Ron Dennis má podle zákulisních informací brzy skončit v roli předsedy a výkonného ředitele Technologické skupiny McLaren (McLaren Technology Group).
Devětašedesátiletému Britovi vyprší kontrakt na konci letošního roku a podle Autosportu mu již nebude prodloužen. Svým odchodem z vrcholového vedení by zakončil významnou éru, která se táhne až do 80. let, kdy začal pracovat u závodního týmu.
Do Technologické skupiny McLaren kromě stáje Formule 1 patří také společnosti McLaren Marketing a McLaren Applied Technologies. Automobilka McLaren Automotive je nezávislou divizí, na kterou změna vedení Technologické skupiny McLaren nebude mít dopad.
Dennis se již dva roky trápí na pozadí ve vedení McLarenu, kam se vrátil zpět jako výkonný ředitel v lednu 2014. Tehdy jako držitel čtvrtinového podílu plánoval získat nad skupinou plnou kontrolu tím, že odkoupí 50 % od bahrajnského fondu Mumtalakat a 25 % od svého dlouholetého obchodního partnera Mansoura Ojjeha. Do stanoveného termínu se však Dennisovi nepodařilo získat potřebný kapitál.
Mluvčí McLarenu k této kauze uvádí: "Ron Dennis kategoricky popírá, že by odstupoval. Navíc zůstává pod smlouvou jako předseda a výkonný ředitel Technologické skupiny McLaren, v níž drží 25 % - úplně stejně, jako Mansour Ojjeh.
Po mnoho let, ve skutečnosti po mnoho desetiletí, akcionáři McLarenu často hovořili o potenciálních změnách podílů. Ron a Mansour vždy byli uprostřed těchto diskusí. To stále platí. Jejich poslední rozhovory proto mohou spadat do kategorie 'toho pořád stejného.' Nebylo by však vhodné odhalovat další detaily těchto rozhovorů, které jsou přirozeně soukromé a důvěrné."
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.