Španělský jezdec se pro Antenu 3 vyjádřil o svých dojmech z nadcházející Velké ceny Spojených států amerických.
Již tento týden se seriál závodů Formule 1 přesouvá z Asie do Ameriky, kde se uskuteční následující tři závody. Prvním je již tradičně Velká cena USA v texaském Austinu.
"Je skvělé vrátit se zpět do Spojených států. Austin je senzační místo a jsem hrozně rád, že závod nakonec zůstal v kalendáři. Je to dlouhá trať, na které člověk nikdy neví, co se stane. Loni tahle trať patřila k mým nejoblíbenějším, jeli jsme zde velmi dobře. I přes menší incident v druhém kole jsme se byli schopni postupně dostat výše a za volantem jsem se cítil prostě skvěle," prozradil španělské televizi Alonso.
Dle Španěla velkou roli bude hrát i teplota, která v průběhu let na okruhu v Austinu dost kolísala a díky různorodosti trati není vůbec lehké se přizpůsobit.
"Hned v prvním sektoru je důležité mít dostatečný přítlak, jelikož je to celé stoupání až k první zatáčce, do které pilot vjíždí "naslepo". Výškový profil trati vytváří spoustu tlaku vůči autu a je potřeba mít dostatečnou trakci na výjezdu z každé zatáčky. Je to prostě zábavná trať, ale je třeba dávat si pozor na brzdy po celou dobu závodu, jelikož rytmus se často mění díky častému převýšení," dodal rodák z Ovieda.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.