Sauber příští rok pojede s rok starými motory Ferrari, Sainz mu přeje hodně štěstí

Ferrari
Ferrari, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 12. října 2016 06:50
Sdílej:

Sauber oznámil, že v sezóně 2017 bude nastupovat s rok starými pohonnými jednotkami Ferrari. Podle Carlose Sainze, jenž má s podobným krokem letos zkušenosti u Toro Rosso, kvůli tomu čeká švýcarský tým velmi náročné období.

Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová v Suzuce potvrdila, že příští rok budou závodit s poslední letošní specifikací motoru Ferrari. Důvodem je podle ní snaha o to, aby se "soustředili na vývoj šasi a rozvoj výkonnosti" a nemuseli se v zimě vzhledem ke svému rozpočtovému omezení věnovat potenciálním změnám v rozměrech a uspořádání pohonné jednotky z Maranella.

K podobnému kroku se odhodlalo před letošní sezónou Toro Rosso, které jezdí s loňskou specifikací motoru Ferrari. Tým byl zpočátku velmi konkurenceschopný, v jejím průběhu ale začal upadat, jak se ostatní zlepšovali. Scuderia pochopitelně letos už předchozí motor nikterak nerozvíjela.

Carlos Sainz má proto na rozhodnutí Sauberu jasný názor: "No, přeju jim hodně štěstí. Normálně jsou o jeden krok pozadu, a jestli budou mít fixní motor pro zbytek roku, pak budou o dva kroky pozadu. Není to určitě jednoduché, ale my chceme, aby byli za námi, takže pro nás to je lepší."

Pilot Toro Rosso si stěžuje na nedostatečnou maximální rychlost, kterou dosahují na rovinkách: "Musím říct, že to je velmi frustrující." V Japonsku měl s předjížděním pomalejších soupeřů velké problémy: "Zkoušel jsem všechno, co jsem mohl. Všechno. Ani si to nedokážete představit. S DRS, se stopami..

Dokonce jsem jednou předjel Gutiérreze po vnější straně v zatáčce č. 6, protože to bylo jediné místo, kde jsem tam mohl předjíždět. Je to velmi frustrující, protože před závodem víte, že vaše strategie je pevná, protože nemůžete předjíždět. Je to škoda," líčí Sainz.

"Je to frustrující, tohle však momentálně máme. Musíme se přizpůsobit, napravit to. [V Suzuce] jsme se rozhodli jezdit s naším standardním přítlakem, bez jakéhokoliv kompromisu pro maximální rychlosti. A ukázalo to, že se naše kvalifikační rychlost oproti Malajsii zlepšila, ale náš závod byl zřejmě horší, takže to musíme analyzovat," dodává španělský pilot.

Stalo se
Novinky
Max Verstappen

Napětí roste: Max Verstappen má učinit klíčové rozhodnutí už v srpnu, říká Piquet Jr.

Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.

Novinky
Liam Lawson

Liam Lawson po ztracené šanci na Silverstonu ví, že F1 je často boj o přežití

Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.

Novinky
Christian Horner, Bernie Ecclestone a Helmut Marko v Brazílii

Bernie Ecclestone bez slitování: Horner si hrál na dvacátníka

Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.

Novinky
První den Laurenta Mekiese v pozici šéfa Red Bullu

První den v Red Bullu: Laurent Mekies přebírá otěže s odhodláním a vášní

Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.