Piloti testující nové pneumatiky získávají nefér výhodu, myslí si Alonso

Nico Rosberg minulý týden v Barceloně při testu širších pneumatik pro rok 2017
Nico Rosberg minulý týden v Barceloně při testu širších pneumatik pro rok 2017, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 17. října 2016 06:30
Sdílej:

Podle Fernanda Alonsa piloti testující širší pneumatiky pro příští rok získávají nefér výhodu proti ostatním. Doufá, že Pirelli díky rozsáhlejšímu programu v sezóně 2017 přijde s "fantastickými" pneumatikami.

Pirelli se na testech nových pneumatik dohodlo s Ferrari, Mercedesem a Red Bullem. Pro tyto týmy i jejich jezdce má jít o "slepý" test, kdy neví, jaké směsi pneumatik zrovna na vozech mají.

Podle Alonsa však stejně získávají výhodu: "Myslím, že to je vždy příjemné, pokud jde o vaši přípravu, co od pneumatik příští rok očekávat tím, že je otestujete."

Poté vzpomíná na dobu, kdy přestoupil z Renaultu jezdícího na Michelinech k McLarenu, jenž využíval pneumatiky Bridgestone: "V roce 2007 šlo z roka na rok víceméně o neznámé pneumatiky. V éře Pirelli v roce 2011 jsme měli ale také stejné podmínky, když jsme na ně přecházeli z Bridgestone."

"V té době to bylo pro všechny stejné, ale tentokrát má jen několik jezdců a několik týmů možnost testování. To je letos věc, která se zdá být trochu nefér," hodnotí Alonso, jenž často kritizoval rychle odcházející pneumatiky, které Pirelli dle požadavku vedení F1 dodává.

Příští rok ale mají být trvanlivější, Španěl si na jejich hodnocení chce ale počkat: "Myslím si, že jsme ve velmi rané fázi testování pneumatik, proto si počkejme na konečné výsledky. Žel my pneumatiky testovat nemůžeme, pouze několik jezdců. Bylo by to hezké, kdyby všichni měli třeba po posledním závodě stejnou možnost. Vím ale, že to má určité dopady na konstrukci současných vozů i pneumatik."

Nové pneumatiky zatím ze závodních jezdců testovali jen Esteban Gutiérrez, Nico Rosberg, Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel a Pascal Wehrlein, kromě nich tuto možnost měli také Sébastien Buemi a Pierre Gasly. Lewis Hamilton kvůli poraněné noze svou příležitost v Barceloně minulý týden nevyužil, na poslední chvíli za něj zaskočil Wehrlein.

"Doufejme, že půjde o dobré pneumatiky. Vím, že je testují více než v předchozím roce. Dříve proto kvalita pneumatik nemohla by tak dobrá, protože scházelo testování. Teď ale vím, že mají testovací program, proto příští rok očekávám fantastické pneumatiky," dodává Alonso.

Stalo se
Novinky
Max Verstappen v Kanadě

Max Verstappen přiznává obavy z víkendu v Kanadě: I třetí místo bude úspěch

Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.

Novinky
Isack Hadjar v Kanadě

Isack Hadjar otevřeně o své budoucnosti: „Na Red Bull se ještě necítím“

Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.

Novinky
Fernando Alonso

Fernando Alonso o formě Aston Martinu: Problémy vozu zůstanou až do konce sezóny

Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.

Novinky
George Russell v Kanadě

George Russell: Závodní zákaz pro Verstappena by byl spravedlivý

George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.