Pět závodů před koncem sezóny je Pascal Wehrlein jedním z posledních jezdců, který ještě nemá potvrzenou závodní sedačku ve Formuli 1 pro rok 2017.
Jeho současný tým Manor nejspíš oznámí své jezdecké složení o něco později, než ostatní týmy. Manor ale vyjádřil touhu udržet v týmu jak Wehrleina, tak i dalšího chráněnce Mercedesu Estebana Ocona.
"Jsem klidný. Jsem jezdcem Mercedesu a jsou se mnou spokojení. Vím, že udělají vše, co bude možné a najdou nejlepší variantu pro mě, takže nejsem ohledně příštího roku znepokojený, což je dobře."
"Dokázal jsem letos získat pár dobrých výsledků a každý je spokojený, ale jak víte, Formule 1 není vždy jednoduchá. Uvidíme, co se stane, ale jsem klidný a doposud jsme spokojený se sezónou i s oběma týmy - Manorem i Mercedesem."
Loňský vítěz DTM Wehrlein řekl, že jediným požadavkem od Mercedesu bylo, ať se letos učí.
"Největším cílem bylo naučit se toho tak moc, jak je to jen možné, protože to je má první sezóna ve Formuli 1," řekl Wehrlein, který získal prozatím jediný bod Manoru v této sezóně.
"Musel jsem se také naučit nové tratě, protože jsem znal jen Hockenheim, Budapešť a okruh v Rakousku, ostatní tratě byly pro mě nové."
"Je velmi složité srovnávat Mercedes s Manorem a ani by to nebylo fér, protože Mercedes má velmi mnoho zaměstnanců. Mají kolem 700 lidí a dalších 750 lidí pracuje na motoru."
"Nyní máme v Manoru tuším 170 lidí, což je víc, než jsme měli na začátku sezóny, ale stále to je zcela odlišný svět. Například jeden člověk v Manoru dělá stejnou práci, jako dělají u Mercedesu čtyři až pět lidí, což je samozřejmě velký rozdíl."
"S tím, co máme, děláme skvělou práci. Sice nebojujeme s top týmy, ale dokážeme soupeřit se Sauberem, který má dvojnásobný počet lidí," uzavřel Wehrlein.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.