Piloti Red Bullu včera těžili ze smůly Lewise Hamiltona, který kvůli poruše motoru musel vzdát boj o vítězství ve Velké ceně Malajsie. Kdy si ale Daniel Ricciardo uvědomil, že vyhraje? A kdy Max Verstappen poznal, že i zřejmě přes lepší strategii skončí až druhý?
"Pro mě bylo prvním příznakem to, že jsem odolal prvnímu skutečnému útoku Maxe. Myslel jsem si, že když se přižene a dostane na dostřel DRS, tak budu očividně bojovat v rámci možností o vše, co jsem měl. Tušil jsem ale, že to bude celkem těžké vydržet dalších skoro 20 kol," vrací se vítězný Ricciardo k závodu v Sepangu.
"Určitě jsem to chtěl zkusit a udělat všechno, co budu moci. Když jsem poprvé odolal, tak jsem si řekl OK, tohle budu muset zřejmě dokázat ještě dalších dvacetkrát, ale když se mi to povedlo jednou, tak to budu moci opakovat. To byl tedy ten první příznak.
Pak odstoupil Lewis a my jsme nasadili měkké pneumatiky. Věděl jsem, že pokud zajedu čistě, bez chyb poslední stint, tak bych měl vydržet. Víte ale, že Max byl po celý víkend rychlý, proto neexistovala žádná záruka. Ale poslední čtyři či pět kol vypadalo, že jsem dokázal stabilizovat své tempo a držet se mimo dosah DRS. To byl zřejmě ten okamžik, kdy jsem si to uvědomil," popisuje Ricciardo.
A jak to viděl jeho týmový kolega? "Jo, myslím, že šlo o ty čtyři či pět kol před koncem. Je to zkrátka velmi těžké se dostat pod jednu sekundu. Je to jako hra na kočku a myš, když máte auto za sebou. Trochu jako jsem to dělal v Barceloně, víte?"
"Pokud se k vám auto přiblíží, tak si s ním jednoduše hrajete, udržujete jej pod kontrolou, necháváte ho trochu více klouzat, a pak když vidíte, že se za vámi auto trochu více trápí, tak na to sami přitlačíte. Myslím, že tohle Daniel dělal," dodává Verstappen.
Oba spolu svedli tuhý, ale férový souboj, za což si vysloužili vzájemný respekt i pochvalu od svého šéfa Christiana Hornera. Red Bull si pak dojel pro své první double v hybridní éře a svůj náskok na třetí Ferrari v šampionátu konstruktérů navýšil o dalších 31 bodů. Ricciardo se konečně dočkal odplaty za Monako a své vítězství věnoval zesnulému Julesovi Bianchimu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.