Sauber oznámil, že v sezóně 2017 bude nastupovat s rok starými pohonnými jednotkami Ferrari. Podle Carlose Sainze, jenž má s podobným krokem letos zkušenosti u Toro Rosso, kvůli tomu čeká švýcarský tým velmi náročné období.
Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová v Suzuce potvrdila, že příští rok budou závodit s poslední letošní specifikací motoru Ferrari. Důvodem je podle ní snaha o to, aby se "soustředili na vývoj šasi a rozvoj výkonnosti" a nemuseli se v zimě vzhledem ke svému rozpočtovému omezení věnovat potenciálním změnám v rozměrech a uspořádání pohonné jednotky z Maranella.
K podobnému kroku se odhodlalo před letošní sezónou Toro Rosso, které jezdí s loňskou specifikací motoru Ferrari. Tým byl zpočátku velmi konkurenceschopný, v jejím průběhu ale začal upadat, jak se ostatní zlepšovali. Scuderia pochopitelně letos už předchozí motor nikterak nerozvíjela.
Carlos Sainz má proto na rozhodnutí Sauberu jasný názor: "No, přeju jim hodně štěstí. Normálně jsou o jeden krok pozadu, a jestli budou mít fixní motor pro zbytek roku, pak budou o dva kroky pozadu. Není to určitě jednoduché, ale my chceme, aby byli za námi, takže pro nás to je lepší."
Pilot Toro Rosso si stěžuje na nedostatečnou maximální rychlost, kterou dosahují na rovinkách: "Musím říct, že to je velmi frustrující." V Japonsku měl s předjížděním pomalejších soupeřů velké problémy: "Zkoušel jsem všechno, co jsem mohl. Všechno. Ani si to nedokážete představit. S DRS, se stopami..
Dokonce jsem jednou předjel Gutiérreze po vnější straně v zatáčce č. 6, protože to bylo jediné místo, kde jsem tam mohl předjíždět. Je to velmi frustrující, protože před závodem víte, že vaše strategie je pevná, protože nemůžete předjíždět. Je to škoda," líčí Sainz.
"Je to frustrující, tohle však momentálně máme. Musíme se přizpůsobit, napravit to. [V Suzuce] jsme se rozhodli jezdit s naším standardním přítlakem, bez jakéhokoliv kompromisu pro maximální rychlosti. A ukázalo to, že se naše kvalifikační rychlost oproti Malajsii zlepšila, ale náš závod byl zřejmě horší, takže to musíme analyzovat," dodává španělský pilot.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.