Ron Dennis má podle zákulisních informací brzy skončit v roli předsedy a výkonného ředitele Technologické skupiny McLaren (McLaren Technology Group).
Devětašedesátiletému Britovi vyprší kontrakt na konci letošního roku a podle Autosportu mu již nebude prodloužen. Svým odchodem z vrcholového vedení by zakončil významnou éru, která se táhne až do 80. let, kdy začal pracovat u závodního týmu.
Do Technologické skupiny McLaren kromě stáje Formule 1 patří také společnosti McLaren Marketing a McLaren Applied Technologies. Automobilka McLaren Automotive je nezávislou divizí, na kterou změna vedení Technologické skupiny McLaren nebude mít dopad.
Dennis se již dva roky trápí na pozadí ve vedení McLarenu, kam se vrátil zpět jako výkonný ředitel v lednu 2014. Tehdy jako držitel čtvrtinového podílu plánoval získat nad skupinou plnou kontrolu tím, že odkoupí 50 % od bahrajnského fondu Mumtalakat a 25 % od svého dlouholetého obchodního partnera Mansoura Ojjeha. Do stanoveného termínu se však Dennisovi nepodařilo získat potřebný kapitál.
Mluvčí McLarenu k této kauze uvádí: "Ron Dennis kategoricky popírá, že by odstupoval. Navíc zůstává pod smlouvou jako předseda a výkonný ředitel Technologické skupiny McLaren, v níž drží 25 % - úplně stejně, jako Mansour Ojjeh.
Po mnoho let, ve skutečnosti po mnoho desetiletí, akcionáři McLarenu často hovořili o potenciálních změnách podílů. Ron a Mansour vždy byli uprostřed těchto diskusí. To stále platí. Jejich poslední rozhovory proto mohou spadat do kategorie 'toho pořád stejného.' Nebylo by však vhodné odhalovat další detaily těchto rozhovorů, které jsou přirozeně soukromé a důvěrné."
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.