Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff měl možnost se podívat na první data nového "hypervozu," který bude využívat pohonnou jednotku z Formule 1. Přiznal, že z nich má husí kůži.
Mercedes AMG na nedávném autosalónu v Paříži potvrdil zahájení prací na novém projektu, který staví na jejich 1,6litrové hybridní přeplňované V6 pohonné jednotce z Formule 1. Auto má mít poháněna všechna čtyři kola a jeho výkon má po úpravě motoru přesahovat 1000 koní.
Podle Wolffa v případě motoru nepůjde jen o zkopírování některých technologií či stylu z F1, ale o skutečné využití motoru, který pohání jejich monoposty v F1: "Je to skvělé, že jsme konečně nasadili F1 motor, skutečný motor F1, do silničního vozu. Nejde jen o využití nějaké technologie z F1," potvrzuje Wolff.
"Skutečná technologie F1 v silničním voze je docela náročným technickým cvičením, pokud si představíte veškeré to chlazení, jež je zapotřebí. Ale z dat, která jsem viděl, mám husí kůži. Je to fakt dobré," pochvaluje si Wolff nový projekt Mercedesu.
Auto má být odhaleno příští rok, kdy značka AMG, která se zabývá sportovními a závodními úpravami vozů Mercedes, slaví již 50. výročí od svého vzniku.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.