Fernando Alonso si v pátek v Malajsii vyzkouší vylepšenou pohonnou jednotku Hondy, neobjede se to ale bez trestu - penalizace za nové díly jej posune na konec startovního roštu.
Hondě zbývají poslední tři žetony pro vylepšení pohonné jednotky, dva z nich vyčerpá raději v Malajsii než během svého domácího závodu v Japonsku. Novou specifikaci si vyzkouší ale jen Fernando Alonso, jenž se letos trápí se spolehlivostí více.
Japonský výrobce potvrdil, že dostane nový motor s vnitřním spalováním, turbodmychadlo, motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), baterii a řídicí elektroniku. Tyto díly by mu měly už stačit až do konce sezóny. Kvůli tomu bude v neděli následovat odsun o teoretických 30 míst na startovním roštu.
Tyto nové díly budou zároveň v poslední vylepšené specifikaci. Ta zahrnuje lehčí blok motoru a upravený výfuk, který by měl pomoci k lepší efektivitě pohonné jednotky. Honda je na Alonsově voze bude vyhodnocovat již v prvním pátečním tréninku.
Hondě po závodu v Sepangu zbude jediný žeton, který letos již zřejmě nevyčerpá. Ferrari již nemá k dispozici žádný, naopak Mercedes jich má v zásobě ještě šest a Renault dokonce osmnáct.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.