Renault má nemalé ambice pro následujících pět let. Titul je ale dle technického šéfa Boba Bella realistický cíl.
Po akvizici Lotusu se letos v královně motorsportu opět objevil tovární tým Renaultu. Ambice si tým od začátku kladl nemalé a padaly i výroky, že titul je otázkou několika málo let. Letošní sezóna mu ale zatím úplně nevychází a deváté místo v poháru konstruktérů musí být pro celý tým hořkou pilulkou.
Naděje prý ale stále přežívá. Technický ředitel Bob Bell zatím vidí vizi prezidenta skupiny Renault Carlose Ghosna, který by chtěl získat světový titul do roku 2021, jako realistický cíl.
“Pan Ghosn má jasnou vizi, co se týče cílů našeho týmu. Není tady, aby si něco cucal z prstu. Je tady, aby viděl jeho tým uspět. Samozřejmě v podobné situaci již byl a ví, jak dlouho trvá, než dosáhnete na vrchol. Na základě toho pak vytyčuje cíle.
Příští rok je pro nás jasným cílem dostat se do středu pole a tam bojovat. V roce 2018 se budeme snažit o pódiová umístění a tak dále. Poté, ode dneška za pět let, už to bude cesta pro titul. Není v tom žádná velká věda.
Když se podíváte, kolik času zabralo Red Bullu, když koupil Jaguar, nebo když předtím Renault koupil Benetton či Mercedes koupil Brawn. Každému týmu pak trvalo pět let, než dosáhl na titul. Podobný časový plán jsme si vytyčili i my. Myslím si, že je to realistické a v souladu s očekáváními společnosti (Renault),” oznámil Bell.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.