Renault má nemalé ambice pro následujících pět let. Titul je ale dle technického šéfa Boba Bella realistický cíl.
Po akvizici Lotusu se letos v královně motorsportu opět objevil tovární tým Renaultu. Ambice si tým od začátku kladl nemalé a padaly i výroky, že titul je otázkou několika málo let. Letošní sezóna mu ale zatím úplně nevychází a deváté místo v poháru konstruktérů musí být pro celý tým hořkou pilulkou.
Naděje prý ale stále přežívá. Technický ředitel Bob Bell zatím vidí vizi prezidenta skupiny Renault Carlose Ghosna, který by chtěl získat světový titul do roku 2021, jako realistický cíl.
“Pan Ghosn má jasnou vizi, co se týče cílů našeho týmu. Není tady, aby si něco cucal z prstu. Je tady, aby viděl jeho tým uspět. Samozřejmě v podobné situaci již byl a ví, jak dlouho trvá, než dosáhnete na vrchol. Na základě toho pak vytyčuje cíle.
Příští rok je pro nás jasným cílem dostat se do středu pole a tam bojovat. V roce 2018 se budeme snažit o pódiová umístění a tak dále. Poté, ode dneška za pět let, už to bude cesta pro titul. Není v tom žádná velká věda.
Když se podíváte, kolik času zabralo Red Bullu, když koupil Jaguar, nebo když předtím Renault koupil Benetton či Mercedes koupil Brawn. Každému týmu pak trvalo pět let, než dosáhl na titul. Podobný časový plán jsme si vytyčili i my. Myslím si, že je to realistické a v souladu s očekáváními společnosti (Renault),” oznámil Bell.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.