Carlos Sainz je podle Nica Rosberga stejně dobrý jezdec jako Max Verstappen, jen to ve slabším voze nedokáže předvést.
Oba mladíci byli týmovými kolegy v Toro Rosso na počátku letošní sezóny, než Red Bull po čtyřech závodech povolal Verstappena do svého mateřského týmu za Daniila Kvjata, jenž putoval opačným směrem. Sainz podle lídra šampionátu Rosberga ale není o nic horší.
"Je španělskou nadějí. Je velmi dobrý, velmi silný, ale situace je těžká, protože dobré auto bylo dáno Verstappenovi. Můžu ale říct, že Carlos je také velmi silný a proti Verstappenovi si vedl velmi dobře. Jeho chování bylo hodně podobné," popisuje Rosberg.
"Jsou stejně dobří a já jsem přesvědčený o tom, že bude jedním z dobrých pilotů. V budoucnosti bude jedním z těch důležitých," chválí Sainze Rosberg připravující se na udržení náskoku v posledních čtyřech závodech, aby tak porazil svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a získal svůj první mistrovský titul.
Sainz sice loni získal jen 18 bodů proti 49 bodům Verstappena, na druhou stranu zažíval více problémů s nespolehlivostí techniky. Před letošní výměnou jezdců zaostával o devět bodů, Max pak s Red Bullem ihned vyhrál závod a od té doby stanul pětkrát na pódiu.
Nejlepším výsledkem Carlose je šesté místo z Barcelony, kde se jeho bývalý týmový kolega dočkal senzačního triumfu. Na body se mu ale dosahuje již velmi těžko, protože Toro Rosso jezdí s loňskou pohonnou jednotkou Ferrari, kterou letos její výrobce už dále nevyvíjí.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.