Felipe Massa se vrací k posledním událostem ve Formuli 1 a k Lewisovi Hamiltonovi, kterému při vedení ve Velké ceně Malajsie odešel motor. Závod nedokončil a jeho ztráta na týmového kolegu Nica Rosberga, s nímž bojuje o titul, narostla pět závodů před koncem na 23 bodů.
"Tento víkend v Malajsii začal s odlišnými ambicemi od předchozího závodu v Singapuru. Věděli jsme, že náš vůz Williams se bude chovat v rychlém Sepangu lépe, a v tomto směru nedošlo k žádným překvapením.
Potvrdili jsme dobré, konkurenceschopné výkonu už v kvalifikaci, kdy jsem se dostal do Q3 velmi blízko Force Indii, což je náš nejbližší soupeř v šampionátu konstruktérů. Zdálo se, že se vše ubírá správným směrem, ale v neděli došlo v zaváděcím kole k drsnému probuzení," vzpomíná Massa ve svém sloupku na uplynulý víkend v Sepangu.
Co se přihodilo? "Mí mechanici nastartovali motor, ale když jsem sešlápl plynový pedál, nedošlo k žádné odezvě. Několikrát jsem ho promáčkl až na zem a zařadil jedničku, ale nic se nestalo. V tu chvíli bylo jedinou možností dovézt ho zpět do boxů, kde ho naši inženýři vypli a znovu zapnuli. Ten problém k neuvěření zmizel."
"Nic podobného se nikdy dříve nestalo, dle našeho podezření šlo o softwarový problém. A stejně tak jako počítač doma, po vypnutí a zapnutí všechno opět normálně fungovalo.
Závod jsem začínal zezadu, ale to nebyl konec mým problémům. Téměř ihned jsem dostal defekt, který mě v podstatě připravil o možnost získat nějaké body. Byla to škoda, protože závodní tempo bylo dobré a měli jsme reálnou šanci na to, abychom Malajsii opustili s větším počtem bodů než Force India. Alespoň můj týmový kolega Valtteri Bottas zajel dobře a omezil škody, které jsme utrpěli.
Když se posuneme dále, tak se můžeme těšit aspoň na Japonsko, protože tam pro nás půjde o další dobrou příležitost. Jsem přesvědčený, že víkend v Suzuce potvrdí náš příslib z Malajsie, degradace tam ale samozřejmě bude vyšší," pokračuje brazilský pilot Williamsu, který po letošní sezóně ukončí svou závodní kariéru ve Formuli 1.
"Když se vrátím k Sepangu, všichni jsme viděli obrovské zklamání Lewise Hamiltona. Hodně mi to připomnělo to, co se mi v roce 2008 stalo v Budapešti, když jsem ve Velké ceně Maďarska jasně vedl a několik kol před koncem můj motor na cílové rovince náhle selhal.
Tyto věci jsou pro jezdce tvrdou ranou, s kterou se musí vyrovnat. Není to jen zklamání ze ztraceného závodu, ale také vědomí, že ty body můžou chybět v šampionátu. Vzpomínám si na obrovský smutek, který jsem v tu chvíli pociťoval. Uvědomujete si totiž, že jste neudělali nic špatně. Ale mechanické problémy jsou součástí sportu.
Žel tyto věci musíte brát v úvahu. A stále je jednodušší přijmout tohle než to, co jsem zakusil v Singapuru 2008..." zakončuje Massa svůj sloupek.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.