Lewis Hamilton se rozhodl neodpovídat na otázky na týmové konferenci Mercedesu v Suzuce po kvalifikaci. Brit odešel z hospitality britsko-německého týmu. Jezdci chodí po kvalifikaci na konferenci FIA, Mercedes pak ale pořádá svoji vlastní. Ta se koná vždy ve čtvrtek, v sobotu po kvalifikaci a v neděli po závodu.
Tentokrát ale Brit odložil mikrofon a odešel po negativní reakci zástupců médií na jeho čtvrteční 'šaškárny' na FIA konferenci - ti je označili za nevhodné. "Úsměvy na Vašich tvářích pravděpodobně dlouho nevydrží," řekl shromážděným zástupcům médií.
"Rozhodl jsem se, že tu nebudu, abych odpovídal na Vaše dotazy. S maximálním respektem - je zde spousta z Vás, kteří mě podporují a kteří, alespoň si to myslím, mě znají. Pak jsou tu ale bohůžel tací, kteří se snaží vždy něco využít ve svůj prospěch.
Jiný den [ve čtvrtek] jsem udělal něco mířené do Vaších srdcí. Ale podle některých z Vás to bylo nevhodné, podle některých mé chování postrádá respekt. Tak to ale opravdu nebylo, úpřímně, snažil jsem se udělat trošku srandu. Co bylo ale více bezohledné bylo to, co bylo napsáno posléze a vysláno do celého světa.
Bohůžel jsou tu ti, kteří to udělali a moje rozhodnutí, které jsem přijal, ovlivní všechny ostatní, kteří mě podporovali. Proto to říkám s maximálním respektem. Ale jo, už tady neplánuji sedět déle ze zmíněných důvodů. Omlouvám se hoši, doufám, že si užijete zbytek víkendu," řekl mistr světa a odešel.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.