Renault má nemalé ambice pro následujících pět let. Titul je ale dle technického šéfa Boba Bella realistický cíl.
Po akvizici Lotusu se letos v královně motorsportu opět objevil tovární tým Renaultu. Ambice si tým od začátku kladl nemalé a padaly i výroky, že titul je otázkou několika málo let. Letošní sezóna mu ale zatím úplně nevychází a deváté místo v poháru konstruktérů musí být pro celý tým hořkou pilulkou.
Naděje prý ale stále přežívá. Technický ředitel Bob Bell zatím vidí vizi prezidenta skupiny Renault Carlose Ghosna, který by chtěl získat světový titul do roku 2021, jako realistický cíl.
“Pan Ghosn má jasnou vizi, co se týče cílů našeho týmu. Není tady, aby si něco cucal z prstu. Je tady, aby viděl jeho tým uspět. Samozřejmě v podobné situaci již byl a ví, jak dlouho trvá, než dosáhnete na vrchol. Na základě toho pak vytyčuje cíle.
Příští rok je pro nás jasným cílem dostat se do středu pole a tam bojovat. V roce 2018 se budeme snažit o pódiová umístění a tak dále. Poté, ode dneška za pět let, už to bude cesta pro titul. Není v tom žádná velká věda.
Když se podíváte, kolik času zabralo Red Bullu, když koupil Jaguar, nebo když předtím Renault koupil Benetton či Mercedes koupil Brawn. Každému týmu pak trvalo pět let, než dosáhl na titul. Podobný časový plán jsme si vytyčili i my. Myslím si, že je to realistické a v souladu s očekáváními společnosti (Renault),” oznámil Bell.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.