Šéf Red Bullu Christian Horner označil nátlak Mercedesu, aby se předsezónní testy konaly v Bahrajnu, za nezodpovědný. Týmy k tomu podle něj nesmí být nuceny.
Týmy nedávno potvrdily, že oba předsezónní testy před sezónou 2017 se uskuteční v Barceloně, navzdory tomu, že Pirelli touží po testech v teplejších podmínkách. Podle Pirelli by to bylo lepší k posouzení účinku nových aut na širší pneumatiky.
Nicméně, během víkendu v Malajsii se objevily informace, že se Mercedes snaží přesvědčit ostatní týmy k testu v Bahrajnu. Buď by se na okruhu v Bahrajnu odjel druhý test, nebo by měly týmy na výběr, jestli absolvují test v Bahrajnu, nebo v Barceloně.
Testy v Bahrajnu by musely jednomyslně odsouhlasit všechny týmy startovního pole, dle současných pravidel se totiž smí testy odjet pouze na tratích v Evropě.
Proti této změně je šéf Red Bullu Christian Horner, podle něj by se Mercedes neměl snažit o něco, co by mohlo menším týmům finančně přitížit.
"Osobně bych dal přednost tomu, abychom se drželi Evropy. Máme zřejmě 65 - 75 % roštu, který se trápí s rozpočty a financemi. Být tedy hodinu a půl od továrny v době, kdy zároveň vyvíjíte své aut a ve Španělsku se už ke konci února a začátkem března otepluje, tak to mi připadá finančně nezodpovědné," komentuje Horner.
"Pokud nedojde k obrovské pobídce, čemuž nevěřím - leda že by Mercedes všem zaplatil přepravu do Bahrajnu, tak to je podle mě trochu nezodpovědné, mám-li být upřímný, diktovat a nutit týmy, aby tam testovali. My si to do Bahrajnu můžeme dovolit, věřím ale, že by bylo lepší, kdybychom testovali v Barceloně," pokračuje šéf rakouské stáje.
Zpochybňuje navíc hodnotu testů v Bahrajnu před sezónou 2017: "S Pirelli už budeme třikrát testovat v Abú Zabí, jeden společný test se uskuteční v prosinci. Po něm se rozhodne o pneumatikách pro první závody, takže v ohromném a nepotřebném navýšení výdajů nevidím žádnou logiku."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.