Sauber oznámil, že v sezóně 2017 bude nastupovat s rok starými pohonnými jednotkami Ferrari. Podle Carlose Sainze, jenž má s podobným krokem letos zkušenosti u Toro Rosso, kvůli tomu čeká švýcarský tým velmi náročné období.
Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová v Suzuce potvrdila, že příští rok budou závodit s poslední letošní specifikací motoru Ferrari. Důvodem je podle ní snaha o to, aby se "soustředili na vývoj šasi a rozvoj výkonnosti" a nemuseli se v zimě vzhledem ke svému rozpočtovému omezení věnovat potenciálním změnám v rozměrech a uspořádání pohonné jednotky z Maranella.
K podobnému kroku se odhodlalo před letošní sezónou Toro Rosso, které jezdí s loňskou specifikací motoru Ferrari. Tým byl zpočátku velmi konkurenceschopný, v jejím průběhu ale začal upadat, jak se ostatní zlepšovali. Scuderia pochopitelně letos už předchozí motor nikterak nerozvíjela.
Carlos Sainz má proto na rozhodnutí Sauberu jasný názor: "No, přeju jim hodně štěstí. Normálně jsou o jeden krok pozadu, a jestli budou mít fixní motor pro zbytek roku, pak budou o dva kroky pozadu. Není to určitě jednoduché, ale my chceme, aby byli za námi, takže pro nás to je lepší."
Pilot Toro Rosso si stěžuje na nedostatečnou maximální rychlost, kterou dosahují na rovinkách: "Musím říct, že to je velmi frustrující." V Japonsku měl s předjížděním pomalejších soupeřů velké problémy: "Zkoušel jsem všechno, co jsem mohl. Všechno. Ani si to nedokážete představit. S DRS, se stopami..
Dokonce jsem jednou předjel Gutiérreze po vnější straně v zatáčce č. 6, protože to bylo jediné místo, kde jsem tam mohl předjíždět. Je to velmi frustrující, protože před závodem víte, že vaše strategie je pevná, protože nemůžete předjíždět. Je to škoda," líčí Sainz.
"Je to frustrující, tohle však momentálně máme. Musíme se přizpůsobit, napravit to. [V Suzuce] jsme se rozhodli jezdit s naším standardním přítlakem, bez jakéhokoliv kompromisu pro maximální rychlosti. A ukázalo to, že se naše kvalifikační rychlost oproti Malajsii zlepšila, ale náš závod byl zřejmě horší, takže to musíme analyzovat," dodává španělský pilot.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.