SEPANG - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas prvního tréninku v Malajsii dosáhl lídr šampionátu Nico Rosberg, který o půl sekundy překonal svého týmového kolegu Lewise Hamiltona. Za Mercedesy skončili oba vozy Ferrari a McLaren Fernanda Alonsa.
Do úvodního tréninku vyjel jako první ve 4:00 hod našeho času Gutiérrez s Haasem, ochranu kokpitu Halo zkoušel Pérez s Force Indií. Jezdce přivítalo horké počasí - teplota vzduchu dosahovala 31 °C a nový asfalt 49 °C.
Hned po instalačním kole začal v boxech hořet Magnussenův Renault a mechanici měli plné ruce práce s hašením. Na vině byl únik paliva v oblasti odvzdušňovače. Komisaři museli na čtvrt hodiny dokonce sáhnout po červených vlajkách.
První měřené kolo předvedl až po půl hodině Massa - 1:39,038 min, ale Rosberg byl hned výrazně rychlejší - 1:35,793 min. Vettel si stěžoval na práci s pneumatikami: "Mám takové vibrace, že sotva vidím. Nechápu, jak můžete sadu tak špatně vyvážit."
WATCH: @KevinMagnussen in a hurry as his engine bursts into flames during FP1 >> https://t.co/RtveebBqLG #MalaysiaGP ?? #F1 pic.twitter.com/b3ir4lVcXp
— Formula 1 (@F1) September 30, 2016Vedoucí muž šampionátu pak ještě půl sekundy ze svého času ubral, což jeho týmový kolega Hamilton už nedokázal. Jeho čas byl o téměř pět sekund rychlejší než minulý rok (1:35,227 vs. 1:40,124) O další půl sekundu zpět zůstal Räikkönen s Ferrari, čtvrtý skončil Vettel. Scuderia sice přivezla několik nových dílů a vypadá to, že je silnější než Red Bull (byť pomýšlet na vítězství jako loni za normálních okolností nemůže).
Překvapením bylo páté místo Alonsa s novou specifikací Hondy před oběma Red Bully, Button se s druhým McLarenem vlezl do první desítky, když se seřadil za vozy Force India.
Maximální rychlosti: 1. Ocon 326 km/h; 2. Wehrlein 325 km/h; 3. Gutiérrez 325; 4. Vettel 325 km/h; 5. Hamilton 324,9 km/h.
#F1 #MalaysiaGP FP1 Best sectors vs Fastest laps: #Alonso Rosberg's closest rival in S1, #Grosjean in Top10, #Vettel ahead of #Raikkonen pic.twitter.com/tw3pCFPW1j
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 30, 2016Přehled všech měřených kol: PDF.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.