Dle Fernanda Alonsa vyzkoušel McLaren s vylepšeným motorem Honda v pátek v Malajsii vše, co chtěl. S prvním dnem závodního víkendu je proto spokojen.
Alonso využil před víkendem 2 žetony k vylepšení pohonné jednotky a ačkoliv díky novému motoru dostane na startovním roštu penalizaci 30 míst, tak jej Španěl v sobotu ani v neděli nevyužije. McLaren se tak rozhodl proto, aby v následující Velké ceně Japonska, která je pro Hondu velmi důležitá, měl Alonso zcela nový motor.
Fernando Alonso skončil v prvním tréninku na skvělém pátém místě, v druhém tréninku během simulace kvalifikačních jízd obsadil příčku sedmou.
"Podařilo se nám odjet dobrý počet kol a otestovat vše, co jsme měli dnes v plánu, včetně pár součástek pro auto na rok 2017, takže to byl v tomhle směru velmi dobrý den. Uvidíme, jak se bude víkend dále vyvíjet, zejména v třetím tréninku, kde vyzkoušíme dlouhé závodní jízdy."
"Kvalifikace bude pro mě velmi krátká, odjedu pouze jedno kolo, abych splnil 107% časový limit a zbytek akce budu sledovat u televize. Ušetřím tím spoustu nových pneumatik, abych mohl útočit po celou délku závodu."
"Myslím si, že Jenson může bojovat o třetí část kvalifikace. Doufám, že bych se také mohl na konci závodu dostat na bodovanou pozici. Očekáváme déšť, nevíme, jestli během kvalifikace nebo závodu, ale ať už příjde kdykoliv, tak nám pomůže," uzavřel dvojnásobný šampion.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.