Felipe Massa se vrací k posledním událostem ve Formuli 1 a k Lewisovi Hamiltonovi, kterému při vedení ve Velké ceně Malajsie odešel motor. Závod nedokončil a jeho ztráta na týmového kolegu Nica Rosberga, s nímž bojuje o titul, narostla pět závodů před koncem na 23 bodů.
"Tento víkend v Malajsii začal s odlišnými ambicemi od předchozího závodu v Singapuru. Věděli jsme, že náš vůz Williams se bude chovat v rychlém Sepangu lépe, a v tomto směru nedošlo k žádným překvapením.
Potvrdili jsme dobré, konkurenceschopné výkonu už v kvalifikaci, kdy jsem se dostal do Q3 velmi blízko Force Indii, což je náš nejbližší soupeř v šampionátu konstruktérů. Zdálo se, že se vše ubírá správným směrem, ale v neděli došlo v zaváděcím kole k drsnému probuzení," vzpomíná Massa ve svém sloupku na uplynulý víkend v Sepangu.
Co se přihodilo? "Mí mechanici nastartovali motor, ale když jsem sešlápl plynový pedál, nedošlo k žádné odezvě. Několikrát jsem ho promáčkl až na zem a zařadil jedničku, ale nic se nestalo. V tu chvíli bylo jedinou možností dovézt ho zpět do boxů, kde ho naši inženýři vypli a znovu zapnuli. Ten problém k neuvěření zmizel."
"Nic podobného se nikdy dříve nestalo, dle našeho podezření šlo o softwarový problém. A stejně tak jako počítač doma, po vypnutí a zapnutí všechno opět normálně fungovalo.
Závod jsem začínal zezadu, ale to nebyl konec mým problémům. Téměř ihned jsem dostal defekt, který mě v podstatě připravil o možnost získat nějaké body. Byla to škoda, protože závodní tempo bylo dobré a měli jsme reálnou šanci na to, abychom Malajsii opustili s větším počtem bodů než Force India. Alespoň můj týmový kolega Valtteri Bottas zajel dobře a omezil škody, které jsme utrpěli.
Když se posuneme dále, tak se můžeme těšit aspoň na Japonsko, protože tam pro nás půjde o další dobrou příležitost. Jsem přesvědčený, že víkend v Suzuce potvrdí náš příslib z Malajsie, degradace tam ale samozřejmě bude vyšší," pokračuje brazilský pilot Williamsu, který po letošní sezóně ukončí svou závodní kariéru ve Formuli 1.
"Když se vrátím k Sepangu, všichni jsme viděli obrovské zklamání Lewise Hamiltona. Hodně mi to připomnělo to, co se mi v roce 2008 stalo v Budapešti, když jsem ve Velké ceně Maďarska jasně vedl a několik kol před koncem můj motor na cílové rovince náhle selhal.
Tyto věci jsou pro jezdce tvrdou ranou, s kterou se musí vyrovnat. Není to jen zklamání ze ztraceného závodu, ale také vědomí, že ty body můžou chybět v šampionátu. Vzpomínám si na obrovský smutek, který jsem v tu chvíli pociťoval. Uvědomujete si totiž, že jste neudělali nic špatně. Ale mechanické problémy jsou součástí sportu.
Žel tyto věci musíte brát v úvahu. A stále je jednodušší přijmout tohle než to, co jsem zakusil v Singapuru 2008..." zakončuje Massa svůj sloupek.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.