Fernando Alonso si v pátek v Malajsii vyzkouší vylepšenou pohonnou jednotku Hondy, neobjede se to ale bez trestu - penalizace za nové díly jej posune na konec startovního roštu.
Hondě zbývají poslední tři žetony pro vylepšení pohonné jednotky, dva z nich vyčerpá raději v Malajsii než během svého domácího závodu v Japonsku. Novou specifikaci si vyzkouší ale jen Fernando Alonso, jenž se letos trápí se spolehlivostí více.
Japonský výrobce potvrdil, že dostane nový motor s vnitřním spalováním, turbodmychadlo, motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), baterii a řídicí elektroniku. Tyto díly by mu měly už stačit až do konce sezóny. Kvůli tomu bude v neděli následovat odsun o teoretických 30 míst na startovním roštu.
Tyto nové díly budou zároveň v poslední vylepšené specifikaci. Ta zahrnuje lehčí blok motoru a upravený výfuk, který by měl pomoci k lepší efektivitě pohonné jednotky. Honda je na Alonsově voze bude vyhodnocovat již v prvním pátečním tréninku.
Hondě po závodu v Sepangu zbude jediný žeton, který letos již zřejmě nevyčerpá. Ferrari již nemá k dispozici žádný, naopak Mercedes jich má v zásobě ještě šest a Renault dokonce osmnáct.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.