Zástupce šéfa týmu Force India, Bob Fernley, přiznává, že odchod Hülkenberga před sezónou 2017 nečekali. Německý pilot oznámil přestup k Renaultu.
Stáj byla s jeho službami spokojena a chystala se s ním pokračovat i příští rok, kdy do hry vstoupí rozsáhlé technické změny. Fernley na otázku Autosportu, jestli je Hülkenbergův odchod překvapil, odpovídá: "Ano, bez debat."
"Tohle jsme nečekali, proto na to musel reagovat Vijay. Vyrovnali jsme se s tím velmi profesionálním a rychlým způsobem, protože minulý víkend na stole nic nebylo. Nyní se musíme otřepat, protože Renault oslovil Nica přinejmenším trochu nečekaně," přiznává zástupce šéfa Force Indie.
Odcházejícího jezdce chválí jako "loajálního a konzistentního podporovatele Force Indie," cítí ale, že by nebylo správné "držet u vás někoho, kdo s vámi být nechce. Bylo to mnohem lepší vyřešit to nestranně a řádně, což Force India a Vijay také učinili."
Koho nyní vezmou na jeho místo? Podle Fernleyho s tím indická stáj teď spěchat nebude. Ve hře jsou piloti Renaultu Kevin Magnussen a Jolyon Palmer, dvojice Manoru Esteban Ocon a Pascal Wehrlein, ale také Esteban Gutiérrez z Haasu či Felipe Nasr ze Sauberu.
"Nadchází pár velmi důležitých týdnů před Velkou cenou Mexika, kde chceme předvést velké nasazení - nejen kvůli našim obchodním partnerům, ale také kvůli Checa [Péreze]. Mě v příštích několika týdnech nic nerozptýlí. Až skončíme v Mexiku a vrátíme se do Velké Británie, pak si můžeme s Vijayem sednout a začit to řešit.
Nemusíme to teď narychlo řešit, ani nebudeme. Nakonec jde o rozhodnutí Vijaye, proces proto zahájíme, až se vrátíme z Mexika. Řešení otázky druhého místa může počkat. Udělali jsme to, co bylo zapotřebí - věci jsme uklidnili, uzavřeli jsme příběhy do historických knih, chcete-li, a nyní se můžeme soustředit na to, co potřebujeme před Austinem a Mexikem," dodává Fernley.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.