James Allison odmítl nabídku Renaultu na návrat Formula 1. Proč?
Renault měl Allisona oslovit v červnu, tedy v době, kdy se snažil posílit svůj tým poté, co o šest měsíců dříve převzal tým Lotus. Renaultu navíc hrálo do karet to, že Allison na konci července po třech letech opustil Maranello, a to i přesto, že vloni v září prodloužil svůj kontrakt s italským týmem. Dle této smlouvy měl u týmu zůstat do roku 2018.
Během uplynulých dvou měsíců tak Renault s Allisonem jednal, ale inženýr se měl nakonec rozhodnout, že počtvrté už pro tým z Enstone (který v průběhu let měnil různě názvy) pracovat nechce. V minulosti zde totiž pracoval na různých pozicích - napřed jako začínající konstruktér, pak jako šéf aerodynamiky a nakonec jako technický ředitel. Dle Autosportu se Allison obával chybějícího silného vedení v pozadí týmu.
Kromě Allisona se jednalo také o tom, že by se k Renaultu připojil také Sergio Pérez, avšak dle měl Mexičan po zákulistních komplikacích podepsat i na rok 2017 s Force Indií.
Co se Allisona týče, tak se všeobecně má za to, že by se stále chtěl vrátit do F1 a to s týmem se základnou v Británii. Důvodem je již několikrát zmiňovaná náhlá březnová ztráta manželky, která zemřela na meningitidu, ale i neshody s vedením Ferrari.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.