Španělský jezdec se pro Antenu 3 vyjádřil o svých dojmech z nadcházející Velké ceny Spojených států amerických.
Již tento týden se seriál závodů Formule 1 přesouvá z Asie do Ameriky, kde se uskuteční následující tři závody. Prvním je již tradičně Velká cena USA v texaském Austinu.
"Je skvělé vrátit se zpět do Spojených států. Austin je senzační místo a jsem hrozně rád, že závod nakonec zůstal v kalendáři. Je to dlouhá trať, na které člověk nikdy neví, co se stane. Loni tahle trať patřila k mým nejoblíbenějším, jeli jsme zde velmi dobře. I přes menší incident v druhém kole jsme se byli schopni postupně dostat výše a za volantem jsem se cítil prostě skvěle," prozradil španělské televizi Alonso.
Dle Španěla velkou roli bude hrát i teplota, která v průběhu let na okruhu v Austinu dost kolísala a díky různorodosti trati není vůbec lehké se přizpůsobit.
"Hned v prvním sektoru je důležité mít dostatečný přítlak, jelikož je to celé stoupání až k první zatáčce, do které pilot vjíždí "naslepo". Výškový profil trati vytváří spoustu tlaku vůči autu a je potřeba mít dostatečnou trakci na výjezdu z každé zatáčky. Je to prostě zábavná trať, ale je třeba dávat si pozor na brzdy po celou dobu závodu, jelikož rytmus se často mění díky častému převýšení," dodal rodák z Ovieda.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.