Ron Dennis má podle zákulisních informací brzy skončit v roli předsedy a výkonného ředitele Technologické skupiny McLaren (McLaren Technology Group).
Devětašedesátiletému Britovi vyprší kontrakt na konci letošního roku a podle Autosportu mu již nebude prodloužen. Svým odchodem z vrcholového vedení by zakončil významnou éru, která se táhne až do 80. let, kdy začal pracovat u závodního týmu.
Do Technologické skupiny McLaren kromě stáje Formule 1 patří také společnosti McLaren Marketing a McLaren Applied Technologies. Automobilka McLaren Automotive je nezávislou divizí, na kterou změna vedení Technologické skupiny McLaren nebude mít dopad.
Dennis se již dva roky trápí na pozadí ve vedení McLarenu, kam se vrátil zpět jako výkonný ředitel v lednu 2014. Tehdy jako držitel čtvrtinového podílu plánoval získat nad skupinou plnou kontrolu tím, že odkoupí 50 % od bahrajnského fondu Mumtalakat a 25 % od svého dlouholetého obchodního partnera Mansoura Ojjeha. Do stanoveného termínu se však Dennisovi nepodařilo získat potřebný kapitál.
Mluvčí McLarenu k této kauze uvádí: "Ron Dennis kategoricky popírá, že by odstupoval. Navíc zůstává pod smlouvou jako předseda a výkonný ředitel Technologické skupiny McLaren, v níž drží 25 % - úplně stejně, jako Mansour Ojjeh.
Po mnoho let, ve skutečnosti po mnoho desetiletí, akcionáři McLarenu často hovořili o potenciálních změnách podílů. Ron a Mansour vždy byli uprostřed těchto diskusí. To stále platí. Jejich poslední rozhovory proto mohou spadat do kategorie 'toho pořád stejného.' Nebylo by však vhodné odhalovat další detaily těchto rozhovorů, které jsou přirozeně soukromé a důvěrné."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.