Ferrari v zoufalé snaze dostat se zpět na druhou příčku v šampionátu před Red Bull a získat na odměnách miliony dolarů navíc přiveze do Malajsie, kde loni vyhrálo, další vylepšení své aerodynamiky
Ačkoliv se nyní již téměř všechny týmy soustředí výlučně na příští sezónu, která přinese velké technické změny, Ferrari se rozhodlo po personálních změnách uvnitř svého závodního týmu ještě dále vyvíjet letošní monopost SF16-H.
Red Bull se totiž před letní přestávkou dostal na druhou příčku v šampionátu za Mercedes, což Ferrari vyburcovalo k dodatečným snahám o vylepšení svého současného vozu. Proto do Sepangu přiveze několik aerodynamických úprav, které mají pomoci zvládnout vysoké teploty v Malajsii a zvýšit přítlak.
Sebastian Vettel po závodu v Singapuru, kde předvedl parádní stíhací jízdu, když z posledního místa na roštu dojel pátý, prohlásil, že Ferrari svůj balík v poslední době zlepšilo, a proto může vyhlížet v závěrečné fázi sezóny dobré výsledky.
Dostane se podle něj Ferrari zpět před Red Bull? "Myslím, že pokud uděláme všechno správně, tak by k tomu mohlo dojít. Určitě víme, že máme silný balík. V některých závodech jsme nepředvedli vše, co jsme mohli - někdy jsme si za to mohli sami, jindy věci, které se přihodily."
"Ale určitě to zatím nedopadlo tak, jak jsme chtěli, a my nejsme tam, kde bychom si přáli být. Myslím, že si věříme. Pokud jde o čistou rychlost, tak určitě nejsme tam, kde bychom chtěli - někdy je to lepší, jindy horší, ale na okruzích jako Singapur to je obecně těsnější," hodnotí pilot Scuderie.
Co tedy od stáje z Maranella můžeme očekávat v posledních závodech? "Očekáváme, že budeme konkurenceschopní, pak je vždy šance na vítězství nebo na boj o solidní pódium. Žel zatím to nevychází nám oběma [s Kimim najednou]. Ale věříme si. Dále budeme nasazovat nové díly. Jsme tady proto, abychom bojovali. A přesně tohle hodláme dělat," dodává Vettel.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.