Fernando Alonso chtěl Marka Webbera v roce 2013 dostat do Ferrari. Webber chtěl na oplátku v roce 2015 s Alonsem a Neweym vytvořit "Dream Team" Porsche pro Le Mans.
Mark Webber, který v roce 2010 málem vyhrál titul mistra světa v F1 a s Red Bullem vyhrál 9 závodů, oznámil tento týden konec své závodní kariéry. Z F1 se sice stáhl po sezoně 2013, avšak jen málokdo ví, že jednal pro tento ročník s Ferrari.
Poté, co v roce 2010 prohrál boj o titul se svým týmovým kolegou a také se nepohodl s Helmutem Markem, poradcem Red Bullu pro motorsport, začal Mark Webber v roce 2011 přemýšlet nad změnou prostředí. Tehdy měl dvě možnosti - na Red Bull Ringu se poprvé potkal s členem představenstva Porsche, Wolfgangem Hatzem, a domluvili si další meeting ve Stuttgartu v listopadu roku 2012. Tam byl ujednán tříletý kontrakt s Porsche pro WEC a Le Mans.
A ta druhá možnost byla následující: "zhruba ve stejnou dobu v roce 2011 začalo kolem mé osoby poletovat Ferrari," popisuje Webber ve své biografii "Aussie Grit: My Formula One Journey". Scuderia jej tehdy pozvala na závod Moto GP do Mugella.
Délka smlouvyMark i přes narůstající frustraci znovu podepsal s Red Bullem, ale pak opět přišla řada na Ferrari: "V rámci Grand Prix v Monaku jsem se v roce 2012 potkal na lodi Flavia Briatoreho se Stefanem Domenicallim, tehdejším šéfem Ferrari. Šance na můj přestup do týmu se vzpínajícím se koníkem ve znaku byla velmi reálná. Flavio, Stefano a Fernando chtěli, aby to klaplo," říká Australan.
"Došlo k vzájemné výměně smlouvy - ta ale byla jen na rok s roční opcí. My jsme ale chtěli dvouletý kontrakt. V té době jsem ještě nebyl rozhodnut z F1 odejít. Nechtěl jsem ale v roce 2013 jezdit za jiný tým jenom proto, aby mi v červnu řekli, že už se mnou nepočítají."
Důležitou roli v jednání sehrával Fernando Alonso, se kterým po dlouhé roky Mark Webber vycházel velmi dobře. Oba se znali ze svých začátků u Benettonu. Do F1 je oba dostal stejný manažer - Flavio Briatore. V roce 2005 měli být týmovými kolegy u Renaultu. Webber ale tehdy Briatoreho nabídku odmítl a dal přednost Williamsu, což se později ukázalo jako velká chyba.
Dream Team PorscheV roce 2013 ale mohli být Alonso a Webber kolegové u Ferrari. "Naše přátelství a respekt opět vzrostly, když jsme začali hovořit o tom, že bych přišel k Ferrari. Nebo když jsme se bavili, že by [Alonso] rád jezdil v roce 2015 pro Porsche v Le Mans. Ani jedna z těchto zpráv se nedostala do médií."
Webber chtěl vytvořit z Porsche Dream Team, když chtěl přesvědčit k přestupu také legendárního designera, Adriana Neweyho: "Moc se mi líbil nápad přivést sem také Adriana Neweyho. Hodně jsem se snažil, abych ho přesvědčil, aby šel se mnou k Porsche. Ale on se rozhodl pro America's Cup [závody lodí]. To chápu, protože to je pro něj úplně nová výzva."
O tom, že přestup do Ferrari, o kterém sní naprostá většina pilotů F1, neklapl, nerozhodla jenom délka kontraktu (která byla pro Webbera moc krátká). Svou roli v tom sehrála také australská legenda, Jack Brabham: "Když o tom slyšel, tak řekl, že by byl velmi zklamaný. Pro něj by to byla svým způsobem zrada. Ferrari byla jeho motivace. Ve svých časech chtěl Ferrari za každou cenu porazit."
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.