Nico Rosberg má po dalším vítězství blízko ke svému prvnímu mistrovskému titulu. Podle ředitele Mercedesu Nikiho Laudy ho o něj může připravit už jen nespolehlivost techniky, nikoliv umění týmového kolegy.
Náskok Rosberga na čele šampionátu po závodu v Suzuce stoupl o dalších 10 bodů, Lewis Hamilton na něj čtyři závody před koncem tedy celkově ztrácí už 33 bodů. I kdyby svého německého týmového kolegu v každém závodě porazil, už mu to teoreticky na vítězství stačit nebude.
"Nico momentálně dělá všechno správně. Pokud vše bude probíhat normálně, pak se šampionát rozhodne už v příštích pár závodech. A pokud vše bude probíhat normálně, Lewis už Nica nebude moci dostihnout., to mi je naprosto jasné," popisuje Lauda.
"Pouze body rozhodují o tom, zda vyhrajete nebo prohrajete. Ale pokud se autu nic nestane, tak si nemyslím, že by to byl Lewis schopný znovu otočit," upozorňuje šéf Mercedesu, podle kterého mohou Hamiltonovi nahrát pouze technické problémy na druhé straně garáže.
Nico sice po prvních pěti podnicích vedl o 39 bodů, Lewis to však dokázal otočit a před letní přestávkou mířil na dovolenou s náskokem 19 bodů. Jenže jeho týmový kolega pak pět ze šesti závodů vyhrál, zatímco jemu se to nepodařilo ani jednou, když často doplácel na nespolehlivost svého Mercedesu.
Po včerejším závodě v Japonsku Hamilton zklamaně uznal: "Nico dnes odvedl skvělou práci a teď má výživný náskok, proto je šampionát pro mě těžší, zatímco pro něj se to vyvíjí velmi dobře. Dám do toho všechno, co mám, jak jsem to udělal v dnešním závodě a jak to vždy dělávám. To je všechno, co s tím můžu dělat - soustředit se na to nejlepší, co dokážu. Uvidíme tedy, jak to dopadne."
thank you Toto & Niki!! ???? #TheTriple pic.twitter.com/LJ9pzXRbAR
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) October 10, 2016Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.