Mercedes má dobojováno. V Japonsku tým mohl oslavit třetí titul v řadě a nyní už je to jen bitva mezi Rosbergem a Hamiltonem.
Po prvním a třetím místě ve Velké ceně Japonska si Mercedes zajistil třetí titul v pohárů konstruktérů v řadě. Nyní tedy odpadl největší tlak a je tu již pouze souboj o titul mistra světa mezi oběma týmovými kolegy. Nico Rosberg se před Velkou cenou USA těší náskoku třiatřiceti bodů nad Hamiltonem.
"Naší prioritou pro následující týdny je poskytnout oběma jezdcům co možná nejlepší šanci na vítězství ve zbylých čtyřech závodech. Bitva o titul je čistě mezi nimi, což je pro tým skvělá zpráva, protože můžeme být spokojení bez ohledu na konečný výsledek," okomentoval situaci Toto Wolff.
V současné době se tým hlavně musí soustředit, aby se neopakoval incident z Malajsie, kdy byl vedoucí Hamilton nucen odstoupit kvůli problémům s pohonnou jednotkou.
"I tak je tu ale stále nějaký tlak, jelikož musíme zajistit, aby došlo k pořádné bitvě "kolo na kolo", "muž proti muži". Titul jsme již oslavili, ale pořád máme zodpovědnost vůči samotným jezdcům, a tak nechceme dovolit, aby je něco rozptylovalo při práci," dodal šéf Mercedesu.
Krom příprav na poslední čtyři závody letoška se Mercedes již začíná soustředit i na další sezónu. "Je před námi velká výzva v podobě přípravy na rok 2017. Přestože si teď vychutnáváme tyhle skvělé momenty, tak víme, že je před námi pořádný kus práce. Čeká nás dlouhá a náročná zima, ale krom dřiny je to také velká radost," zakončil Wolff.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.