Nico Hülkenberg kývnul na nabídku Renaultu, aby za tovární tým v roce 2017 závodil ve Formuli 1.
Podle zákulisních informací podepsal Hülkenberg s Renaultem dvouletou smlouvu s opcí na třetí rok, za francouzský tým by tak měl nastupovat minimálně v letech 2017 a 2018 a podle Bildu za to zinkasovat až 20 milionů Eur.
Zbývá však poslední překážka: jeho přestup musí schválit jeho současný zaměstnavatel, indická stáj sídlící v Silverstone. To by však mělo být pouze formalitou, protože zástupce šéfa týmu Bob Fernley již v Japonsku uvedl, že svému jezdci nebudou bránit.
Hülkenberg tak s Force Indií zakončí svou druhou etapu - poprvé za ní dva roky nastupoval v letech 2011 a 2012, poté přestoupil na rok k Sauberu, odkud se před sezónou 2014 vrátil zpět.
Jeho přestup také znamená, že Renault má na rok 2017 pouze jedno místo. Letos za něj závodili Kevin Magnussen a Jolyon Palmer, ti se však prodloužení svých smluv možná nedočkají.
Francouzský tým je ale ochotný obměnit celou svou sestavu. Zajímá se o juniora Mercedesu - Ostebana Ocona, jenž jezdí za Manor, a o angažmá vyjednává také s Valtterim Bottasem. Tomu Williams nabízí dvouletý kontrakt, Fin však chce prodloužit pouze o rok.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.