Sauber oznámil, že v sezóně 2017 bude nastupovat s rok starými pohonnými jednotkami Ferrari. Podle Carlose Sainze, jenž má s podobným krokem letos zkušenosti u Toro Rosso, kvůli tomu čeká švýcarský tým velmi náročné období.
Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová v Suzuce potvrdila, že příští rok budou závodit s poslední letošní specifikací motoru Ferrari. Důvodem je podle ní snaha o to, aby se "soustředili na vývoj šasi a rozvoj výkonnosti" a nemuseli se v zimě vzhledem ke svému rozpočtovému omezení věnovat potenciálním změnám v rozměrech a uspořádání pohonné jednotky z Maranella.
K podobnému kroku se odhodlalo před letošní sezónou Toro Rosso, které jezdí s loňskou specifikací motoru Ferrari. Tým byl zpočátku velmi konkurenceschopný, v jejím průběhu ale začal upadat, jak se ostatní zlepšovali. Scuderia pochopitelně letos už předchozí motor nikterak nerozvíjela.
Carlos Sainz má proto na rozhodnutí Sauberu jasný názor: "No, přeju jim hodně štěstí. Normálně jsou o jeden krok pozadu, a jestli budou mít fixní motor pro zbytek roku, pak budou o dva kroky pozadu. Není to určitě jednoduché, ale my chceme, aby byli za námi, takže pro nás to je lepší."
Pilot Toro Rosso si stěžuje na nedostatečnou maximální rychlost, kterou dosahují na rovinkách: "Musím říct, že to je velmi frustrující." V Japonsku měl s předjížděním pomalejších soupeřů velké problémy: "Zkoušel jsem všechno, co jsem mohl. Všechno. Ani si to nedokážete představit. S DRS, se stopami..
Dokonce jsem jednou předjel Gutiérreze po vnější straně v zatáčce č. 6, protože to bylo jediné místo, kde jsem tam mohl předjíždět. Je to velmi frustrující, protože před závodem víte, že vaše strategie je pevná, protože nemůžete předjíždět. Je to škoda," líčí Sainz.
"Je to frustrující, tohle však momentálně máme. Musíme se přizpůsobit, napravit to. [V Suzuce] jsme se rozhodli jezdit s naším standardním přítlakem, bez jakéhokoliv kompromisu pro maximální rychlosti. A ukázalo to, že se naše kvalifikační rychlost oproti Malajsii zlepšila, ale náš závod byl zřejmě horší, takže to musíme analyzovat," dodává španělský pilot.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.