Španělský jezdec se pro Antenu 3 vyjádřil o svých dojmech z nadcházející Velké ceny Spojených států amerických.
Již tento týden se seriál závodů Formule 1 přesouvá z Asie do Ameriky, kde se uskuteční následující tři závody. Prvním je již tradičně Velká cena USA v texaském Austinu.
"Je skvělé vrátit se zpět do Spojených států. Austin je senzační místo a jsem hrozně rád, že závod nakonec zůstal v kalendáři. Je to dlouhá trať, na které člověk nikdy neví, co se stane. Loni tahle trať patřila k mým nejoblíbenějším, jeli jsme zde velmi dobře. I přes menší incident v druhém kole jsme se byli schopni postupně dostat výše a za volantem jsem se cítil prostě skvěle," prozradil španělské televizi Alonso.
Dle Španěla velkou roli bude hrát i teplota, která v průběhu let na okruhu v Austinu dost kolísala a díky různorodosti trati není vůbec lehké se přizpůsobit.
"Hned v prvním sektoru je důležité mít dostatečný přítlak, jelikož je to celé stoupání až k první zatáčce, do které pilot vjíždí "naslepo". Výškový profil trati vytváří spoustu tlaku vůči autu a je potřeba mít dostatečnou trakci na výjezdu z každé zatáčky. Je to prostě zábavná trať, ale je třeba dávat si pozor na brzdy po celou dobu závodu, jelikož rytmus se často mění díky častému převýšení," dodal rodák z Ovieda.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.