Podle ředitele Renaultu Cyrila Abiteboula jim letošní nekonkurenceschopné auto ztěžuje výběr jezdecké sestavy pro rok 2017. Přesto dle jeho slov mají několik "dobrých možností."
Renault rozhodnutí o své jezdecké sestavě stále odkládá. Jeho generální ředitel naznačuje, že k tomu přispívá i letošní bídný monopost, který museli po odkoupení stáje z Enstone narychlo předělávat z loňského motoru Mercedes na svůj vlastní agregát.
"Musíme být féroví k jezdcům, které máme. Víme, že hardware, který používáme, není ten nejlepší. Když tedy dojde na měření jejich rychlosti a obzvlášť jejich konzistence, pak to je těžké. Dáváme jim veškeré šance, aby mohli být řádně vyhodnocen, a i když do toho samozřejmě začleníme to, co o našem hardwaru víme, tak to je obtížné," říká pro Autosport Abiteboul.
Za francouzský tým nyní jezdí Kevin Magnussen a Jolyon Palmer, vedení se však zajímá o služby Sergia Péreze, jemuž však kvůli průtahům dochází trpělivost, Carlose Sainze, který ale podle Red Bullu není na prodej, a také o juniora Mercedesu - Estebana Ocona závodícího od letní přestávky místo Ria Harjanta za Manor.
"Musíme akceptovat to, že potřebujeme trochu více času. Máme několik možností, dobrých možností, což dokládá, že lidé projektu Renaultu věří. Takže se zkrátka snažíme pro tým udělat to nejlepší rozhodnutí - kvůli tomu potřebujeme o něco více času a informací, než momentálně máme. Když už nic, tak ten dodatečný čas navíc, který si vybíráme pro vytvoření rozhodnutí, nehraje proti dvěma našim současným jezdcům," pokračuje šéf Renaultu.
Na otázku, zda stále přemýšlejí i o Oconovi, jenž u nich sezónu začal jako rezervní pilot, Abiteboul odpovídá: "Rozhodně. Jsme v příjemné pozici, protože v současné době závodí, získáváme tedy dodatečné informace."
"Velká jména, která mají smlouvu, zůstanou pod smlouvou. Víme tedy, kdo je dostupný a kdo ne. Proto máme trochu času navíc, abychom se rozhodli, protože chceme být co nejlépe informováni," dodává Abiteboul.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.