Piloti Red Bullu včera těžili ze smůly Lewise Hamiltona, který kvůli poruše motoru musel vzdát boj o vítězství ve Velké ceně Malajsie. Kdy si ale Daniel Ricciardo uvědomil, že vyhraje? A kdy Max Verstappen poznal, že i zřejmě přes lepší strategii skončí až druhý?
"Pro mě bylo prvním příznakem to, že jsem odolal prvnímu skutečnému útoku Maxe. Myslel jsem si, že když se přižene a dostane na dostřel DRS, tak budu očividně bojovat v rámci možností o vše, co jsem měl. Tušil jsem ale, že to bude celkem těžké vydržet dalších skoro 20 kol," vrací se vítězný Ricciardo k závodu v Sepangu.
"Určitě jsem to chtěl zkusit a udělat všechno, co budu moci. Když jsem poprvé odolal, tak jsem si řekl OK, tohle budu muset zřejmě dokázat ještě dalších dvacetkrát, ale když se mi to povedlo jednou, tak to budu moci opakovat. To byl tedy ten první příznak.
Pak odstoupil Lewis a my jsme nasadili měkké pneumatiky. Věděl jsem, že pokud zajedu čistě, bez chyb poslední stint, tak bych měl vydržet. Víte ale, že Max byl po celý víkend rychlý, proto neexistovala žádná záruka. Ale poslední čtyři či pět kol vypadalo, že jsem dokázal stabilizovat své tempo a držet se mimo dosah DRS. To byl zřejmě ten okamžik, kdy jsem si to uvědomil," popisuje Ricciardo.
A jak to viděl jeho týmový kolega? "Jo, myslím, že šlo o ty čtyři či pět kol před koncem. Je to zkrátka velmi těžké se dostat pod jednu sekundu. Je to jako hra na kočku a myš, když máte auto za sebou. Trochu jako jsem to dělal v Barceloně, víte?"
"Pokud se k vám auto přiblíží, tak si s ním jednoduše hrajete, udržujete jej pod kontrolou, necháváte ho trochu více klouzat, a pak když vidíte, že se za vámi auto trochu více trápí, tak na to sami přitlačíte. Myslím, že tohle Daniel dělal," dodává Verstappen.
Oba spolu svedli tuhý, ale férový souboj, za což si vysloužili vzájemný respekt i pochvalu od svého šéfa Christiana Hornera. Red Bull si pak dojel pro své první double v hybridní éře a svůj náskok na třetí Ferrari v šampionátu konstruktérů navýšil o dalších 31 bodů. Ricciardo se konečně dočkal odplaty za Monako a své vítězství věnoval zesnulému Julesovi Bianchimu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.