James Allison odmítl nabídku Renaultu na návrat Formula 1. Proč?
Renault měl Allisona oslovit v červnu, tedy v době, kdy se snažil posílit svůj tým poté, co o šest měsíců dříve převzal tým Lotus. Renaultu navíc hrálo do karet to, že Allison na konci července po třech letech opustil Maranello, a to i přesto, že vloni v září prodloužil svůj kontrakt s italským týmem. Dle této smlouvy měl u týmu zůstat do roku 2018.
Během uplynulých dvou měsíců tak Renault s Allisonem jednal, ale inženýr se měl nakonec rozhodnout, že počtvrté už pro tým z Enstone (který v průběhu let měnil různě názvy) pracovat nechce. V minulosti zde totiž pracoval na různých pozicích - napřed jako začínající konstruktér, pak jako šéf aerodynamiky a nakonec jako technický ředitel. Dle Autosportu se Allison obával chybějícího silného vedení v pozadí týmu.
Kromě Allisona se jednalo také o tom, že by se k Renaultu připojil také Sergio Pérez, avšak dle měl Mexičan po zákulistních komplikacích podepsat i na rok 2017 s Force Indií.
Co se Allisona týče, tak se všeobecně má za to, že by se stále chtěl vrátit do F1 a to s týmem se základnou v Británii. Důvodem je již několikrát zmiňovaná náhlá březnová ztráta manželky, která zemřela na meningitidu, ale i neshody s vedením Ferrari.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.