec nevyvíjí.

"Nemáme pohonnou jednotku, se kterou bychom mohli naplno využívat nový balík. Když nasadíte na auto více přítlaku, zvýšíte také odpor. Jenže když nemáte výkon, abyste ho kompenzovali, pak ho nemůžete naplno využívat," popisuje Sainz problém, s nímž se ale trápí i McLaren kvůli deficitu Hondy.

"Na počátku sezóny jsme při vyšších rychlostech byli očividně rychlejší než ostatní, ale nyní to stáhli. Víme tedy, že když ubereme kvůli odporu přítlak, tak při vyšších rychlostech už nejsme výjimečně rychlí," vysvětluje španělský jezdec Toro Rosso.

"Všechny ty drobné detaily, o nichž hovoříme, nás učinily zranitelnější vůči týmům jako je Renault, Haas - týmům, o kterých jsme na začátku sezóny ani nepřemýšleli. Moc se toho najít nedá, protože už tak jsme jedním z nejlepších aut, pokud jde o přítlak a efektivitu.

Je to těžké nalézt v našem balíku jednu nebo dvě desetiny. Pokud tedy ostatní přijdou díky motoru na čtyři desetiny, pak na tom opravdu nezáleží," dodává Sainz.

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.