Pořadatelé Velké ceny Mexika věří, že nový vlastník Formule 1, společnost Liberty Media, pocházející z Ameriky, může pomoct k vytvoření americké části sezony, podobné té v Evropě.
"Když se snažíme získat nové fanoušky a vytvořit vlastní diváckou základnu, je to trochu složité," řekl marketingový šéf Velké ceny Mexika Rodrigo Sanchez. "Přáli bychom si, abychom měli další a další závody v pro nás příznivém čase a mít více závodů v našem regionu je jediná možnost, jak toho docílit."
F1 má momentálně 3 závody v Severní Americe - v Montrealu, v Austinu a v Mexiku. Je zde také jeden závod v Jižní Americe, konkrétně v Brazílii na známém okruhu Interlagos.Závod v Kanadě je s přestávkami v kalendáři od roku 1978 a tuto sezonu se uskutečnil mezi závody v Monaku a Ázerbajdžánu.Mexiko se do kalendáře vrátilo minulý rok po 23 letech, zatímco Spojené státy mezitím vyzkoušely celkem 10 rozdílných okruhů, v období mezi lety 2007 až 2012 se zde závod dokonce nekonal vůbec.
"Musíme nadále propagovat Formuli 1, napříč celým kontinentem," řekl Sanchez. "Je známo, že máme evropskou část sezony. Mít více závodů v geografické blízkosti rozhodně může pomoct vybudovat silnou fanouškovskou základnu. Nebyla tady žádná konzistence v pořádání závodů, pořad se měnila města, obzvlášť ve Spojených státech," přidal Sanchez, který ma pro svůj závod v Mexiku kontrakt do roku 2019.
Nový šéf F1, Američan Chase Carey, řekl, že v USA vidí potenciál na dlouhodobý růst. Dosavadní šéf Formule 1 Bernie Ecclestone často hovořil o přidání závodu na východním či západním pobřeží, nejčastěji se zmiňoval o Las Vegas a Miami, nikdy však k tomu nedošlo.
Sanchez prozradil, ze letošní závod je z 90 % vyprodán a o víkendu očekává "plny dům". Loňský závod navštívilo 135 000 lidí, celkem za víkend to bylo dokonce 336 000 diváků. Mexiko ma momentálně 2 jezdce ve startovním poli, Sergia Pereze z Force Indie a Estebana Gutierreze z Haasu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.