Toro Rosso odjede zbývající závody sezóny 2016 po jistém váhání s novějším aerodynamickým balíkem poté, co v jeho návrhu nepřišlo na žádnou chybu.
Stáj z Faenzy nasadila vylepšený aerodynamický balík ve Velké ceně Německa před letní přestávkou, jenže její konkurenceschopnost se nezvýšila. Trápila se ale s pochopením toho, proč nefunguje dle představ, a v Singapuru měla na obou vozech pro srovnání staré a nové díly.
Tým se tam rozhodl, že v Japonsku bude pokračovat s novější verzí, protože přeci jen představuje pokrok. Příčinou propadu podle analýzy Toro Rosso nebyla chyba v návrhu vylepšené aerodynamiky, ale pokrok soupeřů, což je mátlo.
"Rozhodli jsme se pokračovat s novější verzí. Neviděli jsme velké rozdíly, šlo o desetinu víc nebo méně. Na tom opravdu nesejde. Žel pro nás nejde o chybu v aerodynamickém balíku. Dělá to, co má dělat, jen ostatní se zlepšili více a my nejsme tam, kde bychom chtěli být. Ostatní dosáhli velkého rozvoje se svými vylepšeními motorů a balíků," konstatuje Carlos Sainz.
Jeho týmu se podařilo od červencové Velké ceny Maďarska v posledních šesti závodech získat jen dva body (v Singapuru zásluhou Daniila Kvjata), proto se propadl za McLaren. Za svůj největší problém považuje rok starou pohonnou jednotku Ferrari, kterou její výrobce letos už vůbec nevyvíjí.
"Nemáme pohonnou jednotku, se kterou bychom mohli naplno využívat nový balík. Když nasadíte na auto více přítlaku, zvýšíte také odpor. Jenže když nemáte výkon, abyste ho kompenzovali, pak ho nemůžete naplno využívat," popisuje Sainz problém, s nímž se ale trápí i McLaren kvůli deficitu Hondy.
"Na počátku sezóny jsme při vyšších rychlostech byli očividně rychlejší než ostatní, ale nyní to stáhli. Víme tedy, že když ubereme kvůli odporu přítlak, tak při vyšších rychlostech už nejsme výjimečně rychlí," vysvětluje španělský jezdec Toro Rosso.
"Všechny ty drobné detaily, o nichž hovoříme, nás učinily zranitelnější vůči týmům jako je Renault, Haas - týmům, o kterých jsme na začátku sezóny ani nepřemýšleli. Moc se toho najít nedá, protože už tak jsme jedním z nejlepších aut, pokud jde o přítlak a efektivitu.
Je to těžké nalézt v našem balíku jednu nebo dvě desetiny. Pokud tedy ostatní přijdou díky motoru na čtyři desetiny, pak na tom opravdu nezáleží," dodává Sainz.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.