Nico Rosberg má po dalším vítězství blízko ke svému prvnímu mistrovskému titulu. Podle ředitele Mercedesu Nikiho Laudy ho o něj může připravit už jen nespolehlivost techniky, nikoliv umění týmového kolegy.
Náskok Rosberga na čele šampionátu po závodu v Suzuce stoupl o dalších 10 bodů, Lewis Hamilton na něj čtyři závody před koncem tedy celkově ztrácí už 33 bodů. I kdyby svého německého týmového kolegu v každém závodě porazil, už mu to teoreticky na vítězství stačit nebude.
"Nico momentálně dělá všechno správně. Pokud vše bude probíhat normálně, pak se šampionát rozhodne už v příštích pár závodech. A pokud vše bude probíhat normálně, Lewis už Nica nebude moci dostihnout., to mi je naprosto jasné," popisuje Lauda.
"Pouze body rozhodují o tom, zda vyhrajete nebo prohrajete. Ale pokud se autu nic nestane, tak si nemyslím, že by to byl Lewis schopný znovu otočit," upozorňuje šéf Mercedesu, podle kterého mohou Hamiltonovi nahrát pouze technické problémy na druhé straně garáže.
Nico sice po prvních pěti podnicích vedl o 39 bodů, Lewis to však dokázal otočit a před letní přestávkou mířil na dovolenou s náskokem 19 bodů. Jenže jeho týmový kolega pak pět ze šesti závodů vyhrál, zatímco jemu se to nepodařilo ani jednou, když často doplácel na nespolehlivost svého Mercedesu.
Po včerejším závodě v Japonsku Hamilton zklamaně uznal: "Nico dnes odvedl skvělou práci a teď má výživný náskok, proto je šampionát pro mě těžší, zatímco pro něj se to vyvíjí velmi dobře. Dám do toho všechno, co mám, jak jsem to udělal v dnešním závodě a jak to vždy dělávám. To je všechno, co s tím můžu dělat - soustředit se na to nejlepší, co dokážu. Uvidíme tedy, jak to dopadne."
thank you Toto & Niki!! ???? #TheTriple pic.twitter.com/LJ9pzXRbAR
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) October 10, 2016Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.