Podle ředitele Renaultu Cyrila Abiteboula jim letošní nekonkurenceschopné auto ztěžuje výběr jezdecké sestavy pro rok 2017. Přesto dle jeho slov mají několik "dobrých možností."
Renault rozhodnutí o své jezdecké sestavě stále odkládá. Jeho generální ředitel naznačuje, že k tomu přispívá i letošní bídný monopost, který museli po odkoupení stáje z Enstone narychlo předělávat z loňského motoru Mercedes na svůj vlastní agregát.
"Musíme být féroví k jezdcům, které máme. Víme, že hardware, který používáme, není ten nejlepší. Když tedy dojde na měření jejich rychlosti a obzvlášť jejich konzistence, pak to je těžké. Dáváme jim veškeré šance, aby mohli být řádně vyhodnocen, a i když do toho samozřejmě začleníme to, co o našem hardwaru víme, tak to je obtížné," říká pro Autosport Abiteboul.
Za francouzský tým nyní jezdí Kevin Magnussen a Jolyon Palmer, vedení se však zajímá o služby Sergia Péreze, jemuž však kvůli průtahům dochází trpělivost, Carlose Sainze, který ale podle Red Bullu není na prodej, a také o juniora Mercedesu - Estebana Ocona závodícího od letní přestávky místo Ria Harjanta za Manor.
"Musíme akceptovat to, že potřebujeme trochu více času. Máme několik možností, dobrých možností, což dokládá, že lidé projektu Renaultu věří. Takže se zkrátka snažíme pro tým udělat to nejlepší rozhodnutí - kvůli tomu potřebujeme o něco více času a informací, než momentálně máme. Když už nic, tak ten dodatečný čas navíc, který si vybíráme pro vytvoření rozhodnutí, nehraje proti dvěma našim současným jezdcům," pokračuje šéf Renaultu.
Na otázku, zda stále přemýšlejí i o Oconovi, jenž u nich sezónu začal jako rezervní pilot, Abiteboul odpovídá: "Rozhodně. Jsme v příjemné pozici, protože v současné době závodí, získáváme tedy dodatečné informace."
"Velká jména, která mají smlouvu, zůstanou pod smlouvou. Víme tedy, kdo je dostupný a kdo ne. Proto máme trochu času navíc, abychom se rozhodli, protože chceme být co nejlépe informováni," dodává Abiteboul.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.