Renault má nemalé ambice pro následujících pět let. Titul je ale dle technického šéfa Boba Bella realistický cíl.
Po akvizici Lotusu se letos v královně motorsportu opět objevil tovární tým Renaultu. Ambice si tým od začátku kladl nemalé a padaly i výroky, že titul je otázkou několika málo let. Letošní sezóna mu ale zatím úplně nevychází a deváté místo v poháru konstruktérů musí být pro celý tým hořkou pilulkou.
Naděje prý ale stále přežívá. Technický ředitel Bob Bell zatím vidí vizi prezidenta skupiny Renault Carlose Ghosna, který by chtěl získat světový titul do roku 2021, jako realistický cíl.
“Pan Ghosn má jasnou vizi, co se týče cílů našeho týmu. Není tady, aby si něco cucal z prstu. Je tady, aby viděl jeho tým uspět. Samozřejmě v podobné situaci již byl a ví, jak dlouho trvá, než dosáhnete na vrchol. Na základě toho pak vytyčuje cíle.
Příští rok je pro nás jasným cílem dostat se do středu pole a tam bojovat. V roce 2018 se budeme snažit o pódiová umístění a tak dále. Poté, ode dneška za pět let, už to bude cesta pro titul. Není v tom žádná velká věda.
Když se podíváte, kolik času zabralo Red Bullu, když koupil Jaguar, nebo když předtím Renault koupil Benetton či Mercedes koupil Brawn. Každému týmu pak trvalo pět let, než dosáhl na titul. Podobný časový plán jsme si vytyčili i my. Myslím si, že je to realistické a v souladu s očekáváními společnosti (Renault),” oznámil Bell.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.