Ron Dennis má podle zákulisních informací brzy skončit v roli předsedy a výkonného ředitele Technologické skupiny McLaren (McLaren Technology Group).
Devětašedesátiletému Britovi vyprší kontrakt na konci letošního roku a podle Autosportu mu již nebude prodloužen. Svým odchodem z vrcholového vedení by zakončil významnou éru, která se táhne až do 80. let, kdy začal pracovat u závodního týmu.
Do Technologické skupiny McLaren kromě stáje Formule 1 patří také společnosti McLaren Marketing a McLaren Applied Technologies. Automobilka McLaren Automotive je nezávislou divizí, na kterou změna vedení Technologické skupiny McLaren nebude mít dopad.
Dennis se již dva roky trápí na pozadí ve vedení McLarenu, kam se vrátil zpět jako výkonný ředitel v lednu 2014. Tehdy jako držitel čtvrtinového podílu plánoval získat nad skupinou plnou kontrolu tím, že odkoupí 50 % od bahrajnského fondu Mumtalakat a 25 % od svého dlouholetého obchodního partnera Mansoura Ojjeha. Do stanoveného termínu se však Dennisovi nepodařilo získat potřebný kapitál.
Mluvčí McLarenu k této kauze uvádí: "Ron Dennis kategoricky popírá, že by odstupoval. Navíc zůstává pod smlouvou jako předseda a výkonný ředitel Technologické skupiny McLaren, v níž drží 25 % - úplně stejně, jako Mansour Ojjeh.
Po mnoho let, ve skutečnosti po mnoho desetiletí, akcionáři McLarenu často hovořili o potenciálních změnách podílů. Ron a Mansour vždy byli uprostřed těchto diskusí. To stále platí. Jejich poslední rozhovory proto mohou spadat do kategorie 'toho pořád stejného.' Nebylo by však vhodné odhalovat další detaily těchto rozhovorů, které jsou přirozeně soukromé a důvěrné."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.