Piloti Red Bullu včera těžili ze smůly Lewise Hamiltona, který kvůli poruše motoru musel vzdát boj o vítězství ve Velké ceně Malajsie. Kdy si ale Daniel Ricciardo uvědomil, že vyhraje? A kdy Max Verstappen poznal, že i zřejmě přes lepší strategii skončí až druhý?
"Pro mě bylo prvním příznakem to, že jsem odolal prvnímu skutečnému útoku Maxe. Myslel jsem si, že když se přižene a dostane na dostřel DRS, tak budu očividně bojovat v rámci možností o vše, co jsem měl. Tušil jsem ale, že to bude celkem těžké vydržet dalších skoro 20 kol," vrací se vítězný Ricciardo k závodu v Sepangu.
"Určitě jsem to chtěl zkusit a udělat všechno, co budu moci. Když jsem poprvé odolal, tak jsem si řekl OK, tohle budu muset zřejmě dokázat ještě dalších dvacetkrát, ale když se mi to povedlo jednou, tak to budu moci opakovat. To byl tedy ten první příznak.
Pak odstoupil Lewis a my jsme nasadili měkké pneumatiky. Věděl jsem, že pokud zajedu čistě, bez chyb poslední stint, tak bych měl vydržet. Víte ale, že Max byl po celý víkend rychlý, proto neexistovala žádná záruka. Ale poslední čtyři či pět kol vypadalo, že jsem dokázal stabilizovat své tempo a držet se mimo dosah DRS. To byl zřejmě ten okamžik, kdy jsem si to uvědomil," popisuje Ricciardo.
A jak to viděl jeho týmový kolega? "Jo, myslím, že šlo o ty čtyři či pět kol před koncem. Je to zkrátka velmi těžké se dostat pod jednu sekundu. Je to jako hra na kočku a myš, když máte auto za sebou. Trochu jako jsem to dělal v Barceloně, víte?"
"Pokud se k vám auto přiblíží, tak si s ním jednoduše hrajete, udržujete jej pod kontrolou, necháváte ho trochu více klouzat, a pak když vidíte, že se za vámi auto trochu více trápí, tak na to sami přitlačíte. Myslím, že tohle Daniel dělal," dodává Verstappen.
Oba spolu svedli tuhý, ale férový souboj, za což si vysloužili vzájemný respekt i pochvalu od svého šéfa Christiana Hornera. Red Bull si pak dojel pro své první double v hybridní éře a svůj náskok na třetí Ferrari v šampionátu konstruktérů navýšil o dalších 31 bodů. Ricciardo se konečně dočkal odplaty za Monako a své vítězství věnoval zesnulému Julesovi Bianchimu.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.