Podle Fernanda Alonsa piloti testující širší pneumatiky pro příští rok získávají nefér výhodu proti ostatním. Doufá, že Pirelli díky rozsáhlejšímu programu v sezóně 2017 přijde s "fantastickými" pneumatikami.
Pirelli se na testech nových pneumatik dohodlo s Ferrari, Mercedesem a Red Bullem. Pro tyto týmy i jejich jezdce má jít o "slepý" test, kdy neví, jaké směsi pneumatik zrovna na vozech mají.
Podle Alonsa však stejně získávají výhodu: "Myslím, že to je vždy příjemné, pokud jde o vaši přípravu, co od pneumatik příští rok očekávat tím, že je otestujete."
Poté vzpomíná na dobu, kdy přestoupil z Renaultu jezdícího na Michelinech k McLarenu, jenž využíval pneumatiky Bridgestone: "V roce 2007 šlo z roka na rok víceméně o neznámé pneumatiky. V éře Pirelli v roce 2011 jsme měli ale také stejné podmínky, když jsme na ně přecházeli z Bridgestone."
"V té době to bylo pro všechny stejné, ale tentokrát má jen několik jezdců a několik týmů možnost testování. To je letos věc, která se zdá být trochu nefér," hodnotí Alonso, jenž často kritizoval rychle odcházející pneumatiky, které Pirelli dle požadavku vedení F1 dodává.
Příští rok ale mají být trvanlivější, Španěl si na jejich hodnocení chce ale počkat: "Myslím si, že jsme ve velmi rané fázi testování pneumatik, proto si počkejme na konečné výsledky. Žel my pneumatiky testovat nemůžeme, pouze několik jezdců. Bylo by to hezké, kdyby všichni měli třeba po posledním závodě stejnou možnost. Vím ale, že to má určité dopady na konstrukci současných vozů i pneumatik."
Nové pneumatiky zatím ze závodních jezdců testovali jen Esteban Gutiérrez, Nico Rosberg, Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel a Pascal Wehrlein, kromě nich tuto možnost měli také Sébastien Buemi a Pierre Gasly. Lewis Hamilton kvůli poraněné noze svou příležitost v Barceloně minulý týden nevyužil, na poslední chvíli za něj zaskočil Wehrlein.
"Doufejme, že půjde o dobré pneumatiky. Vím, že je testují více než v předchozím roce. Dříve proto kvalita pneumatik nemohla by tak dobrá, protože scházelo testování. Teď ale vím, že mají testovací program, proto příští rok očekávám fantastické pneumatiky," dodává Alonso.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.