Ferrari v zoufalé snaze dostat se zpět na druhou příčku v šampionátu před Red Bull a získat na odměnách miliony dolarů navíc přiveze do Malajsie, kde loni vyhrálo, další vylepšení své aerodynamiky
Ačkoliv se nyní již téměř všechny týmy soustředí výlučně na příští sezónu, která přinese velké technické změny, Ferrari se rozhodlo po personálních změnách uvnitř svého závodního týmu ještě dále vyvíjet letošní monopost SF16-H.
Red Bull se totiž před letní přestávkou dostal na druhou příčku v šampionátu za Mercedes, což Ferrari vyburcovalo k dodatečným snahám o vylepšení svého současného vozu. Proto do Sepangu přiveze několik aerodynamických úprav, které mají pomoci zvládnout vysoké teploty v Malajsii a zvýšit přítlak.
Sebastian Vettel po závodu v Singapuru, kde předvedl parádní stíhací jízdu, když z posledního místa na roštu dojel pátý, prohlásil, že Ferrari svůj balík v poslední době zlepšilo, a proto může vyhlížet v závěrečné fázi sezóny dobré výsledky.
Dostane se podle něj Ferrari zpět před Red Bull? "Myslím, že pokud uděláme všechno správně, tak by k tomu mohlo dojít. Určitě víme, že máme silný balík. V některých závodech jsme nepředvedli vše, co jsme mohli - někdy jsme si za to mohli sami, jindy věci, které se přihodily."
"Ale určitě to zatím nedopadlo tak, jak jsme chtěli, a my nejsme tam, kde bychom si přáli být. Myslím, že si věříme. Pokud jde o čistou rychlost, tak určitě nejsme tam, kde bychom chtěli - někdy je to lepší, jindy horší, ale na okruzích jako Singapur to je obecně těsnější," hodnotí pilot Scuderie.
Co tedy od stáje z Maranella můžeme očekávat v posledních závodech? "Očekáváme, že budeme konkurenceschopní, pak je vždy šance na vítězství nebo na boj o solidní pódium. Žel zatím to nevychází nám oběma [s Kimim najednou]. Ale věříme si. Dále budeme nasazovat nové díly. Jsme tady proto, abychom bojovali. A přesně tohle hodláme dělat," dodává Vettel.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.