SEPANG - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas prvního tréninku v Malajsii dosáhl lídr šampionátu Nico Rosberg, který o půl sekundy překonal svého týmového kolegu Lewise Hamiltona. Za Mercedesy skončili oba vozy Ferrari a McLaren Fernanda Alonsa.
Do úvodního tréninku vyjel jako první ve 4:00 hod našeho času Gutiérrez s Haasem, ochranu kokpitu Halo zkoušel Pérez s Force Indií. Jezdce přivítalo horké počasí - teplota vzduchu dosahovala 31 °C a nový asfalt 49 °C.
Hned po instalačním kole začal v boxech hořet Magnussenův Renault a mechanici měli plné ruce práce s hašením. Na vině byl únik paliva v oblasti odvzdušňovače. Komisaři museli na čtvrt hodiny dokonce sáhnout po červených vlajkách.
První měřené kolo předvedl až po půl hodině Massa - 1:39,038 min, ale Rosberg byl hned výrazně rychlejší - 1:35,793 min. Vettel si stěžoval na práci s pneumatikami: "Mám takové vibrace, že sotva vidím. Nechápu, jak můžete sadu tak špatně vyvážit."
WATCH: @KevinMagnussen in a hurry as his engine bursts into flames during FP1 >> https://t.co/RtveebBqLG #MalaysiaGP ?? #F1 pic.twitter.com/b3ir4lVcXp
— Formula 1 (@F1) September 30, 2016Vedoucí muž šampionátu pak ještě půl sekundy ze svého času ubral, což jeho týmový kolega Hamilton už nedokázal. Jeho čas byl o téměř pět sekund rychlejší než minulý rok (1:35,227 vs. 1:40,124) O další půl sekundu zpět zůstal Räikkönen s Ferrari, čtvrtý skončil Vettel. Scuderia sice přivezla několik nových dílů a vypadá to, že je silnější než Red Bull (byť pomýšlet na vítězství jako loni za normálních okolností nemůže).
Překvapením bylo páté místo Alonsa s novou specifikací Hondy před oběma Red Bully, Button se s druhým McLarenem vlezl do první desítky, když se seřadil za vozy Force India.
Maximální rychlosti: 1. Ocon 326 km/h; 2. Wehrlein 325 km/h; 3. Gutiérrez 325; 4. Vettel 325 km/h; 5. Hamilton 324,9 km/h.
#F1 #MalaysiaGP FP1 Best sectors vs Fastest laps: #Alonso Rosberg's closest rival in S1, #Grosjean in Top10, #Vettel ahead of #Raikkonen pic.twitter.com/tw3pCFPW1j
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 30, 2016Přehled všech měřených kol: PDF.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.