Felipe Massa se vrací k posledním událostem ve Formuli 1 a k Lewisovi Hamiltonovi, kterému při vedení ve Velké ceně Malajsie odešel motor. Závod nedokončil a jeho ztráta na týmového kolegu Nica Rosberga, s nímž bojuje o titul, narostla pět závodů před koncem na 23 bodů.
"Tento víkend v Malajsii začal s odlišnými ambicemi od předchozího závodu v Singapuru. Věděli jsme, že náš vůz Williams se bude chovat v rychlém Sepangu lépe, a v tomto směru nedošlo k žádným překvapením.
Potvrdili jsme dobré, konkurenceschopné výkonu už v kvalifikaci, kdy jsem se dostal do Q3 velmi blízko Force Indii, což je náš nejbližší soupeř v šampionátu konstruktérů. Zdálo se, že se vše ubírá správným směrem, ale v neděli došlo v zaváděcím kole k drsnému probuzení," vzpomíná Massa ve svém sloupku na uplynulý víkend v Sepangu.
Co se přihodilo? "Mí mechanici nastartovali motor, ale když jsem sešlápl plynový pedál, nedošlo k žádné odezvě. Několikrát jsem ho promáčkl až na zem a zařadil jedničku, ale nic se nestalo. V tu chvíli bylo jedinou možností dovézt ho zpět do boxů, kde ho naši inženýři vypli a znovu zapnuli. Ten problém k neuvěření zmizel."
"Nic podobného se nikdy dříve nestalo, dle našeho podezření šlo o softwarový problém. A stejně tak jako počítač doma, po vypnutí a zapnutí všechno opět normálně fungovalo.
Závod jsem začínal zezadu, ale to nebyl konec mým problémům. Téměř ihned jsem dostal defekt, který mě v podstatě připravil o možnost získat nějaké body. Byla to škoda, protože závodní tempo bylo dobré a měli jsme reálnou šanci na to, abychom Malajsii opustili s větším počtem bodů než Force India. Alespoň můj týmový kolega Valtteri Bottas zajel dobře a omezil škody, které jsme utrpěli.
Když se posuneme dále, tak se můžeme těšit aspoň na Japonsko, protože tam pro nás půjde o další dobrou příležitost. Jsem přesvědčený, že víkend v Suzuce potvrdí náš příslib z Malajsie, degradace tam ale samozřejmě bude vyšší," pokračuje brazilský pilot Williamsu, který po letošní sezóně ukončí svou závodní kariéru ve Formuli 1.
"Když se vrátím k Sepangu, všichni jsme viděli obrovské zklamání Lewise Hamiltona. Hodně mi to připomnělo to, co se mi v roce 2008 stalo v Budapešti, když jsem ve Velké ceně Maďarska jasně vedl a několik kol před koncem můj motor na cílové rovince náhle selhal.
Tyto věci jsou pro jezdce tvrdou ranou, s kterou se musí vyrovnat. Není to jen zklamání ze ztraceného závodu, ale také vědomí, že ty body můžou chybět v šampionátu. Vzpomínám si na obrovský smutek, který jsem v tu chvíli pociťoval. Uvědomujete si totiž, že jste neudělali nic špatně. Ale mechanické problémy jsou součástí sportu.
Žel tyto věci musíte brát v úvahu. A stále je jednodušší přijmout tohle než to, co jsem zakusil v Singapuru 2008..." zakončuje Massa svůj sloupek.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.